Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi 68 KM - "Auto Testy"


  • Użytkownik archiwalny

    W oczekiwaniu na debiut pierwszego SUVa Dacii, czyli model Duster miałem okazję przetestować Sandero Stepway, charakteryzujące się podwyższonym nadwoziem i plastikowymi nakładkami, a pod maską znajdowała się niesamowicie oszczędna jednostka wysokoprężna 1,5 dCi o mocy 68 KM.

    Jeśli masz ochotę przeczytać cały artykuł zapraszam TUTAJ.

    Artykuł autorstwa: Artura Ławnika

    Miłej lektury


  • Użytkownik archiwalny

    silnik powala, wreszcie stworzyli jakiś samochód, który jest wolniejszy od wściekłych litrówek.. nie licząc łady nivy..



  • Czy to autko posiada komputer pokładowy i elektryczne szyby tylne, bo z tego co się orientuję Stepway jest oparty na normalnym Sandero w wersji
    Ambiente + pakiet klimatyzacja, radio, skórzana kierownica.


  • Użytkownik archiwalny

    Czy to autko posiada komputer
    pokładowy i elektryczne szyby tylne, bo z tego co się orientuję Stepway jest oparty na
    normalnym Sandero w wersji
    Ambiente + pakiet
    klimatyzacja, radio, skórzana kierownica.

    Egzemplarz testowy nie posiadał elektrycznych szyb z tyłu ani komputera pokładowego.



  • Egzemplarz testowy nie
    posiadał elektrycznych szyb z tyłu ani komputera pokładowego.

    Oglądam to auto i oglądam i szczerze mówiąc - gdybym miał "wolne" 45.000 to poważnie bym się nad nim zastanawiał. Jest może i toporne i bez finezji (wewnątrz) ale to samochód do jazdy po mieście, na wakacje itp, auto dla przeciętnego "Kowalskiego" a nie coś co ma wygrywać konkursy piękności na salonach samochodowych.

    Moim zdaniem - ta Dacia wyróżnia się bardzo na plus.



  • Oglądam to auto i oglądam i
    szczerze mówiąc - gdybym miał "wolne" 45.000 to poważnie bym się nad nim zastanawiał. Jest
    może i toporne i bez finezji (wewnątrz) ale to samochód do jazdy po mieście, na wakacje itp,
    auto dla przeciętnego "Kowalskiego" a nie coś co ma wygrywać konkursy piękności na salonach
    samochodowych.
    Moim zdaniem - ta Dacia
    wyróżnia się bardzo na plus.

    Zgadzam się, Stepway to ciekawa propozycja, z tym, że za podobne pieniądze ok 39 tys można mieć zwykłe Sandero(jak również limitowaną edycję Blackline posiadającą m.in w sterowanie radia z kierownicy) wyposażone w komputer pokładowy, tylne szyby elektryczne i boczne poduszki... Mi bardzo by brakowało wskazań dotyczących spalania etc... Ciekawą alternatywą mógłby być napęd 4X4, jednak po wejściu Dustera na polski rynek, Dacia raczej bardziej skupia się na swoim nowym SUV-ie.

    Do zwykłego Sandero można dokupić tzw "pakiet SUV" (cena ok 1000zł), są to zwykłe plastikowe osłony, podbne do tych użytych w Stepway-u.



  • W teście jest mowa o tylko jednym silniku - natomiast z ciekawości wszedłem na Allegro i znalazłem wersję 1.5 dCI (to jest wolnossący diesel czy turbo?) oraz wersję 1.6 benzynową o mocy 87KM. To jak to jest z tymi silnikami?

    EDIT: na polskiej stronie Dacii również dla modelu Stepway przewidziano 2 silniki, benzyna 1.6 oraz 1.5 diesel.



  • W teście jest mowa o tylko
    jednym silniku - natomiast z ciekawości wszedłem na Allegro i znalazłem wersję 1.5 dCI (to
    jest wolnossący diesel czy turbo?)

