Swift GTI MK2 i skrzynia biegów
-
Witam,
Kupiłem Swifta GTI 1,3 16V z 93r. Niestety jak się okazało po kilku przejażdżkach: gdy się jedzie dynamicznie nie idzie zapiąć za pierwszym razem biegu 3ciego.
Nie jestem mistrzem w temacie, ale wygląda mi to na problem z synchronizacją.
Chyba najprostszym rozwiązaniem będzie założenie innej skrzyni. Z tego co googlałem, okazuje się, że skrzynie od 1.0 ma dłuższe biegi 3-5. Czy tylko 1,3 16V miał tak zestawione biegi jak mój? Czy może inne wersje silnikowe mają identyczne przełożenia. Pytam, ponieważ o inne skrzynie dużo łatwiej na rynku niż te do GTI.
Chyba, że występujący u mnie problem jest łatwo uleczalny i można uzdrowić moją skrzynię.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Damian. -
Chyba najprostszym
rozwiązaniem będzie założenie innej skrzyni. Z tego co googlałem, okazuje się, że
skrzynie od 1.0 ma dłuższe biegi 3-5. Czy tylko 1,3 16V miał tak zestawione biegi
jak mój? Czy może inne wersje silnikowe mają identyczne przełożenia. Pytam, ponieważ
o inne skrzynie dużo łatwiej na rynku niż te do GTI.Jeśli chcesz identyczną skrzynię jak masz to tylko z GTi podejdzie (zakładając, że masz oryginalną GTi, bo na to nie ma gwarancji ).
Natomiast wielu chłopaków z forum ma silniki z GTi, a skrzynie litrówkowe i wszystko śmiga jak należy, a to, że 5-tka jest trochę dłuższa to tym lepiej w trasie.Chyba, że
występujący u mnie problem jest łatwo uleczalny i można uzdrowić moją skrzynię.Możesz spróbować wymiany oleju przekładniowego. Bardzo możliwe, że od wielu lat był on niewymieniany... Ale jedynym właściwym olejem będzie wtedy Castrol Syntrans Transaxle, który jest nieco droższy od większości olei, ale za to jest "lekiem" na Nasze Swiftowe skrzynie, jak to ktoś kiedyś napisał.
-
Ale jedynym właściwym olejem będzie wtedy Castrol Syntrans
Transaxle, który jest nieco droższy od większości olei, ale za to jest "lekiem" na
Nasze Swiftowe skrzynie, jak to ktoś kiedyś napisał.bo nikt nie jeździł na Motul-u Gear 300 ...
-
bo nikt nie jeździł
na Motul-u Gear 300 ...Nie wypowiadam się, bo rzeczywiście nie jeździłem.
Za to widzę różnicę między Mobilem (miałem przed obecnym), a Castrolem. -
Wielkie dzięki za podpowiedź. Zacznę od oleju - zupełnie o tym nie pomyślałem.
-
a ja zapytam gdzie jest ten wlew do skrzyni bo nie wiem a musze uzupelnic
tutaj zdjecie i czy to jest to po prawej taki otwór wystajacy do góry ??
http://img01.tablica.pl/images_tablicapl...-01-prudnik.jpgdzięki za odpowiedz
-
zapraszam do lektury
-
czytałem ją wcześniej ale ni w ząb nie moglem znaleźć tej śruby dlatego poprosiłem o obrazową instrukcje czy one sie jakoś różnią od pozostałych ?
-
czy dobrze znalazłem ??
-
BINGO!!!
Pamiętaj żeby spróbować ją odkręcić a nie spuszczać olej
-
taki mam zamia
ale jak ja się tam dostane -
z kanału bez problemu , nasadka 24 wskazana
po zdjęciu koła również jest dostęp ale wtedy przyda się bardzo długa przedłużka i też pójdzie
-
byłem właśnie w samochodzie i d..a
jest korek a nie śruba do wlewu i dlatego nie mogłem znaleźć śruby, wiec bez trzpieniowego którego nie mam sie nie obejdzie z tego co czytałem to 10 pasuje
jadę do roboty wiec będę musiał tam coś kupić -
w skrzyni w 1.0 jest kwadrat 3/8 cala albo 1/2 cala
-
3/8 jest, w Baleno mam to samo
-
wziałem z pracy klucz od kosiarek starszego typu właśnie do wykręcania korków do oleju
10-ka
zobaczymy czy będzie pasować
1/2cala nie pasuje bo dziś starałem się wcisnąć
a 3/8 wydawał mi sie za mały ale nie próbowałem
zobaczymy jutro jak się wezmę za todzięki za pomoc
-
na pewno 3\8 bo średnia grzechotka pasuje , ale trzeba dobrze oczywiścić korek i ładnie nabić kwadrat , inaczej obrobisz na 100% korek . Radzę się przyłożyć do tej roboty
-
dzięki za wskazówki
a można zastąpić ten korek śrubą??
-
Można zastąpić, aczkolwiek ja tego nie robiłem, średnia grzechotka i szło pięknie Właśnie jestem świeżo po zmianie skrzyni biegów w swoim Baleno.
-
dzięki za wskazówki
a można zastąpić
ten korek śrubą??Można
A jak nie będzie chciało pójść to dospawaj nakrętkę do tego korka i musi pójść