Hałas z okolic rozrządu
-
Jeździć można, póki nie stanie na drodze. Więc lepiej sprawdzić.
Dziwny dźwięk, nie słyszałem czegoś takiego w ticu. Brzmi jakby obluzowany jakiś metalowy (blaszany?) element. Ale pod pokrywą rozrządu raczej nie ma się co obluzować i tak brzęczeć...
Druga opcja to łożysko. W pierwszej kolejności stawiam na pompę wody (nie napisałeś, jaką założyłeś), dalej - łożysko napinacza. Łożyska wałów... raczej chyba nie.
Sprawdź jeszcze (po zdjęciu paska), czy koło pasowe wału nie ma jakichś dziwnych luzów. Nie powinno, bo trzyma go mocno dokręcona śruba wału, ale... -
Pompę założyłem pseudo oryginał, na pudelku był napis Genuine parts, napinacz made in korea w takim białym kartonie bez napisów.
Z tego co zauważyłem to ten dźwięk pojawia się dopiero jak silnik się nagrzeje, na zimnym nie występuje, co by wskazywało chyba na łożysko pompy wody ? -
Lepiej patrzeć na samą pompę, nie na pudełko. Oryginalnie DU montowało pompy GMB i one były bardzo wytrzymałe; niestety, teraz trudno taką dostać. Miały one na korpusie wytłoczone litery GMB.
Po wymianie pompy na jakąś nieznanego pochodzenia (brak jakichkolwiek oznaczeń na korpusie) auto przejechało 32 kkm i pompa zaczęła mocno przeciekać. Być może też trafiłeś na "no name", po jej wyjęciu trzeba byłoby obejrzeć napisy.
Poczytaj ten wątek i poszukaj czegoś lepszego może...
KLIK
O ile to ona jest winna. Ale to stwierdzisz dopiero po zdjęciu paska rozrządu. -
@cezar mam do oddania pompe do Tico jakby co.
https://zlosniki.pl/post/605783 -
@Jaco Dzięki, odezwę się.
Dzisiaj zdjąłem pokrywę rozrządu, hałasuje napinacz ma oznaczenia GS-LINE, odkryłem także delikatny wyciek z uszczelnienia łożyska pompy wody, płyn kapał na napinacz może to skróciło jego żywotność.
Co ciekawe łożysko pompy nie hałasuje, ma tylko delikatny luz, na pompie nie ma żadnych oznaczeń. -
@cezar napisał w Hałas z okolic rozrządu:
Co ciekawe łożysko pompy nie hałasuje, ma tylko delikatny luz, na pompie nie ma żadnych oznaczeń.
Jak odsłuchałem nagranie pracy silnika/rozrządu to sądziłem, że uszkodzona jest pompa tak jakby wirnik pompy powodował hałas. Wymontowałeś pompę?
-
@ryszard
tak wymontowałem pompę i napinacz, pasek rozrządu wygląda jak nowy ma przejechane 30tys. km, ale ma już 5lat i nie wiem czy kupować nowy czy montować ten sam ? -
@cezar
Wirnik pompy nie trze o blok silnika?
Co do paska to jeżeli jest to pasek dobrej jakości jak np firmy Gates to można nie wymieniać bo z sporym marginesem bezpieczeństwa przewiduje się jego wymianę co 60 tyś km.
Upływ czasu ma tu mniejsze znaczenie. -
@cezar napisał w Hałas z okolic rozrządu:
Dzisiaj zdjąłem pokrywę rozrządu, hałasuje napinacz ma oznaczenia GS-LINE, odkryłem także delikatny wyciek z uszczelnienia łożyska pompy wody, płyn kapał na napinacz może to skróciło jego żywotność.
Czyli mój drugi strzał się sprawdził.
Jeżeli płyn kapał na napinacz, mogło to spowodować szybkie zużycie łożyska. Nie ma tak, że łożysko jest stuprocentowo uszczelnione, więc płyn mógł się dostać. Do tego łożysko nie ma lekko - pracuje pod obciążeniem paska i to na wysokich obrotach (bo jest osadzone na najmniejszym kółku w całym układzie rozrządu).
Ciekawe, czy płyn wyciekał spod uszczelki, czy spod osi wirnika. Jeśli dobrze pamiętam, na pompie jest też taki otworek... Nie dasz rady ustalić, którędy poleciał płyn?
Dobrze, że zadziałałeś szybko. Kiepsko byłoby, gdyby łożysko napinacza nagle się zablokowało albo rozsypało.Co ciekawe łożysko pompy nie hałasuje, ma tylko delikatny luz, na pompie nie ma żadnych oznaczeń.
Jeśli bez oznaczeń, to pewnie właśnie taka, jaką ja wymieniałem po 32 kkm. Też puściła płyn, który czasem lekko ciekł, a czasem wprost się lał.
Załóż jakąś markową pompę. Markową, tzn. jakiegoś znanego producenta, nie no-name na max. następnych 30 kkm. Ja zdecydowałem się na dostępną Magneti Marelli (może nie jakaś topowa firma, ale W OGÓLE firma, europejska, znana). No chyba, że chcesz zaeksperymentować z używaną od Jaco.
Może uda Ci się dostać jeszcze fabryczny napinacz.
Pytasz o pasek: jasne, że też wymień. Dobry pasek Gatesa to koszt 30 zł, nie ma co oszczędzać. Jeżeli pompa i napinacz wytrzymają, to masz spokój na następne 60 kkm; jeśli zostawisz stary, maksymalnie za 30 kkm (albo krócej) znów będziesz musiał zmienić. Weź pod uwagę, że ten pasek może dobrze wyglądać (paski zawsze dobrze wyglądają podczas przepisowej wymiany), ale jego struktura wchłonęła nieco płynu, do tego tłusty glikol zawarty w płynie mógł uczynić jego powierzchnię częściowo śliską, co wcale nie jest dobre przy współpracy z kołami rozrządu. -
Tak wygląda pompa po wymontowaniu:
wyciek nastapił z dolnego otworu kontrolnego, widać tam zielony osad po glikolu. -
@cezar napisał w Hałas z okolic rozrządu:
Tak wygląda pompa po wymontowaniu:
Bardzo ładnie wygląda. Nówka, żadnych osadów, kamienia...
Na jakim płynie jeździsz?wyciek nastapił z dolnego otworu kontrolnego, widać tam zielony osad po glikolu.
Jeżeli się nie mylę, tym otworem wylatuje płyn, gdy puści uszczelnienie wałka.
-
@leo
Od zawsze na Prestone, czy sprężynę napinacza trzeba koniecznie dać nową, czy można użyć starej ? -