Jak dostać się do zegarów w mk4? (wymiana żarówek)
-
Albo powoli, nie
nerwowo, krok po kroku samemu próbować dojść do tego, jak coś zdemontować. Siedząc
przed komputerem zegarów nie wyciągniemy, szklanka meliski i można demontowaćTylko jaki jest sens w takim działaniu ?
Kilka dni temu miałem coś poczarować w aucie w którym nie dłubałem jeszcze, więc mając czas poszukałem na sieci i przygotowałem się do działania, przez co robota została wykonana bez strat i szybko.
IMHO prawidłowe podejście do tematu. Jak w szkole, do sprawdzianu trzeba się przygotować.
Dlatego dziwię się, że w społeczeństwie panuje takie olewackie podejście do tematu.
Na szczęście są jeszcze fora, gdzie ludzie przejawiają oznaki myślenia i inicjatywy.
Szkoda, że u nas to zamiera -
No szkoda, że nie każdy chce pomoc, ale dzieki za linki i porady, przydaly sie, choc temat olałem - po odkreceniu wszystkiego tego co trzeba, zostaly do wypiecia kostki i linka, z kumplem siedzialem 30min i darowalismy sobie, rece faktycznie - dziecka 5 lat, zeby cos wydlubać, a co dopiero linke odpiąc ; |
a deski nie bede zdejmowal, boje sie o airbagi
-
a deski nie bede
zdejmowal, boje sie o airbagiWiesz co, weź szlifierkę kątową i zrób dziurę w przegrodzie silnika to wtedy wsadzisz tam rękę i wymienisz żarówkę bez problemu
Po prostu żal mi czytać - wszystko miałeś podane na tacy w postaci manuala, który podał Ci kolega Nanbu...
Nawet razem z kolegą przez pół godziny nic nie wskóraliście.
Pojedź do ASO to Cię tam skasują na jakieś 80 zł, skoro nie umiesz czytać... -
Przyjedź do Szczecina, to ci z zamkniętymi oczami te zegary wyciągnę
-
Przyjedź do
Szczecina, to ci z zamkniętymi oczami te zegary wyciągnę
Do Krakowa bliżej
Może MKV będzie miał czas i chęci
To już nie wiem jak pisać manuale skoro opis ze zdjęciami nie jest wystarczający -
To już nie wiem jak
pisać manuale skoro opis ze zdjęciami nie jest wystarczającyw garażu u kolegi zapewne, lenistwo niestety się szerzy ...
-
nie każdyy ma garaż, a robilem wszystko zgodnie z manualem i sie nie powiodło, dodatkowo uszkodzilem zawiasy od oslonki przezroczystej : |
-
nie każdyy ma
garaż, a robilem wszystko zgodnie z manualem i sie nie powiodło, dodatkowo
uszkodzilem zawiasy od oslonki przezroczystej : |Ale po co Ty zdejmujesz szybkę z tych zegarów??? Jak żarówki wymienia się od strony linki prędkościomierza i kostek?
-
Ale po co Ty
zdejmujesz szybkę z tych zegarów??? Jak żarówki wymienia się od strony linki
prędkościomierza i kostek?Bo pewnie za nią ciągnął
-
no teraz juz generalnie wiem, ze od dupy strony sie wymienia, co nie zmienia fakt ze wyjecie tego (odpiecia linki glownie, bo kostki jeszcze daloby rade) jest dla mnie niewykonalne
-
to odczep linkę przy skrzyni biegów. wyciągnij trochę zegary i dopiero odczep przy liczniku. w czym problem ?
-
popchnij później linką od strony silnika zegary się ułożą. a potem zsuń obejmę plastikową z liczników a potem to już walka. musisz równo zdejmować tą metalową końcówkę bo jak przechylisz na bok to może już być ciężko.
