Ostatnio wybadałem, że w moim MK3 chyba nie ma przekaźników na światłach mijania, bo po dłuższej jeździe mam gorące przełączniki pod kierownicą. Zresztą jak już wiem, to światła są sterowane masą i sprawdziłem, że po podaniu bezpośredniej masy na żarówkę, swiatła świecą lepiej. Chcę założyć dwa przekaźniki pod mijania i czy ktoś mógłby podać prostą instrukcję montażu tego. Będę bardzo wdzięczny.
Tomcio
@Tomcio
Najnowszy post utworzony przez Tomcio
-
[All] Montaż przekaźników świateł.
-
RE: [1,3 8V] Zimny nie chce zapalić, ciekawostka...
No i znalazłem przyczynę. Banalna sprawa a nerwów kosztowała. Spuściłem całą benzynę z baku i okazało się, że kolor ma prawie brązowy. Nalałem czystej ze stacji i autko odpala jak złoto, nie dławi się na benzynie i chodzi cacy. Zauważyłem, że te objawy zaczęły się pojawiać od momentu tankowania V-Power Racing. Moje podejrzenia padają na zbyt duże właściwości czyszczące tej benzyny i po wypłukaniu wszystkich zanieczyszczeń skład chemiczny się zmienił.
-
RE: [1,3 8V] Zimny nie chce zapalić, ciekawostka...
kupuję używany monowtrysk z czujnikami i regulatorem ciśnienia paliwa.
Przełożę i dam znać, czy coś się poprawiło.
No więc wracam do tematu. Cały monowtrysk przełożyłem, czyli czujnik temperatury, wtryskiwacz, TPS, krokowiec i poprawy nie ma. Zauważyłem, że trochę lepiej jest gdy mam około 1/2 baku benzyny, a jak jest 1/3 w baku to już gorzej.
-
RE: [mk3] Rura wlewu paliwa przepuszcza
Witam przerdzewiala mi rura od wlewu paliwa ta z kolankiem, jak sadzicie lepiej wymienic czy
moze by dalo rade odciac ten kawalek i dospawac rure inna o tym rozmiarze? czy lepiej qpic
nowa(uzywana)? jak kupic to czy ktos sie orientuje w jakiej cenie to moze byc??Miałem ten sam problem zimą tego roku. Czeka Cię jeszcze wyjęcie zbiornika i płukanie. Ja miałem w swoim około 10 litrów wody i sporo błota. Nowy wlew kosztuje 405 zł i tylko serwis. Kupiłem używkę za 45 zł.
-
RE: [Mk3] Przygody z LPG i Check Engine na trasie i w Łodzi
Jest na to sposób, aby na lpg nie zapalał się "check engine". Jak jest instalka I lub II generacji to normalne, że żadne ustawienie gazu nie da zawsze idealnej lambdy równej 1, a taka musi być. Ja kupiłem sobie wskaźnik AFR i zamontowałem w aucie (polecam dla posiadaczy lpg, bo samemu mozna regulować). W dłuższej trasie podczas jazdy kilka kilometrów ze stałą prędkością zaczyna się zubażać mieszanka i komp odczytuje błąd co wywala na kontrolce. Wystarczy na chwilę wcisnąć pedał gazu, co powoduje zassanie więcej lpg i nagle kontrolka gaśnie bo mieszanka robi się bogatsza (wszystko widać na wskaźniku AFR). Jak jeździ moja dziewczyna to z racji jej delikatnego posługiwania się pedałem gazu zdaża się wyskoczyć błąd 13 czyli lambda. Po prostu trzeba jeździć bardziej agresywnie i częściej prostować nogę w kolanie, a skład mieszanki nie będzie się zubażał na dłużej jak kilka minut, bo właśnie te kilka minut w trasie na ubogiej mieszance wywala błąd.
-
RE: [1,3 8V] Zimny nie chce zapalić, ciekawostka...
Ja bym Ci jeszcze zaproponował specjalny środek, który służy do czyszczenia gaźników. Spróbuj
spsikać kolektor ssący i jakiś środek dolej do czyszczenia wtrysków do paliwa. Wiem, co
zaraz powiesz i paru innych - sam jestem sceptykiem, ale może warto. Znam przypadki, że
pomagało (z doświadczenia, a nie opowieści). Narazie nie mam lepszego pomusłu- no chyba,
żeby wyciągać wtryski i czyścić calutki układ paliwowy ręcznie...Dzięki wszystkim za chęci i pomoc. Próbowałem już ze środkiem Valvoline do czyszczenia układów wtryskowych i nie bardzo pomogło. Dzisiaj miałem małą stłuczkę na mieście nie z mojej winy, ucierpiał klosz lewej postojówki przerysowany delikatnie zderzak i błotnik. Skasowałem gościa 250 zł i kupuję używany monowtrysk z czujnikami i regulatorem ciśnienia paliwa. Przełożę i dam znać, czy coś się poprawiło.
-
RE: [1,3 8V] Zimny nie chce zapalić, ciekawostka...
