Działanie forum
-
Kolejna odpowiedź z T Mobile dziś rano.
,, T-Mobile CRID00014000837: Zgłoszenie CRID00014000837: Potwierdzamy, że parametry transmisji danych w Twojej lokalizacji ulegają wahaniom z powodu przeciążeń sieci. Liczba użytkowników Internetu mobilnego nie jest stała, a jej wzrost może powodować zmniejszenie komfortu korzystania z Internetu. Przykro nam z powodu niedogodności związanych z przeciążeniami sieci, które możesz odczuwać. Dostęp do Internetu jest stały i jego parametry (prędkość, opóźnienia) dopasowujemy do technicznych możliwości sieci. Na działanie usług mogą wpłynąć również inne czynniki, np. jakość używanego sprzętu lub siła sygnału wewnątrz mieszkania. Wskazówki dotyczące działania naszych usług umieściliśmy na stronie: https://www.t-mobile.pl/c/informacje-i-pomoc/pomoc-techniczna/dlaczego-moj-internet-wolno-dziala-internet-mobilny-telefon-tablet-modem-laptop. ,,
No i kto miał rację ? Klient. Ale jak zwykle oni się starają. Wcześniej piszą co innego a teraz co innego.
-
U mnie też czasem się zdarzy że muszę zrestartować przeglądarkę bo strony wczytać nie chce i na telefonie i na kompie.
-
No i nadal działa jak chce po mobilnych. Na wifi działa. Ewidentna porażka na mobiilnych. Ale zobaczymy od 1 grudnia.
-
Siedzę po tym pogromie z Portugalią ale forum super śmiga na LTE
-
Są dni kiedy sam internet słabo dziala u mnie ale od dluzszego czasu forum dziala idealnie na telefonie.
-
Są dni kiedy sam internet słabo dziala u mnie ale od dluzszego czasu forum dziala idealnie na telefonie.
@Jaco nawet u mnie internet działa średnio dobrze ale na forum zawsze jest ok.
Popatrz po parapetach czy ktoś sobie nie zamontował jakiegoś urządzenia poprawiającego zasięg typu splitter czy coś podobnego - poprawia zdecydowanie zasięg w małym obszarze i jednocześnie pogarsza w większym obrębie dla pozostałych odbiorców..
A tak to wygląda u mnie..
-
@pacior u mnie też jest stacja z T-Mobile dlatego dziwiłem się że to tak dziwnie działa. No obsługuje ona jeszcze Orange . Najgorzej jest z Plus . U mnie nie ma zasięgu ale już na obszarze zakładu pracy jest. Repaterów nie ma u nas w bloku. Internet mamy ze światłowodu.
Kiedyś był też masz od telefonów radiowych stacjonarnych. Ten po lewej. Już go nie ma. A po prawej jest masz T-Mobile. -
A ja dalej walczę z zasięgiem :
,,Dzień dobry
W odpowiedzi na otrzymaną korespondencję przedstawię nasze stanowisko. Niestety nie miałem możliwości przekazania poniższych ustaleń w rozmowie telefonicznej 14.03.2025.
Decyzja.
Wobec uzasadnienia przedstawionego niżej nie stwierdziłem nieprawidłowości w świadczeniu usług telekomunikacyjnych na telefonach mobilnych nr XXXXXXXX i XXXXXXXXX. Nie ograniczaliśmy i nie ograniczamy możliwości ich wykorzystania. Pomimo występowania w minionym okresie problemów technicznych przeciążeń w sieci radiowej oraz przeprowadzanych prac modernizacyjnych na stacjach bazowych nie odnotowałem przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Nie mam podstaw do wyznaczenia odszkodowania, jak też zwrotu lub obniżenia opłat abonamentowych.
Rozumiem, że rozpatrzone okoliczności mogły Pana zaniepokoić oraz nie zapewniają oczekiwanego komfortu korzystania z naszych usług w lokalizacji wskazanej we wcześniejszej korespondencji. Przepraszam za niedogodności. Wychodząc naprzeciw Pana oczekiwaniom wprowadziłem jednorazowy rabat. Z korzyścią dla Pana zrównoważę nim 25% bieżącej sumy opłaty abonamentowej i rabatów promocyjnych za oba numery za dwa trzy rozliczeniowe. Rabaty w kwocie -15,01 zł brutto każdy naliczymy na fakturach z 02.04.2025, 02.05.2025 i 02.06.2025. Suma rabatów to kwota -45,03 zł brutto.
Przepraszam również za niedogodność w związku z obsługą wcześniejszej korespondencji.
