Idze wiosna - remoncik :)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!
    Na wiosne, jak to na wiosne czas na zabranie sie za renowacje autka. Mam duuzo pomysłów co do zmian ktore tu wymienie. Prosiłbym o komentarz oraz odpowiedzi na niektore pytania

    A więc:

    1.Napewno robienie blacharki i tutaj:

    a) Wymiana tylnych drzwi (lewych) - były zżarte a po zimie mam prawie dziurę od rdzy Jeśli ktoś ma w moim kolorze do sprzedania na priva proszę.

    b) Likwidowanie małych ognisk rdzy, szlif, szpachla, malowanie.

    c) Malowanie moich kolorowych przednich błotników (we własynm zakresie)

    d) Wywalenie wszystkich foteli i odrdzewianie szyn i malowanie przy okazji czyszczenie "dywanu)

    2. Szybki:

    a) Planowane przyciemnianie szyb, lecz chyba próba własnych sił Ktoś próbował lub ma jakiś poradnik ze zdjęciami ? Chciałbym spróbować ze względów finansowych jak i satysfakcji zrobienia czegoś "sam" Chodzi o ciemnienie samego tyłu, bez przednich bocznych.

    b) Wstawić uniwersalne elektryczne szyby. Czytałem w internecie różne opinie. Raz dobre raz złe. Ktoś stosował może do Swifta ?

    c) Naprawa szybki kierowcy. Coś się popsuło i nie chce sie domykać. Idze tak jakby do przodu i wychodzi z prowadnicy i musze rękoma cofnąc ją. (Do przodu tzn w strone lusterka bocznego, tak jakby sie przechylała). Ktoś jakis pomysł na to ?

    3. Środek:

    a) Zmiana podświetlenia na białe, gdze sie da (licznik, nawiewy, sufit, bagażnik)

    b) Oklejenie wszystkich plastików czarnych (czyli ramki od nawiewów, wkoło licznika, przy klamkach od otwierania i zamykania drzwi itp Carbonem lub czymś co by sie mało rzucało w oczy ale jednak jakiś ładniejszy wizerunek dawało. Chodzi o takie cos: http://allegro.pl/item935098440_okleina_kokpitu_suzuki_swift_1991_2003.html

    c) Rozkręcenie deski i dokręcanie wszyskich latających śrubek i lużnych plastików.

    d) Pochowanie kabli.

    e) Wymiana boczków drzwi. Mam wersje GL wiec najbiedniejszą. Nie mam w niej nic a te boczki są... biedne. Chciałbym wsadzic od wersji z ładniejszymi boczkami takie jak ma ten swifcior http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11477482 lub odrazu z elektryką. Jesli ktos posiada do odsprzedania prosze na priv

    f) Wymiana kierownicy na taka jak ma swift z aukcji powyżej. nie chodzi o Airbaga bo go i tak nie mam ale o wyglad i to, że jest gruba a nie cienka jak moja i muszę używać dziadkowego futerału.

    g) No i jakieś pierdołki jeśli wyjdą w trakcie.

    4. Reszta:

    a) Jakieś alu

    b) Polerka.

    c) Białe światła, pozycje i mijania.

    d) Zamiana przednich kierunkowskazów w miejsce postojowych a postojowych w miejsce kierunków. Oczywiscie przy zmianie szkła kierunku na białe - Ktoś coś takiego robił ?

    e) Wymiana końcówki tłumika na jakiś delikatny pomruk.

    f) Naklejenie na przednia szybkę na górze taki zielony pasek przeciw słońcu. Niektóre samochody maja to w standardzie.

    g) No i jeszcze może malowanko blotników pod kolor chociaż co do tego nie jestem pewny...

    No i to by było na tyle z moich planów Jak coś jeszcze wymyślę - dopisze. Na razie parę pytanek zadałem i ogólnie co myślicie o moich pomysłach zmian ?

    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Jak zrobisz chociaż połowę z tego to będzie super Nie mniej jednak pomysły spoko

    Daruj sobie uniwersalną elektrykę szyb,szukaj ori z boczkami z sedana GLX i już będzie lepiej wyglądać. Co do szyby,zobacz sobie prowadnice,może wystarczy ją dokręcić Okleina to jest cios poniżej pasa z tego co pamiętam to Atri(?) robił taką podmiankę,poszukaj tylko,że on postojówki wrzucił w lampy a nie w miejsca po dawnych kierunkach:)

    A ramki klubowe są? Bo bez tego ani rusz


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!

    Witaj

    a) Planowane przyciemnianie
    szyb, lecz chyba próba własnych sił Ktoś próbował lub ma jakiś poradnik ze zdjęciami ?

