[ALL] Klima- jak to działa ??
-
Przycisk ma 3 przewody z jednego prostego powodu - trzeci kabel zapala diodę. Tryb ECO nie wymagajmy od auta tej klasy Bóg wie czego (pamiętamy slogany reklamowe że to najtańsze auto na rynku na początku obecnego millenium).
Ktoś mógł na krótko zwierać sprężarkę, teoretycznie moglo mu to ruszyć ale z jakim efektem .
Centralka analizuje kilka impulsów - temperaturę w skraplaczu, obroty silnika i jak się nie mylę ciśnienie (ten czujnik przy kielichu amora). -
Sprawozdanie z małych prac:
-Udało się wymontować wyntylator umieszczony na chłodnicy klimy. Muszę kupić nowy, bo starego nie dało się nawet ręką ruszyć .
-Znalazłem przewód który załącza ten wyntylator, podpiąłem w odpowiednie miejsce , więc instalacja nowego wentylatora powinna załatwić sprawę .
-Odszukałem również większość czujników i innych rzeczy odpowiadających za działanie klimy.Co potrafiłem posprawdzałem, poprawiłem to co nie było podłączone .Jednak pewnej rzeczy nie udało mi się zrobić . Chodzi o sam włącznik klimy . Otóż jeden przewód od niego jest podłączony bezpośrednio do sprężarki . ( i tu moje pytanie czy to poprawne ? ), drugi przewód nie jest nigdzie podłączony i nie mam pojęcia gdzie powinien być podłączony . Jak jest oznaczony sam włącznik klimy na schemacie ?? bo nie potrafie go zlokalizować i dlatego nie wiem jak powinien być poprawnie podłączony...
Kolejne pytanie : czy do sterownika klimy dochodzi tylko taka szeroka wtyczka czy coś jeszcze ??
Już jest bliżej niż dalej
-
A/C Switch na schemacie u gory sie zwie, a to ze masz podlaczony bezposrednio oznacza druciarstwo poprzednika.
do sterownika dochodzi tylko ta wtyczka nic pozatym
-
Eh...i muszę kombinowac znów . A ten "Blower Switch" to jest włącznik nawiewu czy co ? gdzie on sie znajduje ??
-
tak wlacznik nawiewu, a dokladnie to regulator obrotow. Klima sie nie wlaczy jak nie bedzie wiatrak przynajmniej na pierwszym biegu
-
A masz może jeszcze jakieś schematy opisy albo materiały dotyczące klimy ?? Istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia całego układu przed napełnieniem ? Czy muszę najpierw nabic klime a dopiero później próbowac uruchomic ??
-
schemat juz masz, reszta to metoda prob i bledow. Mi zeszlo ponad rok zanim doszedlem co jest nieteges zeby odpalic klime.
Powodzenia i wtrwalosci zycze...Odpalic sie da tylko musi byc zaplon wlaczony na stacyjce i jak wlaczysz przycisk to powinien sie wlaczyc wentyl i zaskoczyc sprzeglo od sprezarki ale zeby to ruszylo trzeba zewrzec kable od wlacznika na rurce tej cienkiej.
-
To może najpierw pojade i sprawdze czy to szczelne jest i napełnie ??
-
p5656 pisałeś coś wcześniej o trybie ECO, ja w swoim Swifcie mam ECO, przycisk wygląda zupełnie inaczej niż Twój, może masz jakąś nie fabryczną dokładaną klimę?
Przy okazji mam pytanie, czy ktoś posiadający działającą klimatyzacje może mi powiedzieć czy jak jest ustawiona na ON to sprężarka pracuje cały czas? Bo u mnie załącza się na ok. 10-15 sekund po czym wyłącza się na podobny czas i znowu się odpala i tak w kółko. Nie wiem czy tak powinno być.
-
Przy okazji mam
pytanie, czy ktoś posiadający działającą klimatyzacje może mi powiedzieć czy jak
jest ustawiona na ON to sprężarka pracuje cały czas? Bo u mnie załącza się na ok.
10-15 sekund po czym wyłącza się na podobny czas i znowu się odpala i tak w kółko.
Nie wiem czy tak powinno być.Wydaje mi się, że tak. Klimatyzator działa tak samo jak lodówka.
U mnie w Subaru sprężarka nie działa cały czas. -
p5656 pisałeś coś
wcześniej o trybie ECO, ja w swoim Swifcie mam ECO, przycisk wygląda zupełnie
inaczej niż Twój, może masz jakąś nie fabryczną dokładaną klimę?
Przy okazji mam
pytanie, czy ktoś posiadający działającą klimatyzacje może mi powiedzieć czy jak
jest ustawiona na ON to sprężarka pracuje cały czas? Bo u mnie załącza się na ok.
10-15 sekund po czym wyłącza się na podobny czas i znowu się odpala i tak w kółko.
Nie wiem czy tak powinno być.No właśnie mówiłem o tym że powinno byc ECO to chłopaki powiedzieli że sobie pomarzyc moge...a jednak:P No u mnie klima jest orginalna, tylko instalacje częściowo ktoś przerobił. I nadal niestety nie mogę dojśc do tego co i jak powinno byc Ale dopiero się ucze , więc może z czasem dam radę. A powiedz kolego jesteś w stanie zrobic mi jakieś fotki Twojej klimki ( bo Twoja jest sprawna) ?? Głównie chodziło by mi o okolice sprężarki( jak tam przewody elektryczne wyglądają) , okolice tego przycisku którego dałeś zdjęcie ( również elektryka ) no i miejsce pod nogami pasażera ( sterownik i przewody które do niego są podłączone ) . Oczywiście w miare możliwości ...Ale byłbym bardzo wdzięczny
-
No właśnie mówiłem
o tym że powinno byc ECO to chłopaki powiedzieli że sobie pomarzyc moge...a jednak:PKolego pisałem Ci, że tryb ECO to jest po prostu wyłączenie klimy ten przycisk który jest na zdjęciu jest na zasadzie ON OFF tylko, że jest na nim napisane AC ECO
-
Aha,ktoś sobie tam tylko ECO napisał ...A co z tymi fotami ? zrobił by ktoś ?
-
p5656 sorki, że tyle czasu czekałeś. Takie fotki zrobiłem, ale nie wiem czy z nich czegoś się dowiesz. Cudo pod schowkiem (nie wiem czy o to chodziło) które czasami syczy jak klima chodzi i sprężarka - nie miałem jak tam wepchnąć aparatu i dlatego mało widać.
Włącznika nie zrobiłem bo jak bym go zdemontował, to pewnie bym już nie złożył z powrotem.
Są trzy stany pracy klimy:
A/C - klima chodzi normalnie (sprężarka ~15sek pracy, troche odpoczynku i znowu praca - chyba zależne od temperatury), Eco - z tego co zauważyłem to w tym trybie sprężarka się odłącza przy większych obrotach, jak się rusza itp., generalnie też rzadziej się odpala i ostatni tryb to klima wyłączona, w tedy nie pali się żadna dioda na przycisku.Zobacz jeszcze schemat klimy tutaj: LINK ostatnie sześć pozycji.
-
U mnie na ECO chodzi klimatyzacja. Dopiero jak kliknę trzeci raz (pierwszy A/C, drugi ECO) to wyłącza się klima.
-
Dzięki wielkie za fotki będę walczył , ale kiepsko to widzę . Nie jest to takie proste jak myślałem ...Ale oczywiście będę na bierząco informował w tym wątku o wynikach . Dużo Świstaków wychodziło z klimą , więc mam nadzieje że taki temat na forum się przyda