Jak dostać się do zegarów w mk4? (wymiana żarówek)
-
to odczep linkę przy skrzyni biegów. wyciągnij trochę zegary i dopiero odczep przy liczniku. w czym problem ?
-
popchnij później linką od strony silnika zegary się ułożą. a potem zsuń obejmę plastikową z liczników a potem to już walka. musisz równo zdejmować tą metalową końcówkę bo jak przechylisz na bok to może już być ciężko.
-
popchnij później
linką od strony silnika zegary się ułożą. a potem zsuń obejmę plastikową z liczników
a potem to już walka. musisz równo zdejmować tą metalową końcówkę bo jak przechylisz
na bok to może już być ciężko.Jest to dokładnie opisane w manualu. Najlepiej jak jedna osoba pacha linkę w ścianę grodziową a druga w środku ciągnie zegary na tyle, żeby ręką można było odpiąć linkę.
IMHO, nie potrzeba do tego celu garażu, bo pod blokiem już takie rzeczy robiłem.
Oczywiście z jednym śrubokrętem nie da się tego zrobić. -
to odczep linkę
przy skrzyni biegów. wyciągnij trochę zegary i dopiero odczep przy liczniku. w czym
problem ?nie mam pojęcia gdzie jest ta linka przy skrzyni, prawko mam dopiero 1,5miesiaca, nie ogarniam az tak tematu ; |
edit:
mialem nadzieje ze ta wymina zarowek bedzie duzo prostsza ; F -
nie mam pojęcia
gdzie jest ta linka przy skrzyni, prawko mam dopiero 1,5miesiaca, nie ogarniam az
tak tematu ; |
edit:
mialem nadzieje ze
ta wymina zarowek bedzie duzo prostsza ; FQrwa, masz zdjęcie z zaznaczeniem linki w manualu.
Jak masz takiego lenia, że nie chce Ci się przeczytać wszystkich postów z podanych linków to jedź do ASO.
Wymiana jest prosta, tylko trzeba się do niej przygotować, poczytać, pomyśleć.To jest linka, zaznaczona czerwoną strzałką.
-
na dole sciagasz przy skrzyni zawleczkę i linkę wyciągasz do góry
-
To jest linka,
zaznaczona czerwoną strzałką.
Idziesz łapą w dół tej linki i będziesz widział jak wchodzi ona w skrzynię, zabezpiecza ją od góry taki gumowy kapturek - podnosisz go trochę, wyciągasz z bokowca taką drucianą zawleczkę i linka elegancko wychodzi. Wpychasz trochę tej linki do wnętrza auta, potem delikatnie wyciągasz zegary od środka auta i masz miejsce żeby za zegary włożyć łapę i odpiąć 3 kostki od zegarów i linkę od strony licznika.
Ja też robię to bez garażu i sam, a zdradzę Wam, że niedługo będę znowu demontował zegary w celu dokonania drobnej modyfikacji - za jakiś tydzień dam foto jak ogarnę temat
-
Panowie, dodam dość ciekawy temat, otrzymałem ostatnio linkę wraz z pancerzem i ku mojemu zaskoczeniu, owy pancerz i linka była krótsza od tej która miałem obecnie w aucie, prawdopodobnie wynika to z rocznika produkcji albo z wersji silnikowej, z tego co mi się wydaje miałem linkę z wersji 1.3, a u mnie siedziała z wersji 1.0, sporo dłuższa i możliwe że za zegarami zaginała się w taki sposób, że w końcu się ukręciła. Tym razem jednak przygotowałem się, wszystkie potrzebne narzędzia w ręku oraz przeczytany opis zdejmowania zegarów, robota na jakąś godzinkę razem z odpaleniem i przegonieniem suzukacza:)
-
no faktycznie musialem przeoczyć te zdjecie z informacją, byloby duzo prosciej,
jeszcze chciałbym się upewnić co do żarówek, żeby nie rozkrecac dwa razy, wyczytalem ze tam sa zarowki w5w, natomiast nie wiem co to za oznaczenie ; | to jest to samo co w postojowych? 12V
-
Nie wiem jak sytuacja wygląda dokładnie w mk4, ale ja w mk5 włożyłem rękę pod deskę od dołu i wykręciłem żarówki. Fakt, że wymagało to trochę cierpliwości i lekko zdartej skóry na kostkach, ale obeszło się bez rozkręcania. Dla mnie najtrudniej było wymienić żarówkę podświetlającą zegary po stronie wskazówki od poziomu paliwa, z resztą poszło w miarę sprawnie.
-
no faktycznie
musialem przeoczyć te zdjecie z informacją, byloby duzo prosciej,
jeszcze chciałbym
się upewnić co do żarówek, żeby nie rozkrecac dwa razy, wyczytalem ze tam sa zarowki
w5w, natomiast nie wiem co to za oznaczenie ; | to jest to samo co w postojowych?
12VPojadę do tej Wawy i cię
Jest foto w manualu. Tak każde zdjęcie trzeba na tacy podać ?
Poza tym W3W, 5 Watowe są za mocne.
Albo kup ledy, bo jak rozwalisz zielone kondony z żarówek to znowu będzie lipa !
-
Nie wiem jak
sytuacja wygląda dokładnie w mk4, ale ja w mk5 włożyłem rękę pod deskę od dołu i
wykręciłem żarówki. Fakt, że wymagało to trochę cierpliwości i lekko zdartej skóry
na kostkach, ale obeszło się bez rozkręcania. Dla mnie najtrudniej było wymienić
żarówkę podświetlającą zegary po stronie wskazówki od poziomu paliwa, z resztą
poszło w miarę sprawnie.Sytuacja wygląda tak samo i w MKIV i MKV, bo są te same zegary, decha i mocowanie.
30 minut z przerwami na papierosa zajmuje cała operacja bez krwi i innych zbędnych uszkodzeń np. wiązki przez grzebanie po omacku. -
no faktycznie
musialem przeoczyć te zdjecie z informacją, byloby duzo prosciej,
jeszcze chciałbym
się upewnić co do żarówek, żeby nie rozkrecac dwa razy, wyczytalem ze tam sa zarowki
w5w, natomiast nie wiem co to za oznaczenie ; | to jest to samo co w postojowych?
12Vnajlepiej jak wykręcisz to wszystko, wyjmiesz żarówkę i z nią jako wzorem udasz się do sklepu moto lub na stację paliw i kupisz odpowiednią...
Żeby Cię trochę zakręcić to w moich zegarach - japońskich jeszcze bo te z obrotkiem mam rok starsze od auta czyli z 1993 roku w podświetleniu występują żarówki, których typu nie potrafię określić - na pewno to nie W3W, tylko mniejsze - wielkością coś jakby pośrodku pomiędzy W3W a T5 1,2W.
Kolega Nanbu nie uwierzy ale tak jest naprawdę
Ja dałem po prostu oprawki żarówek w zegarach od Poldka - tam wchodzą te mniejsze T5 i gra gitara...
Ale chętnie dowiedziałbym się co tam powinno siedzieć
-
Ja mam zegary węgierskie i japońskie, podświetlenie jest realizowane przez ten sam typ żarówek co podświetlenie np: kierunkowskazu w japońskich z GTi, a w węgierskich są dużo większe, dokładnie te co na zdjęciu wcześniej były pokazane