Przybywa oleju
-
Witam, ostatnio sprawdzałem poziom oleju 2 mce temu - było trochę poniżej max. Sprawdzam dziś - jest znacznie ponad max. Paliwem nie śmierdzi, konsystencja i kolor normalne. W chłodnicy też żadnego nagaru pod korkiem, płynu nie ubywa ani nie ma żadnych niepokojących zapachów.
Jakieś pomysły co może być przyczyną? -
Dolała Ci dobra wróżka
-
Może auto jakoś krzywo stoi lub stało jak sprawdzałeś ostatnio Sam sie kiedyś na tym przejechałem.
-
Może ostatnio sprawdzałeś na ciepłym silniku, a dzisiaj na zimnym?
tak tylko się upewniam -
Może ostatnio
sprawdzałeś na ciepłym silniku, a dzisiaj na zimnym?Chyba odwrotnie mialo byc
-
Chyba odwrotnie
mialo bycno, pomyłka
-
Sprawdź jeszcze raz, jakieś 10-15 minut po zgaszeniu rozgrzanego silnika na równym podłożu
Nie zaszkodzi -
Jednak to benzyna. Ostatnio znów przybyło oleju, powąchałem i czuć dość wyraźny zapach wachy.
Rozumiem, że pierścienie do wymiany. Ile to może orientacyjnie kosztować? -
Jednak to benzyna.
Ostatnio znów przybyło oleju, powąchałem i czuć dość wyraźny zapach wachy.
Rozumiem, że
pierścienie do wymiany. Ile to może orientacyjnie kosztować?Lepiej kupić używany silnik 1.0 - ludzie czasem oddają je za grosze
-
-
Jednak to benzyna.
Ostatnio znów przybyło oleju, powąchałem i czuć dość wyraźny zapach wachy.
Rozumiem, że
pierścienie do wymiany. Ile to może orientacyjnie kosztować?EE tam panie, naciągana ta teoria trochę jak innych objawów nie ma, sprawdź układ wtryskowy czy po prostu nie przelewa
-
Jak to sprawdzić? Spalanie nawet poniżej normy, praca silnika też jest ok.
Wolę już wymienić pierścienie niż kupować używany silnik - albo będzie brał olej albo go produkował, jak mój. Nie sprawdzę tego przy zakupie, więc to loteria co mi się trafi -
Spalanie poniżej normy? Czyli silnik produkuje paliwo?
Jeżeli zużyte pierścienie zgarniające 'pompują' paliwo do skrzyni korbowej, to jednocześnie zwykle następuje spalanie oleju, a później zapieczenie pierścieni uszczelniających. Sprawdż odczyty z sondy lambda, później ewentualnie kompresję (może nic nie wykazać, ale tak dla pewności można), dużo też powie kolor elektrod świec czy zasmolenie końcówki wydechuLitrówkę na prawdę ciężko jest zakatować, trzeba się postarać, zwykle silnik wytrzymuje 2-3 budy, a nie odwrotnie
-
Czas odkopać temat - przyczyną był sam olej. Nie wiem czy był zalany za rzadki, czy może był już stary, ale zalałem najtańszego 10w40 uniwersal benzyna/diesel 15zł/l i po problemie. Od tamtej pory zrobiłem ~ 4kkm i nic nie przybyło, ani ubyło
-
Czas odkopać temat
- przyczyną był sam olej. Nie wiem czy był zalany za rzadki, czy może był już stary,
ale zalałem najtańszego 10w40 uniwersal benzyna/diesel 15zł/l i po problemie. Od
tamtej pory zrobiłem ~ 4kkm i nic nie przybyło, ani ubyło
A jaki olej był wcześniej?
- przyczyną był sam olej. Nie wiem czy był zalany za rzadki, czy może był już stary,
-
Nie wiem. Poprzedni właściciel powiedział "półsyntetyk 15w40" hehe.
Był bardzo rzadki, ale to raczej od zawartości w nim benzyny.