Swift Mk4 1.3 spalanie ok9litrów
-
Mam dokładnie taki sam problem spalanie ok. 9 litrów, bez względu na charakter jazdy, czuć w środku benzynę, nie zauważyłem żadnych wycieków, moim zdaniem to zbyt bogata mieszanka przymierzałem się do wymiany sondy lambda, ale na razie się wstrzymuje, co prawda nie mam klimy, ale czasami potrafi się zapalić w czasie jazdy check engine na ok. 3 sekundy i silnik traci moc, pomaga nagłe wdepnięcie gazu, lub odjęcie, macie jakieś pomysły?
-
wybłyskaj kody błędów , może to coś nam powie
-
wybłyskaj kody
błędów , może to coś nam powiewszystko ok, wyskakuje 12
Póki co sprawdzam spalanie po demontażu sprężarki od klimy
-
Mam dokładnie taki
sam problem spalanie ok. 9 litrów, bez względu na charakter jazdy, czuć w środku
benzynę, nie zauważyłem żadnych wycieków, moim zdaniem to zbyt bogata mieszanka
przymierzałem się do wymiany sondy lambda, ale na razie się wstrzymuje, co prawda
nie mam klimy, ale czasami potrafi się zapalić w czasie jazdy check engine na ok. 3
sekundy i silnik traci moc, pomaga nagłe wdepnięcie gazu, lub odjęcie, macie jakieś
pomysły?Sonda Lambda. Wymieniłem u siebie i spalanie spadło zauważalnie, w starej sondzie też miałem to samo, CE zapalał się na krótko, po zamontowaniu nowej zdażyło się to samo po przejechaniu 25 kilometrów, ale to była wina nieoryginalnej sondy, bo miała troche inne połączenie - za cienki drucik, po wygięciu jest już ok. Nowa sonda to 50 zl z przesyłką na Alleg .pl, chyba że ci zależy na jakości to oryginalna ok 150 zl. Jak wymiana sondy nie pomoże to inne elemnty, zacząłbym od uszczelek przepustnicy, map sensor, podciśnieniowy wyprzedzacz zapłonu, a może być i pompa paliwa - ja już nie inwestuje kasy więcej w stare auto, te elementy to koszt używanych łąćznie ok 400 zł - droga zabawa. Jedzie, mało pali - po co więcej
Pozdrawiam -
póki co sprawdzam spalanie po demontażu klimy,
mało jeździłem teraz bo do pracy mam 50m obecnieznalazłem też chwilę by sprawdzić ustawienie zapłonu ale chyba coś nie teges
bo nie było wogóle widać znaku kontrolnego, pewnie przez brud.. nie sądzę żeby zapłon był aż tak przestawiony, choć zawsze na zimnym silniku muszę trochę dłużej pokręcić, poczekam na lepszą pogodę i dokładnie się tym zajmę -
Panowie
jest poważny problem
nie mogę sprawdzić kąta wyprzedzenia zapłonu,
lampkę stroboskopową posiadam, działa ale nie widać znaku
rzecz w tym że auto posiada klimatyzację, i dodatkowe koło napędzające paskiem sprężarkę, i chyba właśnie z jego powodu znak jest niewidoczny,
gdzie powinien znajdować się ów znak?? -
znak jest na dolnym kole pasowym , jak go nie widać to pewnie trzeba zdjac pasek od klimy
na samym rancie kólka widać takie wcięcie , chyba że masz na prawde zasyfione kółko i też ma problem z odczytem ( mialem podobnie )
-
pasek od klimy zdjęty
wcięcie powiadasz.. no to będę szukał
przyglądałem się i nic nie widziałem, będę musiał najpierw to jakoś podczyścić
dzięki -
Mała pomoc:
-
no więc odświeżam temat, kąt wyprzedzenia zapłonu miał ok 8 stopni, zmieniłem na 6
przewody metalowe przy baku były trochę zjedzone i czasem czuć było paliwo - wymieniłem dziś
mam nadzieję że wyniki spalania będą już bardziej satysfakcjonująceteraz pytanie kupiłem jakiś czas temu filtr paliwa i dziś miałem wymienić - jako że to tani zamiennik był okazało się że nie ma jak go przykręcić do karoseri
miałem w zapasach filtr z malucha, jakieś przeciwskazania?