W celu wykluczenia ryzyka niepoprawnego działania kart SIM na obu numerach wyrażam zgodę na ich bezpłatne wymiany. W tym celu doradzam Panu bezpośredni kontakt z wybranym punktem sprzedaży naszej sieci w terminie do 31.05.2025. Proszę o powołanie się na ustalenia z obecnej decyzji.
Uzasadnienie faktyczne
Obecnie na stacji bazowej w lokalizacji Huta Dąbrowa brak jest problemów technicznych, nie prowadzimy prac związanych z zakłóceniami zewnętrznymi, czy też prac związanych z występowaniem przeciążeń w sieci radiowej, jak też prac planowych. Zważywszy jednak na zakres wykorzystania zasobów tej stacji oraz odległość od okolicznych (innych) stacji bazowych może Pan odczuwać utrudnienia mające wpływ na obniżenie jakości usług świadczonych drogą radiową. Przeciążenia w sieci radiowej nie mają jednak charakteru awarii (problemu technicznego). Wynikają z ograniczenia zasobów sieci wobec liczby użytkowników korzystających z usług w danej lokalizacji w tym samym czasie. W przypadku wystąpienia przeciążeń mogą wystąpić niższy niż oczekiwany poziom prędkości transmisji danych, jak też wahania prędkości transmisji danych w różnej intensywności i skali. W okresie do 21.02.2025 i 24.02.2025 na okolicznych stacjach poza Hutą Dąbrową przeprowadzamy procesy modernizacyjne pasma LTE900. Mają one dodatkowy wpływ na występowanie utrudnień oraz niższych parametrów transmisji danych. Również w zakresie przeciążeń na stacji bazowej, z której zasobów Pan korzysta w tej lokalizacji. Termin ich zakończenia to 25.03.2025. Może jednak ulec zmianie.
Zgłoszenie CRID00014359020 z 27.02.2025 powiązaliśmy z procesem modernizacji pasma LTE900. Zgłoszenie CRID00014265046 z 31.01.2025 powiązaliśmy z problemami technicznymi na stacji bazowej. Prace zakończyliśmy 31.01.2025. Zgłoszenie CRID00014358974 z 27.02.2025 powiązaliśmy z problemami technicznymi na stacji bazowej. Prace zakończyliśmy 27.02.2025. Zgłoszenie CRID00014387624 z 27.02.2025 powiązaliśmy z problemami technicznymi na stacji bazowej. Prace zakończyliśmy 07.03.2025.
Wyjaśniam, że usługi telekomunikacyjne świadczymy w warunkach istniejących możliwości technicznych. Zważywszy na zmienność naturalnych warunków rozchodzenia się fal radiowych oraz okoliczność, że jest ona współdzielona przez użytkowników, poziom zasięgu, jak też prędkość i jakość transmisji danych mogą ulegać zmianom. Podkreślam radiowy charakter świadczonych przez nas usług. Parametry zależne są od lokalnych uwarunkowań konfiguracji sieci i jej aktualnego obciążenia. W przypadku dużego użycia zasobów sieci, również w związku z opisanymi czynnikami, może Pan odczuć obniżenie prędkości i jakości transmisji danych. Nie narusza to jednak postanowień Umów. Charakterystyka wykorzystania usług jest odzwierciedleniem opisanej sytuacji, w tym niekorzystnego wpływu wskazanych wyżej czynników. W minionym okresie otrzymywał Pan jednak dostęp do sieci w ramach usług i transmisję o możliwie najwyższej w danej chwili przepustowości, lecz bez gwarancji jej stałego poziomu. Prędkość transferu danych nie jest wartością stałą i jednakową w czasie. Nadal prowadzimy prace mające na celu poprawę sytuacji przez zwiększenie pojemności sieci. Poza już realizowanymi procesami modernizacji pasma LTE900 nie znamy jednak terminu ich zakończenia. Obecnie nie planujemy uruchomienia nowych stacji bazowych w najbliższej okolicy dla Pana lokalizacji. Nie mamy jeszcze terminu wprowadzenia częstotliwości 5G Bardziej, na stacjach bazowych, na których dotychczas nie uruchomiliśmy tej częstotliwości.Rozumiem, że sytuacja w podanej lokalizacji Pana niepokoi. Wyjaśniam jednak, że korzystanie z usług mobilnych nie jest ograniczone tylko do jednego konkretnego miejsca i uzależnione tylko od zasięgu znajdującego się w tym miejscu.
W toku analiz zwróciłem uwagę na Pana karty SIM. Z obecnie aktywnych kart SIM korzysta Pan od 06.09.2016 na nr XXXXXXXXX oraz od 11.10.2018 na nr XXXXXXXXX. W celu wykluczenia ryzyka niepoprawnego działania kart SIM doradzam Panu ich bezpłatne wymianę.