-
popchnij później
linką od strony silnika zegary się ułożą. a potem zsuń obejmę plastikową z liczników
a potem to już walka. musisz równo zdejmować tą metalową końcówkę bo jak przechylisz
na bok to może już być ciężko.Jest to dokładnie opisane w manualu. Najlepiej jak jedna osoba pacha linkę w ścianę grodziową a druga w środku ciągnie zegary na tyle, żeby ręką można było odpiąć linkę.
IMHO, nie potrzeba do tego celu garażu, bo pod blokiem już takie rzeczy robiłem.
Oczywiście z jednym śrubokrętem nie da się tego zrobić. -
to odczep linkę
przy skrzyni biegów. wyciągnij trochę zegary i dopiero odczep przy liczniku. w czym
problem ?nie mam pojęcia gdzie jest ta linka przy skrzyni, prawko mam dopiero 1,5miesiaca, nie ogarniam az tak tematu ; |
edit:
mialem nadzieje ze ta wymina zarowek bedzie duzo prostsza ; F -
nie mam pojęcia
gdzie jest ta linka przy skrzyni, prawko mam dopiero 1,5miesiaca, nie ogarniam az
tak tematu ; |
edit:
mialem nadzieje ze
ta wymina zarowek bedzie duzo prostsza ; FQrwa, masz zdjęcie z zaznaczeniem linki w manualu.
Jak masz takiego lenia, że nie chce Ci się przeczytać wszystkich postów z podanych linków to jedź do ASO.
Wymiana jest prosta, tylko trzeba się do niej przygotować, poczytać, pomyśleć.To jest linka, zaznaczona czerwoną strzałką.
-
na dole sciagasz przy skrzyni zawleczkę i linkę wyciągasz do góry
-
To jest linka,
zaznaczona czerwoną strzałką.
Idziesz łapą w dół tej linki i będziesz widział jak wchodzi ona w skrzynię, zabezpiecza ją od góry taki gumowy kapturek - podnosisz go trochę, wyciągasz z bokowca taką drucianą zawleczkę i linka elegancko wychodzi. Wpychasz trochę tej linki do wnętrza auta, potem delikatnie wyciągasz zegary od środka auta i masz miejsce żeby za zegary włożyć łapę i odpiąć 3 kostki od zegarów i linkę od strony licznika.
Ja też robię to bez garażu i sam, a zdradzę Wam, że niedługo będę znowu demontował zegary w celu dokonania drobnej modyfikacji - za jakiś tydzień dam foto jak ogarnę temat
-
Panowie, dodam dość ciekawy temat, otrzymałem ostatnio linkę wraz z pancerzem i ku mojemu zaskoczeniu, owy pancerz i linka była krótsza od tej która miałem obecnie w aucie, prawdopodobnie wynika to z rocznika produkcji albo z wersji silnikowej, z tego co mi się wydaje miałem linkę z wersji 1.3, a u mnie siedziała z wersji 1.0, sporo dłuższa i możliwe że za zegarami zaginała się w taki sposób, że w końcu się ukręciła. Tym razem jednak przygotowałem się, wszystkie potrzebne narzędzia w ręku oraz przeczytany opis zdejmowania zegarów, robota na jakąś godzinkę razem z odpaleniem i przegonieniem suzukacza:)
-
no faktycznie musialem przeoczyć te zdjecie z informacją, byloby duzo prosciej,
jeszcze chciałbym się upewnić co do żarówek, żeby nie rozkrecac dwa razy, wyczytalem ze tam sa zarowki w5w, natomiast nie wiem co to za oznaczenie ; | to jest to samo co w postojowych? 12V
-
Nie wiem jak sytuacja wygląda dokładnie w mk4, ale ja w mk5 włożyłem rękę pod deskę od dołu i wykręciłem żarówki. Fakt, że wymagało to trochę cierpliwości i lekko zdartej skóry na kostkach, ale obeszło się bez rozkręcania. Dla mnie najtrudniej było wymienić żarówkę podświetlającą zegary po stronie wskazówki od poziomu paliwa, z resztą poszło w miarę sprawnie.