    Jeśli przyciemnianie szyb,to radzę zakupić folie termokurczliwą,bo taką łatwiej się modeluje. Informacje o montażu wygooglujesz sobie,bo jest tego od groma

    b) Wstawić uniwersalne
    elektryczne szyby. Czytałem w internecie różne opinie. Raz dobre raz złe. Ktoś stosował może do Swifta ?

    Daruj sobie takie coś. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie jak kupisz sobie elektryke od swifta

    c) Naprawa szybki kierowcy.
    Coś się popsuło i nie chce sie domykać. Idze tak jakby do przodu i wychodzi z prowadnicy i
    musze rękoma cofnąc ją. (Do przodu tzn w strone lusterka bocznego, tak jakby sie przechylała).
    Ktoś jakis pomysł na to ?

    Wygięła CI sie prowadnica szyby,lub podwinęła uszczelka szyby. Rozkręć boczek,załóż korbke,pokrec i obserwuj co sie dzieje. Moze wystarczy podgiac krotac prowadnice i posmarowac uszczelki sprayem silikonowym.

    3. Środek:
    a) Zmiana podświetlenia na
    białe, gdze sie da (licznik, nawiewy, sufit, bagażnik)

    Zakupuj odpowiednie zarowki 3x 5W5 1x 1,2W i diody 12V lutownica i jedziesz

    b) Oklejenie wszystkich
    plastików czarnych (czyli ramki od nawiewów, wkoło licznika, przy klamkach od otwierania i
    zamykania drzwi itp Carbonem lub czymś co by sie mało rzucało w oczy ale jednak jakiś
    ładniejszy wizerunek dawało.

    Prosze CIe..daruj to sobie

    f) Wymiana kierownicy

    Kup kierownice z wersji GTi

    4. Reszta:
    a) Jakieś alu
    b) Polerka.
    c) Białe światła, pozycje i
    mijania.

    f) Naklejenie na przednia
    szybkę na górze taki zielony pasek przeciw słońcu. Niektóre samochody maja to w standardzie.

    Zeby to ładnie wyszło,to trzeba chyba szybe wyciagnac ?? A w ogole,to co to daje ?

    g) No i jeszcze może
    malowanko blotników pod kolor chociaż co do tego nie jestem pewny...

    Chyba zderzaków..

    Pozdrawiam

    ps A jak tam stan techniczna auta ? bo to jest primo


  • Użytkownik archiwalny

    Ja myślę że jak masz drzwi w takim stanie to jak wybebeszysz środek i zdejmiesz wykładzinę to będziesz miał tyle pracy że na reszte z tego co wypisałeś chęci Ci już braknie


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za zainteresowanie tematem

    @Dajmos

    Ok, czyli okleina odpada. Co do szybek elektrycznych będę szukał oryginalnych boczków razem z podnośnikami. Co do postojówek, jednak wolałbym je wrzucić w te miejsca kierunków ale zobaczymy jak będzie lepiej wyglądać.

    Ramki klubowe oczywiscie montowane na samym końcu Miałem o tym też napisać ale zapomniałem

    @Karol_Sieradz

    Ok, dzięki za rade popatrze za tymi termoplastycznymi. Spróbuje najpierw na drzwiach starych jak to wyjdzie. Z elektrycznymi jak powyżej - znajde orginalne. Z tą prowadnica popatrze bo chyba ona nawala gdzieś własnie jak by była luźna na samym końcu. Z żarówkami to damy rade tylko chyba nie przejdę z tego podświetlenia zielonego nawiewu "ikonek" (na szybe, nogi, nogi +szyba itd.) na białe bo tam jakaś zielona jakby taśma jest

    Okleinka odpada

    Kierownica z gti. Hmm zaraz popatrze jak to wygląda bo szczerze powiem nie widzialem. Co do tego paska zielonego na przedniej szybie to daje. Chodzi o słońce. Nie razi tak. Wcześniej jeżdziłem autem z tym paskiem i było lepiej pozatym podoba mi sie Ale zobaczymy.

    Co do malowania chodziło o zderzaki oczywiscie

    Stan techniczny - Bardzo dobry Tylko na tym mi zależało najbardziej dlatego reszta auta nie zachwyca :cool: Zaraz po kupnie przeszedł gruntowny przegląd przez zaufanego mechanika pod którego kontrolą mam wszyskie auta w rodzinie także jedynie spalanie mam za duże (8l/100) ale będzie podłączał mi pod komputer żeby wykryć usterkę. Narazie potrzebuje auta wiec tak jeżdżę.

