Co potrafi fotoradar?



  • Zastanawiam się od dłuższego czasu co tak na prawdę potrafi fotoradar?

    Na pewno potrafi:

    • przy sprzężeniu z radarem zmierzyć prędkość pojazdu i zrobić mu zdjęcie
    • przy sprzężeniu z sygnalizacją świetlną zrobić zdjęcie pojazdu jadącego na czerwonym
      (i pewnie coś jeszcze)

    Czy potrafi natomiast w jakiś sposób:

    • sprawdzić czy rozmawiam przez telefon komórkowy podczas jazdy?
    • sprawdzić czy nie przejeżdżam przez linię ciągłą lub podwójną?
    • zatrzymuję się przed znakiem STOPu?
      (i pewnie coś jeszcze)


  • Sprawdzić czy rozmawiasz przez telefon nie, chyba, że robisz to jednocześnie z innym wykroczeniem, które zarejestruje...

    Przekroczenie linii - na pewno istnieje algorytm, który można zastosować i połączyć np z monitoringiem na skrzyżowaniach...

    Zatrzymanie przed znakiem STOP - możliwie, że podobnie jak wyżej...


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdzić czy
    rozmawiasz przez telefon nie, chyba, że robisz to jednocześnie z innym wykroczeniem,
    które zarejestruje...
    Przekroczenie linii

    • na pewno istnieje algorytm, który można zastosować i połączyć np z monitoringiem
      na skrzyżowaniach...
      Zatrzymanie przed
      znakiem STOP - możliwie, że podobnie jak wyżej...

    Kiedyś słyszałem, że podobno gdzieś postawili fotoradar i robił zdjęcie każdemu,miało to na celu sprawdzenie czy mają zapięte pasy, i tym sposobem podobno, ktoś przejechał 2 razy bo mu nie pasowało,że było ograniczenie 50 km/h on jechał coś ok. 50 km/h i mu cykneło więc drugi raz przejechał 30km/h i dostał 2 mandaty za pasy, ale jak dla mnie to chyba nie jest możliwe żeby dostać 2 mandaty za jedno i to samo wykroczenie w przeciągu 10 min.


  • Użytkownik archiwalny

    Zastanawiam się od
    dłuższego czasu co tak na prawdę potrafi fotoradar?
    Na pewno potrafi:

    • przy sprzężeniu z
      radarem zmierzyć prędkość pojazdu i zrobić mu zdjęcie

    Te które ja spotykam reagują raczej na grubo ponad dozwoloną prędkość.

    • przy sprzężeniu z
      sygnalizacją świetlną zrobić zdjęcie pojazdu jadącego na czerwonym

    Jeszcze takiego nie spotkałem.

    • sprawdzić czy
      rozmawiam przez telefon komórkowy podczas jazdy?

    Pewnie mógłby, gdyby wykrywał "falę nośną" sygnału GSM i robil fotki "na ślepo", to kilku telefonistów by się złapało. Ale nie ma to sensu (patrz dalej).

    • sprawdzić czy nie
      przejeżdżam przez linię ciągłą lub podwójną?

    Musiałby mieć układ śledzenia samochodów - jasne że wykonalne, ale bez sensu (niżej).

    • zatrzymuję się przed znakiem STOPu?
      j/w

    Ustalmy jedno - do czego służy fotoradar:

    1. do generowania przychodów
    2. budowania poczucia, że "władza" dba o bezpieczeństwo.

    Czy do tych dwóch celów potrzeba śledzenie przejazdów przez czerwone światło? Przekraczania ciągłej linii? Sprawdzania kto do kogo dzwoni? Nie, bo po co. Z samej prędkości oba cele zostają z naddatkiem osiągnięte.



  • Jeszcze takiego nie
    spotkałem.

    A ja spotkałem. Nawet dwa na raz! Są takie na pewnym skrzyżowaniu na Ursynowie. Łapią za przekroczenie prędkości, przejazd na czerwonym świetle i chyba za blokowanie skrzyżowania(czyli jak na nie wjedziesz, ale już nie możesz zjechać).
    I wyglądem są trochę inne od tych które wszyscy znamy. Wyglądają bardziej jak skrzynka transformatorowa z okienkiem...



  • A ja spotkałem.
    Nawet dwa na raz! Są takie na pewnym skrzyżowaniu na Ursynowie.

    LINK

    A co do możliwości FR to polecam ten filmik:LINK
    Wrzucam jako link żeby odtworzyć na pełnym ekranie. niebieskie tło to kategoria pojazdu, dalej jest prędkośc na odpowiednim ;( tle, dalej na białym tle numery tablic rejestracyjnych. A samo urządzenie wygląda tak: LINK2
    Mając taki system implementacja przekraczania ciągłej linii wydaje sie być błahostką

    INNY CIEKAWY WYNALAZEK

    Typowanie kierowców rozmawiających przez telefon czy jadących bez pasów już jest trudniejsze - choć zapewne nie jest niewykonalne.



  • A co do możliwości
    FR to polecam ten filmik:LINK

    Kurde dobre...



  • Kurde dobre...

