Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo
-
@ryszard
Za wymianę uszczelki głowicy zbierałbym się po upewnieniu że ubywa płynu chłodniczego w zbiorniku bo trochę przy wymianie uszczelki jest roboty. Tak jak napisałem wlej płynu do zbiornika płynu chłodniczego, wykręć świece i przez otwór świec obejrzyj wnętrze kamerką endoskopową a jeżeli takiej nie masz to wytnij z kartonika (nie z papieru bo może się łatwo oderwać) pasek i za pomocą niego zbadaj czy na tłoku nie ma płynu, tylko uważaj aby nie urwał się kartonik bo wtedy na pewno będziesz musiał wymontować głowicę.
Lokalizację kanałów chłodzących w kadłubie silnika znajdziesz w tym wątku:
https://zlosniki.pl/topic/37299/wyciek-płynu-chłodniczego?_=1580755881385 -
pasek się nie, zerwał pompka podaje paliwo nawet wężyk założyłem i z butelki ciągnie chyba ze moduł zapłonowy podaje małą iskrę na świece
-
chyba że jak myłem silnik kerherem i gdzieś woda podeszła i coś się po przestawiło po po tym się tak stało bo po umyciu silniku przejechał 10km i padł i jużi nie chciał odpalić
-
@lepik89
Mógł przeskoczyć pasek rozrządu na kołach choć mnie się to nigdy nie przytrafiło. Raz tylko pękł mi pasek rozrządu i musiałem naprawiać silnik.Jak masz zapasowy aparat zapłonowy to możesz podmienić na początek sam moduł zapłonowy. Jak wyjmowałeś świece to elektrody były suche?
-
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
chyba że jak myłem silnik kerherem i gdzieś woda podeszła i coś się po przestawiło po po tym się tak stało bo po umyciu silniku przejechał 10km i padł i jużi nie chciał odpalić
No to jest nowa okoliczność. Woda mogła się dostać pod ciśnieniem do kopułki a wtedy wiadomo silnik nie odpali bo robi się w kopułce zwarcie. Mokre przewody to też przebicie wysokiego napięcia między przewodami i słaba lub brak iskry. Ale pisałeś że te elementy i więcej z układu zapłonowego wymieniłeś. Pytanie czy na nowe czy na używane ?. Bo z używanymi może być różnie.
Zmierz napięcie na akumulatorze: a) bez załączonego zapłonu, b) przy załączonym zapłonie , c) przy załączonym zapłonie i pracującym rozruszniku. Może spada bardzo napięcie na akumulatorze i wskutek tego słaba jest iskra.
Generalnie w związku z myciem silnika wodą kercherem trzeba byłoby wysuszyć przewody i elementy elektryczne w komorze silnika np sprężonym powietrzem.
Mogą być miejscowe przebicia powodujące spadek napięcia na akumulatorze. -
akumulator założony mocniejszy jeszcze zaryzykuje ten moduł zapłonowy możne jest na wykończeniu np po umyciu kercherem auto dopiero odpaliłem po umyciu na minute a drugie odpalenie było dopiero po 2 tygodniach ;// źle zrobilem bo trzeba było umyć na włączonym silniku i niech troszkę po umyciu po chodzi na wolnych obrotach a ja go postawiłem na 2 tyg
-
@lepik89
Możliwe, że po myciu uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy. Przed wymianą modułu sprawdź dokładnie czy aparat zapłonowy w środku jest suchy (najlepiej wysuszyć sprężonym powietrzem). -
@ryszard napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
Postaraj się dzielić wypowiedź na zdania lub przynajmniej używać przecinków bo ciężko się czyta.
@lepik89 czy potrafisz w ogóle czytać ze zrozumieniem??? ^^^
Szukasz tu pomocy, a nie stosujesz się do panujących zasad. Lekko mówiąc jest to nietaktowne... -
@ryszard no możliwe
-
@lepik89
Zasadniczo to gdyby moduł zapłonowy był całkiem zepsuty to nie powinno być iskry. Skoro iskra jest to moduł może szwankować tj mogą wypadać zapłony. Ponieważ moduł zapłonowy bardzo łatwo jest wymienić więc można to zrobić aby wyeliminować ewentualną niepewność jego działania. Natomiast problemów z zapaleniem silnika bardziej upatrywałbym w słabej iskrze a ta zależy od napięcia jakie trafia na cewkę, stanu przewodów zapłonowych, cewki zapłonowej, palca rozdzielacza, kopułki i świecy. Pamiętam jak kiedyś mi nieregularnie zaczął zapalać silnik aż w końcu przestał palić. Okazało się, że było niepewne przejście na palcu rozdzielacza. Tak więc przyczyn może być wiele. W twojej sytuacji zacząłbym od tego, że potrzebny jest dobry akumulator aby powstała silna iskra i aby rozrusznik był w stanie szybko i wysoko sprężyć mieszankę tak aby nie doszło do zalania elektrod świec paliwem.