Zważywszy na charakter omówionych okoliczności, w trosce o Pana komfort w naszej współpracy wprowadziłem wskazane wcześniej rabaty, jak też ustaliłem bezpłatne wymiany kart SIM o. Rozumiem, że ustalenia nie usuną przyczyny zgłoszeń. Ufam jednak, że będą dla Pana satysfakcjonujące.
Przykro mi, że nie mam podstaw do przekazania innych ustaleń. Mam jednak nadzieję, że przedstawiona decyzja oraz wyjaśnienia w tej sprawie będą dla Pana wyczerpujące i pomocne.
Uzasadnienie prawne.
Podjęta przez mnie decyzja znajduje uzasadnienie w dokumentach:
Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych na rzecz Abonentów T-Mobile
Aneks do Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych nr 8007867 i 112797696
Warunki Oferty Promocyjnej T-Mobile XSSPII bez telefonu dla stałych klientów na 24 miesięcy. Oferta specjalna.Z poważaniem
Mariusz Rymarczyk
Konsultant ds. Reklamacji Technicznych,,Napisałem zapytanie dlaczego w innej lokalizacji działają karty sim prawidłowo. Owszem jak tam facet pisze że w 2016r padła mi karta ale od wymiany na obecną działa prawidłowo.
Jak majstrowali przy nadajniku i wyłączyli internet to zasięg podskoczył na full. I tego nie umieją zrozumieć. Jak tylko LTE zaczęło działać zasięg spadł.Wiecie ile w linii prostej mam do BTSa ?
Pamiętam jak postawili ten nadajnik i uruchomili to zasięg miałem nawet w piwnicy na full.
-
A ja dalej walczę z zasięgiem :
,,Dzień dobry
W odpowiedzi na otrzymaną korespondencję przedstawię nasze stanowisko. Niestety nie miałem możliwości przekazania poniższych ustaleń w rozmowie telefonicznej 14.03.2025.
Decyzja.
Wobec uzasadnienia przedstawionego niżej nie stwierdziłem nieprawidłowości w świadczeniu usług telekomunikacyjnych na telefonach mobilnych nr XXXXXXXX i XXXXXXXXX. Nie ograniczaliśmy i nie ograniczamy możliwości ich wykorzystania. Pomimo występowania w minionym okresie problemów technicznych przeciążeń w sieci radiowej oraz przeprowadzanych prac modernizacyjnych na stacjach bazowych nie odnotowałem przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych. Nie mam podstaw do wyznaczenia odszkodowania, jak też zwrotu lub obniżenia opłat abonamentowych.
Rozumiem, że rozpatrzone okoliczności mogły Pana zaniepokoić oraz nie zapewniają oczekiwanego komfortu korzystania z naszych usług w lokalizacji wskazanej we wcześniejszej korespondencji. Przepraszam za niedogodności. Wychodząc naprzeciw Pana oczekiwaniom wprowadziłem jednorazowy rabat. Z korzyścią dla Pana zrównoważę nim 25% bieżącej sumy opłaty abonamentowej i rabatów promocyjnych za oba numery za dwa trzy rozliczeniowe. Rabaty w kwocie -15,01 zł brutto każdy naliczymy na fakturach z 02.04.2025, 02.05.2025 i 02.06.2025. Suma rabatów to kwota -45,03 zł brutto.
Przepraszam również za niedogodność w związku z obsługą wcześniejszej korespondencji.
W celu wykluczenia ryzyka niepoprawnego działania kart SIM na obu numerach wyrażam zgodę na ich bezpłatne wymiany. W tym celu doradzam Panu bezpośredni kontakt z wybranym punktem sprzedaży naszej sieci w terminie do 31.05.2025. Proszę o powołanie się na ustalenia z obecnej decyzji.
Uzasadnienie faktyczne
Obecnie na stacji bazowej w lokalizacji Huta Dąbrowa brak jest problemów technicznych, nie prowadzimy prac związanych z zakłóceniami zewnętrznymi, czy też prac związanych z występowaniem przeciążeń w sieci radiowej, jak też prac planowych. Zważywszy jednak na zakres wykorzystania zasobów tej stacji oraz odległość od okolicznych (innych) stacji bazowych może Pan odczuwać utrudnienia mające wpływ na obniżenie jakości usług świadczonych drogą radiową. Przeciążenia w sieci radiowej nie mają jednak charakteru awarii (problemu technicznego). Wynikają z ograniczenia zasobów sieci wobec liczby użytkowników korzystających z usług w danej lokalizacji w tym samym czasie. W przypadku wystąpienia przeciążeń mogą wystąpić niższy niż oczekiwany poziom prędkości transmisji danych, jak też wahania prędkości transmisji danych w różnej intensywności i skali. W okresie do 21.02.2025 i 24.02.2025 na okolicznych stacjach poza Hutą Dąbrową przeprowadzamy procesy modernizacyjne pasma LTE900. Mają one dodatkowy wpływ na występowanie utrudnień oraz niższych parametrów transmisji danych. Również w zakresie przeciążeń na stacji bazowej, z której zasobów Pan korzysta w tej lokalizacji. Termin ich zakończenia to 25.03.2025. Może jednak ulec zmianie.