    Turbo na common railach Znane chociażby z Clio


  • Użytkownik archiwalny

    Zgadzam się, Stepway to
    ciekawa propozycja, z tym, że za podobne pieniądze ok 39 tys można mieć zwykłe Sandero(jak
    również limitowaną edycję Blackline posiadającą m.in w sterowanie radia z kierownicy)
    wyposażone w komputer pokładowy, tylne szyby elektryczne i boczne poduszki... Mi bardzo by
    brakowało wskazań dotyczących spalania etc... Ciekawą alternatywą mógłby być napęd 4X4, jednak
    po wejściu Dustera na polski rynek, Dacia raczej bardziej skupia się na swoim nowym SUV-ie.
    Do zwykłego Sandero można
    dokupić tzw "pakiet SUV" (cena ok 1000zł), są to zwykłe plastikowe osłony, podbne do tych
    użytych w Stepway-u.

    Ale nie jest to jednak to samo. Mieliśmy taką Dacię kiedyś na testach


  • Użytkownik archiwalny

    W teście jest mowa o tylko
    jednym silniku - natomiast z ciekawości wszedłem na Allegro i znalazłem wersję 1.5 dCI (to
    jest wolnossący diesel czy turbo?) oraz wersję 1.6 benzynową o mocy 87KM. To jak to jest z
    tymi silnikami?
    EDIT: na polskiej stronie
    Dacii również dla modelu Stepway przewidziano 2 silniki, benzyna 1.6 oraz 1.5 diesel.

    Zgadza się podczas umieszczania artykułu na stronie chochliki zjadły kawałek zdania.

    Oczywiście jest jeden benzynowy i jeden dieslowski



  • Ale nie jest to jednak to
    samo.

    Oczywiście, że nie Stepway jest dużo ładniejszy wizualnie, bo wnętrze to nawet w Dusterze jest takie samo, jak w innych Daciach


  • Użytkownik archiwalny

    Oglądam to auto i oglądam i
    szczerze mówiąc - gdybym miał "wolne" 45.000 to poważnie bym się nad nim zastanawiał.

    A ja bym się nie zastanawiał, tylko dołożył trochę i poszedł po Octavię Tour.


  • Użytkownik archiwalny

    silnik powala, wreszcie
    stworzyli jakiś samochód, który jest wolniejszy od wściekłych litrówek.. nie licząc łady
    nivy..

    ten silnik jest starszy niz plany swifta

    wywodzi sie gdzies z polowy lat 70 ubieglego wieku



  • A ja bym się nie zastanawiał,
    tylko dołożył trochę i poszedł po Octavię Tour.

    Octavia Tour TDI ile kosztuje?
    54 tyś zł i to w wyprzedaży rocznika 2009.
    To o 1/4 drożej niż Dacia.
    Więc chyba raczej nie jest to dobre porównanie?


  • Użytkownik archiwalny

    Octavia Tour TDI ile
    kosztuje? W dowolnym nadwoziu...

    okolo 50kpln za liftbacka


  • Admin

    ten silnik jest starszy
    niz plany swifta
    wywodzi sie gdzies z
    polowy lat 70 ubieglego wieku

    Mokry, no i co z tego? Weź Ty mnie wyjaśnij.
    Jeżeli silnik był udany, dlaczego nie kontynuować jego produkcji? Po drugie: to na pewno nie jest dokładnie ten sam silnik, jakieś zmiany musiały nastąpić (na pewno w osprzęcie).
    Oczywiście zakładam, że jednostka jest naprawdę dobra i sprawdzona (z motoryzacją francuską nie jestem zaprzyjaźniony, więc nie wiem; ale nie sądzę, żeby "tłukli" tyle lat beznadziejny motor).
    Mhm?


  • Użytkownik archiwalny

    więc nie wiem; ale nie sądzę, żeby "tłukli" tyle lat beznadziejny motor).
    Mhm?

    Skoro od tylu lat tłuką beznadziejne auta, to dlaczego akurat silnik miałby się wyróżniać na plus



  • Skoro od tylu lat tłuką
    beznadziejne auta, to dlaczego akurat silnik miałby się wyróżniać na plus

    Ile miałeś Kolego francuskich aut, że tak na nie narzekasz?


