[SS 1.3 94'] uszczelniacz wału.
-
adamoss Użytkownik archiwalnynapisał 19 sty 2010, 07:43 ostatnio edytowany przez adamoss 11 paź 2016, 22:40
Ma ktoś z kolegów wiedzę na ten temat...?
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 19 sty 2010, 08:41 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 22:40
Pytanie co jest elementem uszczelniającym wał, simering jakiś oring...? Generalnie robił > to ktoś, dużo zabawy, robi się z kanału czy raczej z podnośnika po demontażu koła i
wszystkiego co będzie trzeba?
Jest tam simering. Żeby go wymienić musisz ściągnąć rozrząd. Kanału nie trzeba, choć przydaje się, ale można i z poziomu matki gleby to zrobić. Silnik trzeba zrzucić z poduszki przedniej, żeby dobrać się do dolnego koła pasowego (przynajmniej w gti). -
mockba Użytkownik archiwalnynapisał 19 sty 2010, 09:42 ostatnio edytowany przez mockba 11 paź 2016, 22:40
tak jak pisze kolega pod filtrem powietrza jest poduszka lewarek pod miske olejowa poduche odkrecamy i lekko opuszczamy silnik... jednak przy montażu rozrządu dobrze jest silnik podniejsc lekko w gore dlatego lewarek pod miska obowiazkowy.
Nie zapomnij jeszcze o kleju do gwintow oraz dobrych kluczach napewno koło z wału lekko nie pojdzie... -
daras1982 Użytkownik archiwalnynapisał 19 sty 2010, 10:07 ostatnio edytowany przez daras1982 11 paź 2016, 22:40
niedawno miałem wymieniane obydwa uszczelniacze i radze by wymienić komplet robił mi to kolega mechanik zajeło mu to kilka godzin musisz wyjać cały rozrząd inaczej nie dojdziesz aby był dobry dostep wystarczy podlewarować strone od pasazera i skręcić koła w prawo duzo roboty mały koszt uszczelniacze koszt zedu dwudziestu kilku złotych
-
adamoss Użytkownik archiwalnynapisał 21 sty 2010, 12:48 ostatnio edytowany przez adamoss 11 paź 2016, 22:40
A może ktoś ma pomysł, co warto zrobić przy okazji... jak już będzie tak rozbabrany...
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 21 sty 2010, 12:56 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 22:40
Przydałaby Ci się nowa uszczelka pompy oleju. Nie wiem kiedy wymieniałeś rozrząd (rolkę i pasek), pasek alternatora i pompy wody, i pompę wody. Te rzeczy ewentualnie możesz wymienić przy okazji. Poza tym nie bardzo jest co (chyba, że jeszcze olej z filtrem).
-
adamoss Użytkownik archiwalnynapisał 21 sty 2010, 13:01 ostatnio edytowany przez adamoss 11 paź 2016, 22:40
olej + filtr przedwczoraj, rozrząd jakieś 35tyś temu to chyba za wczesnie na nowy
-
adamo81napisał 21 sty 2010, 13:19 ostatnio edytowany przez adamo81 11 paź 2016, 22:40
olej + filtr przedwczoraj,
rozrząd jakieś 35tyś temu to chyba za wczesnie na nowyW wersji 1.3 8V nie musisz zdejmować silnika z poduszki. Auto na lewarek, zdejmujesz prawe przednie koło i masz już jakiś dostęp do demontażu rozrządu. Kanał nie jest konieczny, choć może się przydać, żeby odkręcić zapieczone śruby na kółkach rozrządu. Na leżąca ciężko się solidnie zaprzeć/podejść dłuższym kluczem.
Mnie czeka pewnie wymiana simeringu na wale od strony skrzyni biegów - więc Ty masz trochę łatwiej
-
adamoss Użytkownik archiwalnynapisał 21 sty 2010, 13:27 ostatnio edytowany przez adamoss 11 paź 2016, 22:40
"Mnie czeka pewnie wymiana simeringu na wale od strony skrzyni biegów"
Jak to zdiagnozowałeś...? Do skrzyni wali olej silnikowy?
-
adamoss Użytkownik archiwalnynapisał 23 sty 2010, 20:42 ostatnio edytowany przez adamoss 11 paź 2016, 22:40
"Mnie czeka pewnie wymiana simeringu na wale od strony skrzyni biegów"
Jak to zdiagnozowałeś...? Jakie objawy???
-
adamoss Użytkownik archiwalnynapisał 23 lut 2010, 18:58 ostatnio edytowany przez adamoss 11 paź 2016, 22:40
Nie zakładam nowe tematu, powiem tylko, że Simeringi wymienione, może się komuś przyda, jakby ktoś szukał po sklepach to pasują od Tico. Koszt dwóch (wału i wałka rozrządu) to całe 26 PLN i sucho, z boku już nie leci.