No to może któryś czujników jest padnięty i komputer ma błędne informacje i nie włącza "ssania"
Padnięty czujnik byłby wykazany na błędach komputera. Dzisiaj sprawdziłem opór na czujniku temperatury i jest prawidłowy. Według danych autodaty sprawdza się go przy 80 *C, czy ma ktoś wartości rezystancji przy temperaturach rzędu 10-20 *C. Jedna rzecz jest pewna, brak paliwa na zimnym silniku, dziś przed odpaleniem wstrzyknąłem strzykawką benzynę na przepustnicę i zapalił jak złoto.
-
RE: [1,3 8V] Zimny nie chce zapalić, ciekawostka...
A może po prostu ssanie nie działa skoro na zimnym silniku masz ubogą mieszankę ??
Ssanie było w zasilaniu gaźnikowym. Tu jest wtrysk jednopunktowy i nie ma ssania. Komputer steruje czasem otwarcia wtryskiwacza po pobraniu sygnału z czujnika temperatury silnika i otoczenia oraz czujnika ciśnienia bezwzględnego.
-
RE: [1,3 8V] Zimny nie chce zapalić, ciekawostka...
kolega w Cienkim miał podobnie (tyle ze gazu nie
miał). Jak się okazało miał pierw "przytartą" pompę paliwa (zawsze na rezerwie jeździł- ale
to nie musi być warunek) . Pompa jakoś ciśnienie
wytwarzała ale samochód nie chciał jeździć, po pewnym czasie coś zaskoczył i jeździł. W
końcu pompa zdechła, wymienił i chodzi jak złoto.Wiem, że w fiacie często się to zdarza, że pompa obumiera i jeszcze jakiś czas chodzi, a później siada całkiem. Jednak sam podłączyłem zegar do węża tuż przy monowtrysku i ciśnienie było jak dzwon. Nie sugerować się, że jak jeżdżę na gazie to wiecznie jest rezerwa. Robię po 3 tys.km miesięcznie, z czego około 80 zł wydaję na samą benzynę na odpalenie i rozgrzanie silnika i zawsze mam 1/3 w baku. Zresztą najpierw podłączyłem zdjęty wąż do butelki i po dwóch przekręceniach stacyjki na zapłon nalało mi pół litra. Dlaczego więc jak jest zimny nie dostaje benzyny? Gdyby padł czujnik temperatury, miałbym to na kodach błędów, prawda? Czy możliwe, że komputer nie widzi uszkodzonego czujnika?
-
[1,3 8V] Zimny nie chce zapalić, ciekawostka...
Ciekawostką jest to, że wykluczam układ zapłonowy, ponieważ mam nowe świece NGK V-Line, nowe przewody WN Bosch (zestaw założony 2 m-ce temu), sprawdziłem stan kopułki i palca, wyczyściłem styki. Gdyby zapłon nie trybił, to większe problemy miałbym z jazdą i odpalaniem na lpg, a tu niespodzianka... na gazie pięknie odpala w każdej temperaturze i jeździ jak trzeba, ciągnie bez szarpania od 1000 obr/min. Jednak nie jestem zwolennikiem uruchamiania na gazie więc zacząłem szukać przyczyny w benzynie, zdemontowałem nawet mikser, żeby zwężki nie było i dalej to samo. Po kolei opiszę jak to było. Najpierw jak należy, czyli odpalał z benzyny nawet przy -20*C jeszcze tej zimy. Kilka m-cy temu zaczął odpalać i po chwili gasnąć, chyba że przytrzymałem pedałem gazu kilka sekund. Tydzień temu zrobiłem trasę w sumie 1000 km, było trochę jazdy 120km/h przez kilka godzin. Od tego czasu, żeby uruchomić zimny silnik muszę kręcić ładnych parę sekund i ledwo załapuje jak stary diesel, po czym zaczyna chodzić, ale próba ruszenia poniżej 2500 ob/min kończy się zdechnięciem. Dalej jak jadę póki nie osiągnie około 60 *C na benzynie ledwo się rozpędza i szarpie, przerywa. Powtarzam, że na lpg nic takiego nie ma miejsca. Dzisiaj zmierzyłem kompresję i mam po 12,5 na trzech i 12,6 na czwartym a więc dobrze (30 tys km temu miał po 13,5), zmierzyłem ciśnienie benzyny i miał 2 bary a norma jest od 1,6 do 2,1 bar, sprawdziłem regulator ciśnienia paliwa, jest OK, filtr paliwa jest nowy, zbiornik był płukany kilka miesięcy temu, zalewany tylko Pb98 lub V-Power racing 100 oktan. Mam zamontowany wskaźnik AFR i skład mieszanki jest dobry , lecz gdy jest zimny to na benzynie przy szarpaniu wskazuje ubogą mieszankę. Powiedzcie, gdzie mam szukać przyczyny, wskazującej na brak w dostarczeniu paliwa przy zimnym silniku, jeżdżę dosyć sporo a z każdym dniem jest coraz gorzej uruchomić.