Odnośnie zawieszenia w swifcie.
-
odległość raczej stała, jest regulacja zbieżności ,ale to nie dużo
-
Mam jeszcze jedno
pytanie związane chyba z tylnym zawieszeniem:
Czy tylne koło
powinno mieć równe odstępy w nadkolu?W poziomie.Pewnie sprężyna z tyłu pękła i jest krótsza o 1 zwój
Wożenie kolumn estradowych załatwiło springi
Komplet sprężyn załatwi sprawę, ale najpierw wbij się do kogoś na kanał i sprawdź tylne sprężyny.
W moim od zakupu prawy tył stoi wyżej niż lewy tył - pewnie poprzedni właściciel zmienił pękniętą lewą sprężynę na element z hatchbacka
-
Pewnie sprężyna z
tyłu pękła i jest krótsza o 1 zwój
Wożenie kolumn
estradowych załatwiło springi
Komplet sprężyn
załatwi sprawę, ale najpierw wbij się do kogoś na kanał i sprawdź tylne sprężyny.
W moim od zakupu
prawy tył stoi wyżej niż lewy tył - pewnie poprzedni właściciel zmienił pękniętą
lewą sprężynę na element z hatchbackaTo już tak było chyba jak go kupiłem rok temu.Tył jest równo "osadzony" z obu stron.
Tak to m/w wygląda,tylko,że u mnie to tylna oś i oba koła mają te same odstępy przód/tył.
Przykładowa fota z netu.Wracając do meritum proponujecie wymienić sprężyny tak?Wtedy zobaczę co się zmieni-również w kwestii zachowywania się auta na krzywych i dziurawych gdańskich drogach.Auto jest 3 miechy po przeglądzie i diagnosta niczego nie zauważył,a bujał i trząsł swiftem chwilę na kanale.
Pytałem również o całość zawieszenia z tyłu ze względu na to iż prosiłem o sprawdzenie właśnie tyłu bo koła stoją trochę /\ w ten sposób i mechanicy (z mojego zaufanego warsztatu) powiedzieli,że boją się coś ruszyć by się cokolwiek nie sypnęło.
Dlatego podsumuję:
wahacze,amory,sprężyny,wahacze poprzeczne(?),końcówki stabilizatorów,tuleje gumowe.Coś jeszcze?
-
moim zdaniem jeszcze druciana szczotka śrubokręt i młotek ,a potem zmywacz,podkład i zabezpieczenie antykorozyjne , jak już tam bedziesz grzebał , to sprawdź stan blacharki
-
Progi do wymiany i podłoga w paru miejscach do łatania-to pewne,ale na spokojnie czekam na wiosnę.Poza tym muszę najpierw coś spłacić...
-
To już tak było
chyba jak go kupiłem rok temu.Tył jest równo "osadzony" z obu stron.
Tak to m/w
wygląda,tylko,że u mnie to tylna oś i oba koła mają te same odstępy przód/tył.
Przykładowa fota z
netu.Mi w taki sposób jak na zdjęciu wyglądało prawe przednie koło po naprawie po stłuczce, bo okazało się, że wygiął się lekko wahacz. Ale skoro mówisz, że masz tak po obu stronach to małe szanse, żeby oba wahacze były wygięte...
Dlatego podsumuję:
wahacze,amory,sprężyny,wahacze poprzeczne(?),końcówki stabilizatorów,tuleje gumowe.Moim zdaniem Ty nie masz z tyłu stabilizatora.
-
Moim zdaniem Ty nie
masz z tyłu stabilizatora.http://www.oponeo.pl/artykul/stabilizator-zawieszenia-i-jego-rola-w-przyczepnosci-pojazdu
Hm... chyba coś jest w tym co prawisz.
http://allegro.pl/suzuki-swift-mk4-1-3-97r-stabilizator-tyl-i2984966569.html
Jutro spojrzę co tam się dzieje i czy jest tam element z w/w aukcji.
-
Nie no z tego co mi wiadomo to stabilizatory z tyłu montowali tylko w GTi i sedanach.
A litrówki nie miały staba nawet z przodu... -
Eh. no to co mnie laika w balona robisz...
-
Przecież od początku Ci pisałem, że nie masz co kupować końcówek do tylnego stabilizatora, bo go tam nie masz.
-
Stabilizator z tyłu był w sedanach, wszystkich 4wd, i GTi.
-
Stabilizator z tyłu
był w sedanach, wszystkich 4wd, i GTi.No to niewiele się pomyliłem, bo zapomniałem napisać tylko o 4WD.
-
No dobra man.Czyli generalnie muszę wymienić sprężyny na nowe (nie wiem,czy kupienie używek ma sens) i zrobienie zbieżności z tyłu.I co wyjdzie poza tym to wyjdzie i trzeba będzie zrobić...
Poproszę co by ktoś napisał tak konkretnie co konkretnie się składa na zawieszenie to wyliczę na jaką kwotę max trzeba się przygotować przy podejściu do tematu.Nie chcę by mnie coś nie miło zaskoczyło.
-
i
zrobienie zbieżności z tyłu.Jeśli ktoś się tego podejmie i da radę zrobić, bo podobno to nie tak łatwo jak z przodu.
-
Jeśli ktoś się tego
podejmie i da radę zrobić, bo podobno to nie tak łatwo jak z przodu.Kwestia zbieżności z tyłu to będzie fucha dla obsługi na stacji diagnostycznej,gdzie mają ten cały komputerowy sprzęt itp itd...
-
Kwestia zbieżności
z tyłu to będzie fucha dla obsługi na stacji diagnostycznej,gdzie mają ten cały
komputerowy sprzęt itp itd...Tu bardziej chodzi o wykręcenie śrub mimośrodowych..
-
Tu bardziej chodzi
o wykręcenie śrub mimośrodowych..Ok-napisałem tylko to co zauważyłem gdy robiono zbieżność z przodu.Nie patrzyłem facetom na ręce-ja nie z tych.
-
Ok-napisałem tylko
to co zauważyłem gdy robiono zbieżność z przodu.Nie patrzyłem facetom na ręce-ja nie
z tych.A szkoda
-
Dlatego podsumuję:
wahacze,amory,sprężyny,wahacze poprzeczne(?),końcówki stabilizatorów,tuleje gumowe.
Coś jeszcze?Jak z tyłu nic nie stuka i nie skrzypi i opony tylne się nie ścinają, to jak już musisz, to zmień sprężyny tylne na nowe.
Albo zamontuj sobie takie gumowe wkładki do sprężyn np. takie kliken - zamontujesz sam na kanale i korzystając z podnośnika
Po prostu koła ustawiają Ci się w negatyw, bo sprężyny są już zmęczone i siadły, jak podniesiesz to będzie git. Sam pisałeś w pierwszym poście, że przód stoi wyżej niż tył, więc moja teoria się potwierdza
Jak ja zamontowałem takie gumy, to z tyłu na pusto zrobił mi się pozytyw
Zaraz mnie zjadą za stosowanie tych gum, ale jakoś 3-4 lata na tym jeżdżę i żyję oraz nikogo nie zabiłem
Podsumowując: za 8 zł + wysyłka tanio sprawdzisz co i jak, a jestem pewny, że to rozwiaże Twój problem
-
Cały problem w śrubach mimośrodowych , jak stoją , jak u mnie , to tylko wahacze do pocięcia i wydłubania z nich tych śrubek , niedługo zabieram sie za to