Daj znać jak poszło. -
@lepik89 Może tak pomiar kompresji przed zdjęciem głowicy? Pasek nie jest zerwany, ale czy nie przeskoczył? Paliwo do gaźnika idzie, ale czy świece są mokre (czyli czy gaźnik daje paliwo do kolektora)? Kable zapłonowe nie mają przebicia? Kopułkę ściągałeś? No i ten akumulator, sprawdziłeś, jak kolega Ryszard napisał? Bo to, że jest założony "mocniejszy" (cokolwiek to znaczy), o niczym nie świadczy.
-
@lepik89 jak bys go myl na włączonym zalał bys alternator i dopiero by był problem.
Ja mylem silnik preparatem do mycia a później na myjnie ciepła woda. Silnik zgaszony a na alternator położyłem szmatę. Przykrylem tez przepustnice bo miałem zdjety filtr.
Balem sie odpalić po myciu ale odpalił bez problemow i przyjechalem do domu. 1km mam do myjni. Nie gasilem auta tylko pochodził na wolnych obrotach ze 20 minut a ja w tym czasie wycieralem wodę skąd nie zeszła. -
@ryszard akumulator założyłem 44 ah i jeszcze prostownik dodatkowo do tego dałem i na hol nie odpala
-
@Szarik nie podoba mi się ciśnienei na 1 bo raz pokazało mi 8 a na drugim i trzecim cylindrze 11
-
@Szarik odkręciłem ta rureczkę co idze do katalizatora to jak keciłem rozrusznikiem to aż ogień poszedł zalany jest
-
Podmień gaźnik jak masz na inny.
-
-
@Szarik napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
@lepik89 Może daje za dużo paliwa i go zalewa. Tak jak @likaon pisze, podmień gaźnik.
Na ciśnieniach 8 i 11bar powinien palić. 8bar, to nie rewelacyjne ciśnienie, ale gadać powinien.Nawet na jednym cylindrze powinien zapalić - robiłem kiedyś taki eksperyment zdejmując przewody zapłonowe w Tico z dwóch świec.
-
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
@ryszard akumulator założyłem 44 ah i jeszcze prostownik dodatkowo do tego dałem i na hol nie odpala
Pomierzyłem u mnie napięcia na zaciskach akumulatora :
^ bez obciążenia: ok 12,6 V
^ włączony zapłon a wraz z nim zegarek i cewki elektrozaworów instalacji gazowej: ok 12,3 V
^ włączony rozrusznik: ok 11,1 V
Gdyby u ciebie były dużo niższe napięcia to można było podejrzewać słaby akumulator czy szukać gdzieś przebicia w instalacji elektrycznej.Rozumiem, że rozrusznik zasilany z zastępczego akumulatora 44 Ah silnie kręci wałem. Pisałeś, że na świecach są iskry. W takim razie wygląda na to, że masz zalany silnik - nic dziwnego po tylu nieudanych próbach rozruchu.
Wykręć świece i je osusz ale nie wkręcaj od razu - niech odparuje benzyna z cylindrów przez otwory na świece. Jeżeli mokre będą świece trudno będzie odpalić silnik.
Podejrzewałeś, że może dostawać się płyn chłodniczy do cylindrów silnika. Czy sprawdziłeś czy płyn ubywa ze zbiornika i czy jest w cylindrach? -
tak jak Ryszard pisze ,spróbuj ściągnąć wężyk z pompki paliwa (włóż do pojemnika ),wykręć świece ,pokręć trochę rozrusznikiem , potem psiknij samostartu w gaźnik i wkręć świece inne suche i zakręć .Powinien zagdakać -nie podpinaj wężyka od pompki paliwa na okres tej próby - może paliwo było złej jakości