[1.3 8v]chlodzenie silnika- problem
-
Witam,
panowie mam takie pytanie zauwazylem ze nie zalancza mi sie wiatrak od chlodnicy, spialem go na krotko i dziala, czyli wedlug mnie czujnik temperatury silnika jest dupniety,zgadza sie? Czy ten czujnik znajduje sie w okolicach termostatu, bo zadnego innego nie znalazlem, ani przy chlodnicy ani przy glowicy tylko ten jeden!? Dodam moze jeszcze ze chodzi o Swifta 1,3 z 91 roku.P.s. Jesli to czujnik temperatury to ile takowy moze kosztowac?
[mod mode] naumiej sie poprawnie tytulowac watki ![mod mode]
-
Witam,
panowie mam takie pytanie zauwazylem ze nie zalancza mi sie wiatrak od chlodnicy, spialem go na
krotko i dziala, czyli wedlug mnie czujnik temperatury silnika jest dupniety,zgadza sie?
Czy ten czujnik znajduje sie w okolicach termostatu, bo zadnego innego nie znalazlem, ani
przy chlodnicy ani przy glowicy tylko ten jeden!? Dodam moze jeszcze ze chodzi o Swifta 1,3
z 91 roku.
P.s. Jesli to czujnik temperatury to ile takowy moze kosztowac?
dlaczego od razu przewidujesz,że padl ci czujnik może silnik nie osiąga temperatury potrzebnej do jego załączenia u mnie jest podobnie -
A co pokazuje wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej? Może faktycznie wentylator nie włącza się, bo nie ma potrzeby. Zwróć uwagę, czy układ chłodniczy nie jest zapowietrzony: czy jest płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym i w chłodnicy (nie otwieraj przy mocno nagrzanym silniku)
-
potrzeba czasem napewno jest, bo wskaznik raz przy ostrym podjezdzie przez 4km niebezpiecznie ruszyl ku maksimum, zatrzymal sie, a raczej zgasilem silnik jak byl ok 5mm od maksa. Wyglada ze czujnik bo spialem wiatrak na krotko i dziala, do tego te kable ktore dochodza do czujnika temperatury tez polaczylem ze soba i zalanczaja wiatrak wiec wyglada ze czujnik moim zdaniem. A uklad napewno nie jest zapowietrzony, plyn chlodniczy jest
-
Ok,a przy jakim polozeniu wskaznika Ci sie zalacza? U mnie juz bylo ok 85-90% i dalej nie zalaczal
-
Mi w swifcie mk3 gs 1,3 przez półtora roku może dwa razy się wentylator włączył. Temperatura ok 50-70 % tego wskaźnika. W gti przez ostatni miesiac kilka razy. Może gdzieś jakiś kabelek nie łączy z prądem do wiatraka?
-
Temperatura ok 50-70 % tego wskaźnika.
A jak u innych to wyglada, tzn w ktorym momencie zalacza sie wiatrak???- prosze o odpowiedzi poniewaz jutro mam wolne i w razie czego chcialem wymienic ten czujnik ale z drugiej strony nie chce tego robic nie potrzebnie.
-
Temperatura ok 50-70 % tego wskaźnika.
A jak u innych to wyglada, tzn w ktorym momencie zalacza sie wiatrak???- prosze o odpowiedzi
poniewaz jutro mam wolne i w razie czego chcialem wymienic ten czujnik ale z drugiej strony
nie chce tego robic nie potrzebnie.u mnie tak jak u kolegi .. załącza się gdzieś w okolicach 60-70% pola wskaźnika po wychłodzeniu spada do 50%
-
dlaczego od razu przewidujesz,że padl ci czujnik może silnik nie osiąga temperatury potrzebnej
do jego załączenia u mnie jest podobnieW 1,3 8V wentylator się normalnie załącza i nie raz na pół roku, czy raz w miesiącu. U mnie po odpaleniu rano zaczyna rosnąć na wskaźniku po przejechaniu około 2 km i tak rośnie, że widać jak idzie wskazówka do góry. Zatrzymuje się dokładnie w połowie i nie zmienia swojego położenia w żadnych warunkach pracy silnika, czy jadę dłużej 140 km/h, czy stoję w korku, czy jadę w trasie spokojnie, cały czas jest w połowie, a wentylator włącza mi się kilka razy dziennie, głównie w mieście. Bez znaczenia, czy to jest lato, czy zima, oczywiście zimą rzadziej go słyszę. Dodam, że podczas włączenia wentylatora wskazówka na wskaźniku nie zmienia swojego położenia (jak ktoś tu pisał, że jest 70%, a jak wentylator schłodzi to 50%).
-
dzieki wszystkim za porady, rozgrzalem dzis silnik na postoju i faktycznie przy ok 70% wentylator sie zalaczyl