Zgłoszenie CRID00014359020 z 27.02.2025 powiązaliśmy z procesem modernizacji pasma LTE900. Zgłoszenie CRID00014265046 z 31.01.2025 powiązaliśmy z problemami technicznymi na stacji bazowej. Prace zakończyliśmy 31.01.2025. Zgłoszenie CRID00014358974 z 27.02.2025 powiązaliśmy z problemami technicznymi na stacji bazowej. Prace zakończyliśmy 27.02.2025. Zgłoszenie CRID00014387624 z 27.02.2025 powiązaliśmy z problemami technicznymi na stacji bazowej. Prace zakończyliśmy 07.03.2025.
Wyjaśniam, że usługi telekomunikacyjne świadczymy w warunkach istniejących możliwości technicznych. Zważywszy na zmienność naturalnych warunków rozchodzenia się fal radiowych oraz okoliczność, że jest ona współdzielona przez użytkowników, poziom zasięgu, jak też prędkość i jakość transmisji danych mogą ulegać zmianom. Podkreślam radiowy charakter świadczonych przez nas usług. Parametry zależne są od lokalnych uwarunkowań konfiguracji sieci i jej aktualnego obciążenia. W przypadku dużego użycia zasobów sieci, również w związku z opisanymi czynnikami, może Pan odczuć obniżenie prędkości i jakości transmisji danych. Nie narusza to jednak postanowień Umów. Charakterystyka wykorzystania usług jest odzwierciedleniem opisanej sytuacji, w tym niekorzystnego wpływu wskazanych wyżej czynników. W minionym okresie otrzymywał Pan jednak dostęp do sieci w ramach usług i transmisję o możliwie najwyższej w danej chwili przepustowości, lecz bez gwarancji jej stałego poziomu. Prędkość transferu danych nie jest wartością stałą i jednakową w czasie. Nadal prowadzimy prace mające na celu poprawę sytuacji przez zwiększenie pojemności sieci. Poza już realizowanymi procesami modernizacji pasma LTE900 nie znamy jednak terminu ich zakończenia. Obecnie nie planujemy uruchomienia nowych stacji bazowych w najbliższej okolicy dla Pana lokalizacji. Nie mamy jeszcze terminu wprowadzenia częstotliwości 5G Bardziej, na stacjach bazowych, na których dotychczas nie uruchomiliśmy tej częstotliwości.Rozumiem, że sytuacja w podanej lokalizacji Pana niepokoi. Wyjaśniam jednak, że korzystanie z usług mobilnych nie jest ograniczone tylko do jednego konkretnego miejsca i uzależnione tylko od zasięgu znajdującego się w tym miejscu.
W toku analiz zwróciłem uwagę na Pana karty SIM. Z obecnie aktywnych kart SIM korzysta Pan od 06.09.2016 na nr XXXXXXXXX oraz od 11.10.2018 na nr XXXXXXXXX. W celu wykluczenia ryzyka niepoprawnego działania kart SIM doradzam Panu ich bezpłatne wymianę.
Zważywszy na charakter omówionych okoliczności, w trosce o Pana komfort w naszej współpracy wprowadziłem wskazane wcześniej rabaty, jak też ustaliłem bezpłatne wymiany kart SIM o. Rozumiem, że ustalenia nie usuną przyczyny zgłoszeń. Ufam jednak, że będą dla Pana satysfakcjonujące.
Przykro mi, że nie mam podstaw do przekazania innych ustaleń. Mam jednak nadzieję, że przedstawiona decyzja oraz wyjaśnienia w tej sprawie będą dla Pana wyczerpujące i pomocne.
Uzasadnienie prawne.
Podjęta przez mnie decyzja znajduje uzasadnienie w dokumentach:
Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych na rzecz Abonentów T-Mobile
Aneks do Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych nr 8007867 i 112797696
Warunki Oferty Promocyjnej T-Mobile XSSPII bez telefonu dla stałych klientów na 24 miesięcy. Oferta specjalna.Z poważaniem
Mariusz Rymarczyk
Konsultant ds. Reklamacji Technicznych,,Napisałem zapytanie dlaczego w innej lokalizacji działają karty sim prawidłowo. Owszem jak tam facet pisze że w 2016r padła mi karta ale od wymiany na obecną działa prawidłowo.
