Dusi sie na benzynie przy pełnym otwarciu przepustnicy
-
Obiecałem, iż napiszę coś nie coś, o przyczynach wymiany elektromagnesu zaworu BVV w gaźniku Daewoo Tico. Pewnego dnia jadąc trasą w kierunku Poznania, postanowiłem wyprzedzić kolumnę ciężarówek, przy nadarzającej się do tego okazji.
Gdy taka nastąpiła, jakież było moje zdziwienie, gdy przy redukcji i wciśnięciu pedału przyspieszenia do oporu po chwili auto zaczęło się dławić i nastąpiła reakcja, jak przy mechanicznym odcięciu-blokadzie. Po ujęciu nieco gazu samochód delikatnie przyspieszał, lecz tylko do pewnego zakresu prędkości 110/115 km/h i na tym koniec.
Rozpocząłem wtedy analizę i domysły co może być przyczyną. Wybór padł na cieknącą pompkę paliwa i niedawno zamontowany nowy filtr paliwa, gdyż początkowo założyłem, że przyczyną jest układ paliwowy i zaburzenia jego pracy.Po wykluczeniu pompy(podmieniona na niecieknącą) oraz przeczyszczeniu układu odpowiednimi specyfikami nie uzyskałem żadnego efektu. Problem objawiał się po nagrzaniu silnika, gdy ssanie powoli wyłączało się. Podczas pracy na pełnym ssaniu ów objaw nie był widoczny.
Po przeczytaniu tegoż tematu, połączyłem przytoczone tu symptomy z tymi występującymi u mnie i postanowiłem zbadać pracę elektromagnesu zaworu BVV. Mając w domu inny, używany gaźnik wymontowałem w/w element, podłączyłem pod prostownik i na własne oczy przekonałem się, że działa, przyciągając śrubki metalowe.
Teraz przyszła pora na sprawdzenie działania tego zamontowanego w moim samochodzie. Po pomoc udałem się do naszego firmowego serwisu/warsztatu, gdyż firma, gdzie pracuję dysponuje sporą flotą samochodową.
Po krótkiej rozmowie z elektrykiem i paru testach, między innymi sprawdzenie oporu na tym wyjętym/sprawnym elektromagnesie i tym zamontowanym u mnie w gaźniku, okazało się, że znajdujący się u mnie w aucie element nie wykazuje żadnego oporu... Próba poszukiwań uszkodzonego przewodu nie dała żadnego rezultatu (skracanie, zarabianie końcówek etc.). Niestety Pan elektryk nie podjął się przełożenia tegoż i skierował mnie do mechanika, który bez problemu podjął się wymiany bez wyciągania gaźnika.Po w/w zabiegu wszystko wróciło do normy w kwestii przyspieszania i pracy silnika. Dlatego za pozwoleniem Moderatora wyciągam stary wątek nieco wyżej, bo sprawa ta może dotyczyć wielu tikaczy, a jak wiemy mało kto ma odwagę tykać gaźnik naszego samochodu.
-
jak zawsze dziękuję za tak wyczerpujący opis naprawy usterki
jeśli się nie mylę to tego zaworu wcale łatwo nie idzie odkręcić, śruby miękkie
-
O który elektrozawór chodzi? ten po lewej czy po prawej stronie gaźnika patrząc od przodu auta ?
-
O który
elektrozawór chodzi? ten po lewej czy po prawej stronie gaźnika patrząc od przodu
auta ?Patrząc od przodu BVV jest po prawej stronie gaźnika.
-
jak zawsze dziękuję
za tak wyczerpujący opis naprawy usterki
jeśli się nie mylę
to tego zaworu wcale łatwo nie idzie odkręcić, śruby miękkieGdy gaźnik jest wyjęty jest to wykonalne, w przypadku gdy jest on zamontowany w samochodzie, ta sztuka jest dość trudna ze względu na rurki i wężyki podciśnień oraz pokrywę zaworów.
-
Wie ktoś gdzie obecnie można kupić ten elektrozawór ale nowy ?
-
Wie ktoś gdzie
obecnie można kupić ten elektrozawór ale nowy ?Pytaj w:
FOX Rzeszów,
POTAK,
AP-Car -
Pytać też w --> POL-parts