Aparat zapłonowy olej w środku
-
Jeszcze co do zamienników właśnie na powyższym zdjęciu jest nowy zamiennik, który kupiłem niemal kompletny za grosze od gościa, który sprzedawał na OLX.
Widać że odlew ma wady (np w kanałku pod oring). Ponadto jakość stosowanych tam modułów zapłonowych (noname, w oryginalnych był stosowany Mitsubishi) jest kiepska. -
@ryszard napisał w Aparat zapłonowy olej w środku:
. O jakich otworach wentylacyjnych piszesz - ja takich w aparacie nie widzę?
Najlepiej jakbyś wstawił jakieś fotki swojego aparatu. W tiko jest jeden rodzaj aparatu typu Mandoo. W Matizie z tego co słyszałem są stosowane dwa rodzaje aparatów: typu DAC i typ Mandoo.
-
@cezar napisał w Aparat zapłonowy olej w środku:
Myślałem jeszcze żeby prewencyjnie wymienić ten oring na końcu aparatu, czy jest możliwe żeby przez niego olej dostawał się do środka przez otwory wentylacyjne ?
Znalazłem zdjęcie aparatu do Matiza i widać, że konstrukcja kołnierza mocującego jest trochę inna niż w Tico. W aparacie Tico w kołnierzu jest jeden otwór nieprzelotowy. W Matizie widzę 3 otwory. Jeżeli choć jeden z tych otworów jest przelotowy do wnętrza aparatu to to co napisałeś ma pewien sens.
-
-
Te dwa otwory obok siebie w matizie są przelotowe do środka aparatu.
Mam aparat Mando i dodatkowo w porównaniu z aparatem z tico jest wężyk gumowy przed kopułkom jak na tym zdjęciu i z niego właśnie kapie mi olej. -
@pacior
Tak wałek jest w środku aparatu uszczelniony uszczelniaczem, do którego próbowałem się dobrać ale nie daje rady kołka wybić ze sprzęgła. Ciekaw byłem jaki tam jest uszczelniacz. -
@cezar
Rozumiem, że te dwa obok siebie otwory przelotowe są u dołu a króciec też skierowany jest do dołu. Moim zdaniem przez uszkodzony oring umieszczony na zewnątrz aparatu zapłonowego może dostawać się trochę oleju do środka aparatu to niemniej jednak jeżeli sporo wycieka tego oleju przez króciec to raczej uszkodzony jest uszczelniacz na wałku. Możesz zmienić ten oring, którego wymiana jest łatwa. Wymontowując aparat oprócz tego co zostało powiedziane w linku trzeba zapamiętać położenie sprzęgła (trzeba zwrócić uwagę na znajdujący się na nim znak - rowek) -
Tak króciec jest na dole, a otwory na górze. Rozumiem ze wystarczy ze zaznaczę sobie położenie aparatu względem silnika i dodatkowo położenie palca rozdzielacza, to po montażu nie będzie problemu z kątem wyprzedzenia zapłonu ?
-
@cezar
Skoro tak - otwory przelotowe u góry to olej nie powinien do nich się dostawać z silnika przez uszkodzony oring na aparacie. Tak więc o ile olej nie wycieka na styku aparatu z korpusem mocowania aparatu to wymianę oringu możesz sobie darować.Jeżeli zaznaczysz wzajemne położenie aparatu i korpusu do którego mocuje się aparat, zapamiętasz w jakiej pozycji było sprzęgło aparatu (a dokładniej znaku - rowka) przed wymontowaniem i nie zmieni się położenie wałka rozrządu (nie będzie przetaczany na biegu samochód, włączany rozrusznik itp), nie będą zamienione miejscami przewody zapłonowe to nie powinno być problemów z zapłonem z tego tytułu i nie będzie potrzebna regulacja ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu.
-
Czy aparat z tej aukcji to naprawdę oryginał czy też zamiennik ?
-
@cezar
Wydaje się, że jest to produkt oryginalny Mando.
Zajrzyj na stronę:
http://www.mandoplus.com/introduce/profile.php#none
Jeżeli zakupisz ten aparat i po porównaniu z oryginałem okaże się, że są różnice możesz go zwrócić.