Jak majstrowali przy nadajniku i wyłączyli internet to zasięg podskoczył na full. I tego nie umieją zrozumieć. Jak tylko LTE zaczęło działać zasięg spadł.Wiecie ile w linii prostej mam do BTSa ?
Pamiętam jak postawili ten nadajnik i uruchomili to zasięg miałem nawet w piwnicy na full.
@Jaco raczej tego nie przeskoczysz, mają kiepskie urządzenia, co może być związane z aferą z Huawei 🤔
Pozostaje Ci kombinować ze sprzętem po swojej stronie
-
@Jaco raczej tego nie przeskoczysz, mają kiepskie urządzenia, co może być związane z aferą z Huawei 🤔
Pozostaje Ci kombinować ze sprzętem po swojej stronie
@pacior czyli co mam wymienić telefon ?
-
@Jaco napisał w Działanie forum:
@pacior czyli co mam wymienić telefon ?
Owszem, spróbowałbym.
Od dawna mam uczucie że im nowszy telefon tym zasięgi gorsze. -
@Jaco napisał w Działanie forum:
@pacior czyli co mam wymienić telefon ?
Owszem, spróbowałbym.
Od dawna mam uczucie że im nowszy telefon tym zasięgi gorsze.@pacior napisał w Działanie forum:
Od dawna mam uczucie że im nowszy telefon tym zasięgi gorsze.
Nie mam super nowego telefonu tylko Redmi Note 8 Pro.
Popatrz . Byłem na CPN i zaraz w odległości jakieś 100m jest BTS i popatrz na zasięg:A teraz jestem w domu i :
Odległość 500 metrów. Kiedyś tak nie było.
-
U mnie od jakiegoś czasu też się dzieją dziwne rzeczy z zasięgiem, a konkretniej z transmisją danych. Do nadajnika Orange mam równo 900m, w domu są 3 telefony, jeden z kartą Orange, dwa z kartą NJU (czyli ta sama infrastruktura co Orange) oraz jedna karta sim do samego internetu LTE z NJU. Sprawa wygląda tak, że transmisja danych spada do tak niskiej prędkości, że nie można załadować jakiejkolwiek strony, czy cokolwiek pobrać lub obejrzeć, ale nigdy nie dotyczy to wszystkich urządzeń na raz. Np w tym samym czasie dwa telefony mają zupełnie obciętą transmisję danych, gdzie trzeci telefon i router mobilny wyciągają bez problemu prędkości rzędu 40-50 Mb/s. Wszystkie urządzenia podczas sprawdzania leżą oczywiście w tym samym pomieszczeniu. Transmisja czasem wraca po kilku godzinach, czasem po dobie lub dwóch dniach. Kiedyś zabrałem wszystkie telefony i router w rejon innego nadajnika (bliżej miasta), to na każdym z nich internet działał z pełną prędkością, gdzie u mnie w domu jedynie router nie miał uciętej transmisji danych. Zgłaszałem problem do operatora, lecz nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi.
-
Ja wczoraj przyjrzałem się telefonowi syna. On ma Redmi Note 11 Pro 5G i u niego zasięg jest prawie cały czas pełny. Gdzie u mnie spada nawet do 1 kreski czy u żony podobnie (LG K50S) a u niego mniej niż trzy to rzadkość.
Może pomyślę nad telefonem z 5G ? -
No i tak powinno u mnie być cały czas przynajmniej.
Jestem w domu z żelbetonu 🤣🤣🤣
-
Teraz .
-
I nie dawno .
-
I teraz
-
@Jaco nie wiem jak to dokładnie wygląda w Twoim telefonie, ale może masz jakieś ustawienia zarządzania baterią, może włącza się jakaś optymalizacja wykorzystania baterii i obcina zasięg. Ja jak w moim Samsungu zmieniam na maksymalną wydajność to zasięg zawsze trochę wzrasta.
-
@Jaco nie wiem jak to dokładnie wygląda w Twoim telefonie, ale może masz jakieś ustawienia zarządzania baterią, może włącza się jakaś optymalizacja wykorzystania baterii i obcina zasięg. Ja jak w moim Samsungu zmieniam na maksymalną wydajność to zasięg zawsze trochę wzrasta.
@Piotrek9214 mam trym zrównoważony i tu żadnych dodatkowych ustawień nie ma.