    @przemo90lodz

    O jakie drzwi chodzi ? Tylne drzwi o których pisałem idą do wymiany wiec dużo roboty nie będzie Jak zdejmę wykładzinę pewnie troche sie narobie ale w ciepłe dni przy piwku w garażu siedzeć i grzebać przy maleństwu - coś pieknego wiec chęci mi nie braknie tymbardzej że planuje swifta wstawić i robić a chwilowo poruszać sie innym autem wiec palić sie nie będze

    Nie bądź takim pesymistą

    Jednak mam następny pomysł do zrealizowania. Wygłuszenie auta (drzwi bagażnik). Lubie słuchać głośniej muzyki, wożę w aucie troszkę głośniejszy sprzęt - nie dla szpanu tylko po prostu lubię ale nie lubię jak słychać to za bardzo z zewnątrz a z tego bagażnika to z suba nawet sopran słychać

    Dzięki wielkie za pomoc. Kiedy zaczne prace, będę odświeżał napewno temat ze względu prezentacyjnego jak i oczywiście pomocniczego bo bez Waszej pomocy pewnie będzie to mizerne.

    Pozdrawiam swifciaków

    Ps: Jest ktoś z Zg ?


  • Użytkownik archiwalny

    a z tego bagażnika to z suba nawet sopran słychać
    Dzięki wielkie za pomoc.

    to sobie ustaw filtr LPF na wzmaku ... w radiu jak masz opcję na suba to wybierz także cięcie ... bo możliwe że masz Through i puszcza pełne pasmo na suba ...


  • Użytkownik archiwalny

    Źle mnie zrozumiałeś. Nie o to chodzi że słychać sopran z suba jakiś tam niesamowity. Chodzi o to że jak stoję przy aucie, radio sobie gra, (nie głośno -wiadowmości), auto pozamykane to z nie wygłuszonego bagażnika słychać prawie, że jakby był otwarty Trzeba dziada wygłuszyć. Tylko pomyśleć jak.


  • Użytkownik archiwalny

    Tylko pomyśleć jak.

    Googluj,szukaj i wszystko znajdziesz a na allegro wpisz maty wygłuszające


  • Użytkownik archiwalny

    Ps: Jest ktoś z Zg ?

    Na forum chyba tylko ja i Angelleyes, choc cos o sulechowie slychac bylo.

    jesli chodzi o wstawienie uniwersalnych elektrycznych szyb to lepiej qpic org + boczki i niedosc ze wyglada dobrze to i działa. jak dobrze poszukasz to i dorwiesz to do 150zł czyli w okolicy ceny za uniwerslake

    Co do ciemnienia szyb to sam bede u siebie w ss oklejal ale to jak bedzie cieplej poniewaz folia lepiej chwyci, trzeba sie liczyc z tym ze za pierwszym razem beda bąble. pod zd jeden koles okleja za 50zł szybka ale wyglada super.

    z szyba kierowcy posmarowac musisz jak nie pomoze to trzeba bedzie zcjac boczek zobaczyc gdzie szyba ma problem i mocniej zlapac prowadnice...

    samej koncowki nie wsadzaj, zmien cala pusze albo ją otworz i....


  • Użytkownik archiwalny

    Na forum chyba tylko ja i
    Angelleyes, choc cos o sulechowie slychac bylo.
    jesli chodzi o wstawienie
    uniwersalnych elektrycznych szyb to lepiej qpic org + boczki i niedosc ze wyglada dobrze to i
    działa. jak dobrze poszukasz to i dorwiesz to do 150zł czyli w okolicy ceny za uniwerslake
    Co do ciemnienia szyb to sam
    bede u siebie w ss oklejal ale to jak bedzie cieplej poniewaz folia lepiej chwyci, trzeba sie
    liczyc z tym ze za pierwszym razem beda bąble. pod zd jeden koles okleja za 50zł szybka ale
    wyglada super.
    z szyba kierowcy posmarowac
    musisz jak nie pomoze to trzeba bedzie zcjac boczek zobaczyc gdzie szyba ma problem i mocniej
    zlapac prowadnice...
    samej koncowki nie wsadzaj,
    zmien cala pusze albo ją otworz i....

    Taa miałem na myśli cała puszkę lub jak będzie ciężko z kasą to zrobić to taniej

    liczyc z tym ze za pierwszym razem beda bąble. pod zd jeden koles okleja za 50zł szybka ale
    wyglada super.

    Masz może namiary na tego kolesia ?

    Musze zacząć powoli wszysko zbierać do kupy.

    Ps. A jakim swifciorem jezdzisz ? Spotkalismy się ? Widziałem kilka swiftów w zg. Jeden nawet identyczny jak mój Parkuje przy żabce na wyszyńskiego.

