Korektor siły hamowania tico
-
Wydaje mi się, że gdyby były zapowietrzone to cały obwód (czyli oba tylne koła) by słabo hamowały lub samo prawe. Jednak warto od odpowietrzania zacząć, bo to nic nie kosztuje
Jeśli samo regulator w prawym kole działa prawidłowo (a przynajmniej nie cofa się sam, co jest raczej nie możliwe ze względu na jego konstrukcję) to winny prawdopodobnie będzie cylinderek.
Jeszcze pozostaje kwestia zanieczyszczonych, zaolejonych okładzin, co pewnie chce wykluczyc kolega Slavo88 pytając o to jak wyszedł ręczny -
Pytam o ręczny,bo on dużo powie o cylinderku.
Obstawiam zapieczony cylinderek...TTTM -
Witam. Więc
pojechałem na przegląd i lipa nie podbił mi. Powodem była różnica w granicach 70%
różnicy pomiędzy prawym i lewym kołem tylnym w hamowaniu. Prawe koło bardzo słabo
hamowało. Byłem pewien że to wina cylinderka, ale po sprawdzeniu okazało się że
cylinderek działa i nie ma żadnych wycieków nigdzie.Czy sprawdziłeś oba cylinderki pod kątem zapieczenia tłoczków?
W obu muszą poruszać się gładko i bez zacięć.
Oprócz tego zalecam dokładne oczyszczenie wszystkich mechanizmów i samych okładzin szczęk i wewnętrznych części bębnów.
Po złożeniu wszystkiego "do kupy" należy dokładnie dokonać wstępnej regulacji ułożenia szczęk względem bębnów (pokręcając pokrętłem mechanizmu samoregulacji).
Na zakończenie można jeszcze odpowietrzyć układ hamulcowy.
W większości przypadków te zabiegi pomagają. -
Sprawdzałem oba koła. Szczęki suche. Cylinderek lewy chodzi dobrze. Ten prawy jakby słabszy. Dziś go wymienie oraz musze wymienić przewód centralny co idzie do korektora i od korektora bo też mi buczał że zardzewiały. Odpowietrze wszystko i mam nadzieje że bedzie dobrze. Ręczny OK. Dlatego pytałem o korektor bo jak widze jego koszt to no cóż...
-
Więc wymieniłem lewy cylinderek bo stary był zapieczony. Prawy wporządku. Oczywiście wszystkie przewody metalowe które idą na tylne koła. Układ odpowietrzyłem. Pojechałem na stację i oba tylnie koła hamują równo:) Wszystko ok. Także dzięki za podpowiedzi pozdrawiam
-
Pytam o ręczny,bo
on dużo powie o cylinderku.
Obstawiam
zapieczony cylinderek...TTTMAlbo samoregulator stoi