Odnośnie zawieszenia w swifcie.
-
To już tak było
chyba jak go kupiłem rok temu.Tył jest równo "osadzony" z obu stron.
Tak to m/w
wygląda,tylko,że u mnie to tylna oś i oba koła mają te same odstępy przód/tył.
Przykładowa fota z
netu.Mi w taki sposób jak na zdjęciu wyglądało prawe przednie koło po naprawie po stłuczce, bo okazało się, że wygiął się lekko wahacz. Ale skoro mówisz, że masz tak po obu stronach to małe szanse, żeby oba wahacze były wygięte...
Dlatego podsumuję:
wahacze,amory,sprężyny,wahacze poprzeczne(?),końcówki stabilizatorów,tuleje gumowe.Moim zdaniem Ty nie masz z tyłu stabilizatora.
-
Moim zdaniem Ty nie
masz z tyłu stabilizatora.http://www.oponeo.pl/artykul/stabilizator-zawieszenia-i-jego-rola-w-przyczepnosci-pojazdu
Hm... chyba coś jest w tym co prawisz.
http://allegro.pl/suzuki-swift-mk4-1-3-97r-stabilizator-tyl-i2984966569.html
Jutro spojrzę co tam się dzieje i czy jest tam element z w/w aukcji.
-
Nie no z tego co mi wiadomo to stabilizatory z tyłu montowali tylko w GTi i sedanach.
A litrówki nie miały staba nawet z przodu... -
Eh. no to co mnie laika w balona robisz...
-
Przecież od początku Ci pisałem, że nie masz co kupować końcówek do tylnego stabilizatora, bo go tam nie masz.
-
Stabilizator z tyłu był w sedanach, wszystkich 4wd, i GTi.
-
Stabilizator z tyłu
był w sedanach, wszystkich 4wd, i GTi.No to niewiele się pomyliłem, bo zapomniałem napisać tylko o 4WD.
-
No dobra man.Czyli generalnie muszę wymienić sprężyny na nowe (nie wiem,czy kupienie używek ma sens) i zrobienie zbieżności z tyłu.I co wyjdzie poza tym to wyjdzie i trzeba będzie zrobić...
Poproszę co by ktoś napisał tak konkretnie co konkretnie się składa na zawieszenie to wyliczę na jaką kwotę max trzeba się przygotować przy podejściu do tematu.Nie chcę by mnie coś nie miło zaskoczyło.
-
i
zrobienie zbieżności z tyłu.Jeśli ktoś się tego podejmie i da radę zrobić, bo podobno to nie tak łatwo jak z przodu.
-
Jeśli ktoś się tego
podejmie i da radę zrobić, bo podobno to nie tak łatwo jak z przodu.Kwestia zbieżności z tyłu to będzie fucha dla obsługi na stacji diagnostycznej,gdzie mają ten cały komputerowy sprzęt itp itd...
-
Kwestia zbieżności
z tyłu to będzie fucha dla obsługi na stacji diagnostycznej,gdzie mają ten cały
komputerowy sprzęt itp itd...Tu bardziej chodzi o wykręcenie śrub mimośrodowych..
-
Tu bardziej chodzi
o wykręcenie śrub mimośrodowych..Ok-napisałem tylko to co zauważyłem gdy robiono zbieżność z przodu.Nie patrzyłem facetom na ręce-ja nie z tych.
-
Ok-napisałem tylko
to co zauważyłem gdy robiono zbieżność z przodu.Nie patrzyłem facetom na ręce-ja nie
z tych.A szkoda
-
Dlatego podsumuję:
wahacze,amory,sprężyny,wahacze poprzeczne(?),końcówki stabilizatorów,tuleje gumowe.
Coś jeszcze?Jak z tyłu nic nie stuka i nie skrzypi i opony tylne się nie ścinają, to jak już musisz, to zmień sprężyny tylne na nowe.
Albo zamontuj sobie takie gumowe wkładki do sprężyn np. takie kliken - zamontujesz sam na kanale i korzystając z podnośnika
Po prostu koła ustawiają Ci się w negatyw, bo sprężyny są już zmęczone i siadły, jak podniesiesz to będzie git. Sam pisałeś w pierwszym poście, że przód stoi wyżej niż tył, więc moja teoria się potwierdza
Jak ja zamontowałem takie gumy, to z tyłu na pusto zrobił mi się pozytyw
Zaraz mnie zjadą za stosowanie tych gum, ale jakoś 3-4 lata na tym jeżdżę i żyję oraz nikogo nie zabiłem
Podsumowując: za 8 zł + wysyłka tanio sprawdzisz co i jak, a jestem pewny, że to rozwiaże Twój problem
-
Cały problem w śrubach mimośrodowych , jak stoją , jak u mnie , to tylko wahacze do pocięcia i wydłubania z nich tych śrubek , niedługo zabieram sie za to
-
A szkoda
Nie mam ani smykałki do mechaniki,ani czasu i warunków na to... Wolę zarobić i dać do zrobienia zawodowcowi.
Dziękuję za ten drugi post-przynajmniej się dowiedziałem co i jak i będę działać.
-
Witajcie ponownie.
Tak sobie pomyślałem... może by poszukać używanych sprężyn na tył?By szukać używanych nie dobitych sprężyn musiałbym wiedzieć jaką długość mają nowe sprężyny.Wie ktoś?
-
Do tylnego zawieszenia szkoda zaglądać przed 200kkm przebiegu, to jest dobra konstrukcja i należy dobrze się zastanowić w czym problem, zanim zaczniemy coś ciąć/odkręcać (niepotrzebne skreślić)
Co do sprężyn- jutro zmierzę jak nie zapomnę.
Edit: a może i na sprzedaż coś się znajdzie.
Edit#2: Mi wychodzi ~263mm długości. -
Do tylnego
zawieszenia szkoda zaglądać przed 200kkm przebiegu, to jest dobra konstrukcja i
należy dobrze się zastanowić w czym problem, zanim zaczniemy coś ciąć/odkręcać
(niepotrzebne skreślić)
Co do sprężyn-
jutro zmierzę jak nie zapomnę.
Edit: a może i na
sprzedaż coś się znajdzie.
Edit#2: Mi wychodzi
~263mm długości.Znalazłem coś takiego:
http://czescisamochodowe.name/auto-czesc...6699-auto-partsI wychodzi na to,że by się zgadzało.Na stronce podają 261mm. Tak więc wiem czego będę szukał.Myślałem o tych gumach:
http://moto.allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-gwarancja-jakosci-40mm-i3024742496.html
,ale jednak wolę wydać trochę więcej + wymiana a jednak ma już kompletnie temat z głowy i wystarczy do końca dni swifta.Oczywiście nówki z allegro odpadają wariactwo by kupować sprężyny po 130zł za sztukę... -
Wrzucałem te gumy kiedyś w Hyundaiu, bo strasznie się bujał pomimo nowego amorka z tyłu. Wrażenia mam takie że skoro usztywniłem jeden zwój na sprężynie to ciężar i uginanie zawias u przeszło na inne zwoje. Spróbować możesz ale u mnie niewiele to dało.