    Aa i dzieki Karol za maty


  • Użytkownik archiwalny

    Taa miałem na myśli cała
    puszkę lub jak będzie ciężko z kasą to zrobić to taniej
    Masz może namiary na tego
    kolesia ?
    Musze zacząć powoli wszysko
    zbierać do kupy.
    Ps. A jakim swifciorem
    jezdzisz ? Spotkalismy się ? Widziałem kilka swiftów w zg. Jeden nawet identyczny jak mój

    no swiftów w zg ostatnio wysypało. Ja i Angelleyes jezdzimy czarnymi mk3 GTi.
    namiary na tego kolesia postaram sie zdobyc i podam Ci.


  • Użytkownik archiwalny

    No i powoli zaczynam zbierać cześci. Dzisiaj zamówiłem komplet tapicerek w elektryce + elektyczne szybki (wiazki itd) i przełącznik do świateł bo zaczął mi nawalać wiec trzeba zmienic - wyszło 160zł. Mam pytanko jeszcze. Mam mechanizm podnośnika el. szyb ale w drzwiach tylnych lewych czy podejdze mi on do drzwi przednich lewych ?

    Ps: Ktoś pokasował parę postów ?



  • Ps: Ktoś pokasował parę
    postów ?

    Nie pokasował, tylko wysłał tam, gdzie ich miejsce.


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli kosz ?


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli kosz ?
    Jaki znowu kosz... wpisy zostały przeniesione do wątku widziany, widziana -w kąciku organizacyjnym.....


  • Użytkownik archiwalny

    aa ok sorka za niewiedze :cool:


  • Użytkownik archiwalny

    f) Naklejenie na przednia
    szybkę na górze taki zielony pasek przeciw słońcu. Niektóre samochody maja to w standardzie.

    Kup sobie porządne okulary z filtrem a nie taki kicz będziesz wstawiał.


  • Użytkownik archiwalny

    Kup sobie porządne okulary z
    filtrem a nie taki kicz będziesz wstawiał.

    Teraz mysle o samym takim pasku pod kolor auta lub przyciemnic tak jak tyle (z 15cm od gorej krawedzi przedniej szyby). Mysle, że bedze w miare wygladało.

    Btw. Co do tłumika. Jak pisałem chciałby lekki pomruk, nie jakis wiejski bass na pol wioski i teraz:

    Nie chce wydac na porządny tłumik 300zł a znalazłem coś takiego:

    http://allegro.pl/item945113068_okazja_tlumik_basowy_jacky_auto_sport_109zl.html

    Oczywiscie wersja 1, mam nadzeje, że nie będzie się przesadnie rzucać w oczy, nie wiem tylko znów czy to nie będzie charczeć jak wiejskie golfy na kilometr Czy może zrobić coś ze standardowym (jakaś lekka dziurka czy wybebeszeie) ?

    Jak myślicie Drodzy Przyjaciele


  • Użytkownik archiwalny

    Teraz mysle o samym takim
    pasku pod kolor auta lub przyciemnic tak jak tyle (z 15cm od gorej krawedzi przedniej szyby).
    Mysle, że bedze w miare wygladało.
    Btw. Co do tłumika. Jak
    pisałem chciałby lekki pomruk, nie jakis wiejski bass na pol wioski i teraz:
    Nie chce wydac na porządny
    tłumik 300zł a znalazłem coś takiego:
    http://allegro.pl/item945113068_okazja_tlumik_basowy_jacky_auto_sport_109zl.html
    Oczywiscie wersja 1, mam
    nadzeje, że nie będzie się przesadnie rzucać w oczy, nie wiem tylko znów czy to nie będzie
    charczeć jak wiejskie golfy na kilometr Czy może zrobić coś ze standardowym (jakaś lekka
    dziurka czy wybebeszeie) ?
    Jak myślicie Drodzy
    Przyjaciele

    odpusc sobie ten tlumik!!! 2ch kumpli to mialo, jednemu nie przeszlo auto przez to przeglad bo wyło i juz na starcie dostał out. a u 2giego tez cicho nie było, tlumik nie wyglada wgole, sprawdzone ze w kominy tlumika wchodza 2 butelki po browarze i zawsze sie zastanawialismy czy łatwo jest nalac do takiego komina(co nalac zostawiam waszej wyobrazni ), oczywiscie te kominy wewnatrz maja maly przelot.

    Jak chcesz cos qpic to dołóz pare zlotowek nie duzo i zamontuj cos podobnego bo ta droga moim zdaniem jest spalona.

    Cos podobnego cenowo;
    1
    2
    Prawde mówiac nie wiem jak one chodza ale wolal bym zaryzykowac niz brac tego jacky, a jak sie upierasz to moge zapytac qmpla moze ma gdzies w garazu jeszcze uzywke to pewnie tanio pusci.


  • Użytkownik archiwalny

    Ten 1 jest fajny, w sedanie by sie ladnie prezentował


Log in to reply