  • Użytkownik archiwalny

    Mokry, no i co z tego? Weź Ty
    mnie wyjaśnij.

    juz

    Jeżeli silnik był udany,
    dlaczego nie kontynuować jego produkcji? Po drugie: to na pewno nie jest dokładnie ten sam
    silnik, jakieś zmiany musiały nastąpić (na pewno w osprzęcie).

    oczywiscie osprzet sie troche pozmienial ( dzieki temu ten motor ma 20%wiecej koni)
    blok silnika posostaje ten sam

    Oczywiście zakładam, że
    jednostka jest naprawdę dobra i sprawdzona (z motoryzacją francuską nie jestem zaprzyjaźniony,
    więc nie wiem; ale nie sądzę, żeby "tłukli" tyle lat beznadziejny motor).
    Mhm?

    to nie jest beznadziejny motor
    wiecej to jest bardzo dobry i trwaly silnik
    a prostota konstrukcji sprawia ze kazdy kowal to naprawi

    natomiast jest to silnik mocno paliwozerny ( czytaj nieekonomiczny)
    o jak to Jedrek napisal osiagach odstajacych od uwczesnie prodkukowanych jednostek

    w zasadzie tyle

    ------------------ edyta

    tfu w zasadzie tyle

    tyle tylko ze mam na mysli silnik benzynowy

    ale zapewne do diesla czesc tez sie odnosi


  • Admin

    juz

    A dzięki.

    oczywiscie osprzet sie
    troche pozmienial ( dzieki temu ten motor ma 20%wiecej koni)

    No jasne. Podobnie, jak ma się sprawa w wielu innych autach.

    blok silnika posostaje ten sam
    to nie jest beznadziejny motor
    wiecej to jest bardzo dobry i trwaly silnik

    No właśnie - czemu więc wypominasz mu wiek?

    a prostota konstrukcji sprawia ze kazdy kowal to naprawi

    ... i części do niego kupa, nie ma problemów - do wyboru, do koloru: oryginały, zamienniki... Ceny chyba też niewygórowane...
    To są plusy.

    natomiast jest to silnik
    mocno paliwozerny ( czytaj nieekonomiczny)

    ... no i dalej powołujesz się jeszcze na osiągi (choć nie wiem, jakie )...
    Znaczy minusy. I chodzi Ciebie o to, aby plusy nie przesłoniły nam minusów - tak?

    Dobra, ja Ciebie rozumiem i IMHO masz trochę racji, ale nie do końca. Bo:

    o jak to Jedrek napisal
    osiagach odstajacych od uwczesnie prodkukowanych jednostek
    w zasadzie tyle

    Yendrek napisał ino, że półtoralitrowe dieslowskie Sandero jest wolniejsze od litrowego benzynowego Swifta - chyba niczego nie przeoczyłem . No, ale nie popadajmy w takie skrajności - przede wszystkim zaczyna ktoś tutaj mieszać silniki benzynowe z dieslowskimi... Co do osiągów - pisać proszę o konkretach, bo "osiągi" to zbyt duża rozpiętość danych - co mamy na myśli konkretnie? Moc? Moment? Spalanie? Zasięg? Przyspieszenie? V max? (bo chyba to miał Yendrek na myśli pisząc "wolniejsze" ). Konkretnie, a nie tak od razu "wolniejsze, więc osiągi odstają od nowoczesnych silników".

    ------------------ edyta
    tfu w zasadzie tyle
    tyle tylko ze mam na mysli
    silnik benzynowy
    ale zapewne do diesla czesc
    tez sie odnosi

    Część taaak... Ale jak można stawiać benzyniaka i diesla na tej samej półce i jeszcze pisać o osiągach?

    Co do jednego się zgadzamy: to, że koncepcja silnika i jego blok pochodzą sprzed iluś tam lat, nie znaczy od razu, że auto jest "be". Mam racyję?


Log in to reply