Płyta pod silnik


  • Użytkownik archiwalny

    Może się ktoś podzielić własnymi doświadczeniami?
    Gdzie szukać, czy jakąś gotową adaptować, czy robić od podstaw?
    Jak z kosztami?
    Jak ktoś ma zamontowaną prosiłbym o zdjęcia.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja zaprojektowałem i robiłem swoją sam. Duraluminium lotnicze PA11 grubość 8 mm.
    Z arkusza blachy 2x1 m wychodzą dwie płyty do swiftów. Na wzór mojej powstały jeszcze 3 czy 4 i z tego co wiem sprawują się dobrze. Trzeba mieć tylko w okolicy dobrą prasę, żeby płytę zgiąć i dobrego spawacza aluminium. Jak jest jeszcze dostęp do spawarki plazmowej to można bardzo szybko wyciąć kształt płyty, otwory i wzmocnienia.
    Mnie materiał kosztował około 900 zł/pół bo z kumplem kupiliśmy arkusz na pół, a robota około 150 zł.
    Zdjęcia w tygodniu jak wstanę z łóżka.


  • Użytkownik archiwalny

    ja bym się też pisał na taką płytę jakby co można koszty podzielić.


  • Użytkownik archiwalny

    Za blisko do siebie nie mamy, żeby to zorganizować...


  • Użytkownik archiwalny

    Jak ktoś by zaoferował w miarę rozsądne pieniądze to możemy się dogadać i mogę odsprzedać gotową


  • Użytkownik archiwalny

    Czekam na propozycję


  • Użytkownik archiwalny

    Wstaw jakiekolwiek zdjęcie płyty i możemy rozmawiać o cenie.


  • Użytkownik archiwalny

    OK, tylko będzie problem chwilowo z dostaniem się na kanał, bo Swift przechodzi proces odrdzewiania i porozkręcany jest


  • Użytkownik archiwalny

    Jakby był ktoś tak miły i wsadził zdjęcia swojej płyty...


  • Użytkownik archiwalny

    Ja zrobię na pewno, mogę nawet jutro jeśli takie nie z kanału Cię zadowoli...


  • Użytkownik archiwalny

    Będę wdzięczny za fotki, oczywiście czym dokładniejsze tym lepiej.


  • Użytkownik archiwalny

    Są obiecane fotki, nie miałem wczoraj czasu zrobić...

    Płyta ma grubość 4mm, tylko została minimalnie pogięta z przodu podczas wymiany oleju ale tylko na samym rancie, tak jest OK, nie widać tego nawet, bo ta część chowa się pod zderzakiem normalnie.


  • Użytkownik archiwalny

    4mm? jak jest sens takiej płyty? jak wy haczysz kamień/krawężnik michy Ci nie osłoni a jeszcze może podłużnice ściągnąć do siebie.


  • Użytkownik archiwalny

    Chyba coś Ci się kolego pomyliło, bo właśnie grubsza płyta zwiększa ryzyko pogięcia podłużnic... Michę osłoni, bo po drodze mam jeszcze kolektor
    Poważnie, to poza tym ogólnie stosowane są 2 rodzaje płyt, jedni chwalą 4mm za wagę i mniejsze szkody w razie dzwona, inni wolą 8mm... Ale 4mm zauważ, że też nie gnie się jak kartka papieru i nie mów, że uszkodzi miskę, bo jak uderzysz w krawężnik nawet przy znacznej prędkości to ona jest wygięta z przodu zaraz przy zderzaku w dół, więc jest spory zapas miejsca do czegokolwiek, podobnie jak uderzysz w coś od dołu, w moim przypadku można by uszkodzić po drodze kolektor, bo jest trochę niżej niż seria, ale przy serii nie ma szans...


    Edit:

    Oryginalna wiadomość napisana przez: "Nath rallymania.pl"

    Trzeba pamietac ze ciensza plyta jest slabsza plyta ale grubsza zwieksza ryzyko pogiecia podluznic zamiast samej plyty:).
    Wszystko zalezy do czego Ci autko bedzie sluzyc, bo wiadomo ze sama plyta w sobie nie tylko chroni, ale tez usztywnia.. jednak zwieksza zarazem mase + pogarsza chlodzenie auta.. itd..

    Oryginalna wiadomość napisana przez: "KUBA rallymania.pl"

    Co do możliwości przestawienia "budy" po dzwonie z zamontowaną "pancerną" płytą to obawy są jak najbardziej zasadne.

    Zależy co kto woli, jedni 4mm, inni 8, ale fakt faktem, że najczęściej stosuje się płyty 8mm, a 4 pod bak, chociaż zwolenników 4 na przód też trochę jest, bo jak płyta się nie ugnie to energię z uderzenia przyjmą inne elementy, do których jest mocowana i ogólnie buda, więc nie wiadomo co gorsze... Oczywiście nie mówię, że 8 są złe, wręcz przeciwnie, tylko nie mów, że 4 są do dupy, bo tak nie jest. Jedna i druga jest OK, a wybór należy do tego co sobie taką konstruuję


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za zdjęcia.
    Jakby ktoś jeszcze mógł swój projekt wrzucić, będę wdzięczny.


  • Użytkownik archiwalny

    ale syfik masz w garażu, a płyta troche gniot.. Mam kolesia w dreznie/DE, co przygotowuje świsty do rajdów, umawiam się z nim na płytę - ma sporo części - tylko dość drogo. Chce 250E za taką przyjemność. Jak tylko przyjedzie do mnie to wstawie zdjęcia. pozdr


  • Użytkownik archiwalny

    Ciesz się, że głębiej nie widać, bo to 1/4 całego, a tam na prawo całe wnętrze i zewnętrze Swiftowe leży, ale jak pomalowany będzie to pozbieram graty i posprzątam trochę

    W sumie wcześniej jej się nie przyglądałem aż tak, była to była, wygięta była ładnie, tylko po tym jak dostała parę młotków się przód pokrzywił, bo nie chciała wejść z powrotem w otwory... Niech sobie jeździ, na zimę się przyda, a i błota w komorze będzie mniej

    BTW. Mocowanie tylnych śrub jest do dolnej rozpórki, bo tego nie udało się na zdjęciach uchwycić...


  • Użytkownik archiwalny

    Odgrzewam wątek, bo odpuściłem i nie doczekałem się płyty do tej pory.
    Mam gościa, który mi to zrobi z PA6 tylko potrzebuję dokładne wymiary, a najlepiej rysunek techniczny płyty - mile widziane zdjęcia.
    Również info dotyczące montażu.
    Może ktoś pomóc?


  • Użytkownik archiwalny

    Dalej w 8mm celujesz? Bo moja sobie leży... Jak ktoś odbierze w Warszawie lub Mińsku to tanio oddam, bo miejsce tylko zajmuje, a Swifta dawno nie ma



  • Dalej w 8mm
    celujesz? Bo moja sobie leży... Jak ktoś odbierze w Warszawie lub Mińsku to tanio
    oddam, bo miejsce tylko zajmuje, a Swifta dawno nie ma

    No ale ma być podobno znowu?

    I co w niedzielę nie udało się nic kupić?


Log in to reply