    Studenci którejś nasi polibudy opracowali podobne, ale za nic nie mogę skojarzyć słów kluczowych do poszukiwań

    Edit: SMART EYE
    Więcej o SMART EYE


  • Użytkownik archiwalny

    Znajomy 11 lat temu zmajstrował pracę magisterską, gdzie jego soft mógł z ponad 90% skutecznością odczytywać tablice rejestracyjne ze zdjęć (niektóre były robione pod całkiem sporymi kątami). Reszta jest kwestią radaru, który potrafi "obsługiwać" wiele celów jednocześnie - w lotnictwie takie radary są stosowane w uzbrojeniu od kilkudziesięciu lat, u nas policja używa ich chyba tylko w mobilnych jednostkach (chyba żaden stacjonarny fotoradar obecnie używany w Polsce nie mierzy prędkości wielu aut na raz - chociaż może się coś ostatnio zmieniło)...


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawe czy fotoradar robi zdjęcia we mgle, powiedzmy takiej, że ogranicza widoczność do Kiedyś słyszałem, że podobno gdzieś postawili fotoradar i robił zdjęcie każdemu

    Też słyszałem, ba, nawet w ramach tzw. TROLOLO jeździłem 'w tą i nazat' motocyklem przed fotoradarem (robił z przodu)


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawe czy
    fotoradar robi zdjęcia we mgle, powiedzmy takiej, że ogranicza widoczność do

    Powinien, a później mandat każdemu na światłach przeciwmgłowych. Dwa mandaty, jak ma z przodu i z tyłu



  • Powinien, a później
    mandat każdemu na światłach przeciwmgłowych. Dwa mandaty, jak ma z przodu i z tyłu

    A na jakiej podstawie za światła przednie? Oświeć mnie



  • Ciekawe czy
    fotoradar robi zdjęcia we mgle


    Fotorapidy pracują na pasmie K (~24GHz). Ani mgła, ani deszcz nie mają istotnego wpływu na tłumienie fal w tym zakresie.

    Pozostaje kwestia jakości zdjęcia z lampą we mgle - może wyglądac mniej więcej o tak:


  • Użytkownik archiwalny

    A na jakiej
    podstawie za światła przednie? Oświeć mnie
    Teren zabudowany bodajże.



  • Teren zabudowany
    bodajże.

    Jeżeli tak samo znasz PORD jak przepisy dla stacji diagnostycznych to jednak wbij gaz do dowodu

    Dział II, Oddział 8, Art 30. (strona 13/82)
    LINK


  • Użytkownik archiwalny

    Na podstawie bycia męskim (jeśli na złość), bądź żeńskim (jeśli bezmyślnie) narządem płciowym. Tak, wiem, PORD nie zabrania, ale ja bym dawał mandaty i tak

    Światła p.mgłowe to kuriozum przydatne jedynie w tragicznych warunkach atmosferycznych (strach jechać dalej, strach się zatrzymać, nie widać nic oprócz delikatnego zarysu, który podejrzewamy, że jest linią oddzielającą pasy ruchu), a nie do przedłużania organu i dodawania koni mechanicznych jadąc po mieście (i tak nas wszyscy widzą, choćbyśmy całkiem bez świateł jechali).

    Światła mijania źle ustawione oślepiają, a światła p. mgłowe są jeszcze mocniejsze, na śliskiej nawierzchni przednie świetnie oślepiają samym odblaskiem od jezdni. A tylne... każdy jechał w korku za takim narządem, co po prostu musiał nacisnąć ten guzik, bo przecież tam hen w oddali jest trochę mgły!



  • Światła p.mgłowe to
    kuriozum przydatne jedynie w tragicznych warunkach atmosferycznych

    Zależy od jakości świateł mijania niestety. W moim aucie światła mijania są na tyle kiepskie, że gdy tylko warunki pozwalają to używam przednich przeciwmgłowych - bo mijania niby świecą a nie oświetlają

    Przy czym ja mam i mijania i przeciwmgielne zamontowane na jednej wysokości, jedne i drugie soczewkowe. Jadąc z naprzeciwka nie zorientujesz się czy jadę na jednych czy na drugich

    A tylne... każdy
    jechał w korku za takim narządem, co po prostu musiał nacisnąć ten guzik, bo
    przecież tam hen w oddali jest trochę mgły!

    Ewentualnie mgła była tydzień wcześniej



  • Przy czym ja mam i
    mijania i przeciwmgielne zamontowane na jednej wysokości, jedne i drugie soczewkowe.

    Każde Punto II nawet golas ma przeciwmgielne w serii?


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie światła przeciwmgłowe włączają się same przy małych prędkościach jako "statyczne doświetlanie zakrętów" (co prawda po jednym na raz), zatem homologacja dopuszcza takie zachowanie, poza tym raczej rzadko ich używam (tylko przy sporej mgle i... na górskich zakrętach w nocy). Ale u innych jakoś bardziej przeszkadzają mi przeciwmgłowe tylne (to jest prawdziwa masakra) i zezujące światła mijania (czy dużo czasu zajmuje poprawne ustawienie świateł - w końcu widać, czy świecimy gościowi przed nami poniżej, czy powyżej jego szyby?)


Log in to reply