brak ładowania tico - skończył się alternator
-
Witam.
W moim tico ostatnio doszło do awarii. Podczas jazdy wszystko zaczęło się wyłączać, począwszy od radia, zegarka, itd. Na szczęście autem dojechał do domu.
Jak się okazało na akumulatorze nie było ładowania, sprawdziłem napięcie bezpośrednio na alternatorze, to samo. Co istotne po przekręceniu zapłonu nie świeci się w ogóle lampa od ładowania. Podejrzewam, że skończyły się szczotki (od nowości nie wymieniane).
Zacząłem demontaż alternatora, udało się odkręcić wszystkie śruby (górną regulacyjną i dwie dolne "zawiasowe") oraz odpiąć przewody. Niestety nie mogę wyjąć alternatora z łapy, mimo, że alternatorem mogę już teraz z łatwością obracać wokół "zawiasu".
Podejrzewam, że jedna z tulei w łapie alternatora została wciśnięta za głęboko i teraz jest problem z jego wyjęciem.
Czy ktoś miał takie problem? Jakieś rady? -
@horn9 mam pewien pomysł. Jeżeli wiadomo, w którą stronę wysunęła się tulejka, to próbowałbym podejść od drugiej strony i uderzyć czymś, co ma kształt stożka i podczas wprowadzania w otwór zaprze się o tuleję, wtedy tylko stuknąć i gotowe. Wadą planu jest, że tuleja może być miękka i specznieje zamiast przesunąć się w gnieździe.
-
Parę razy demontowałem alternator i nie miałem nigdy problemów z wyciągnięciem go po odkręceniu śrub.
Jedynie wyjście chyba tak jak pisał @likaon - próba wysunięcia tulejki od drugiej strony jeśli wiadomo która blokuje... -
Może ta prowadnica przeszkadza to odkręć
-
Alternator udało się wymontować.
Tak jak pisałem wcześniej demontaż był utrudniony bo w tylnym uchu obudowy alternatora jest tulejka która przesunęła się w kierunku wspornika silnika.
Demontaż się udał poprzez kilkukrotne uderzenie w łapę alternatora 1kg młotkiem przez rurkę. Oczywiście bez kanału byłoby to niemożliwe.Co istotne żeby wyjąć alternator trzeba odkręcić wspornik górny alternatora (ten z regulacją naciągu), po tym zabiegu alternator można wyjąć od góry.
Głównym powodem awarii alternatora okazała się usterka ryglera, co skutkowało totalnym brakiem ładowania i nie świeceniem się kontrolki ładowania po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu.
-
@horn9 o, nie znałem tej nazwy, a to po prostu regulator napięcia ten rygler cały :)