Suzuki Swift 1.0, 99' - duże spalanie, dziwne zachowanie
-
nie. ja kiedyś
tłumaczyłem jak ustawiać TPS'a 3 przewodowego. trzeba poszukać niestety. po raz
kolejny średnio chce mi się pisać (mógł to kiedyś ktoś gdzieś przenieść lub
podwiesić)ja mam 4 przewodowego
-
trochę dziwne... nie chodzi mi o to ile pinów ma a ile przewodów jest w wtyczce sądziłem że w 1.0 mk4 i mk5 były wyłącznie 3 przewodowe
gdzieś miałem rozpiskę dla 4 przewodowego NIE GTI TPSa. jak znajdę to zarzucę opisem
-
A co do TPS'a -
myślę, że mógłby być rozregulowany, bo kupując auto, dostałem z nim parę cześci ( w
tym TPS ) więc prawdopodobnie był on wymieniany.
Regulacja jest taka
sama jak tutaj
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=917058#Post917058 ?Pewnie coś jest na rzeczy - ktoś próbował, nie ogarnął i pogonił auto...
Sam miałem kiedyś w pracy znajomego, co sprzedał Hondę Civic żony, bo auto z silnikiem 1,4 o mocy 90 KM zaczęło chlać 12 litrów na setkę
-
Przejechałem 100km po pełnym zatankowaniu, dzisiaj postanowiłem podjechać na stację dotankować ponownie po pełna. Te 100km to tak po kawałku robiłem, to tu podjadę, to do pracy.
Dzisiaj tankuję - dystrybutor pokazuje 13.76L.
Tragedia, sam już nie wiem co może być winne. -
Przejechałem 100km
po pełnym zatankowaniu, dzisiaj postanowiłem podjechać na stację dotankować ponownie
po pełna. Te 100km to tak po kawałku robiłem, to tu podjadę, to do pracy.
Dzisiaj tankuję -
dystrybutor pokazuje 13.76L.
Tragedia, sam już
nie wiem co może być winne. -
Forumowicze, a jak silnik pochodzi tak z 5 minut na jałowym biegu, chłodnica powinna być ciepła czy zimna? Tzn generalnie chodzi mi o to - nawet po dłuższej jeździe - jaka ma być, ciepła, czy zimna?
-
moja chłodnica w gti po dłuższej jezdzie jest zdecydowanie ciepła mimo minusowej temp otoczenia
-
Dzisiaj przejechałem około 10km w jedną stronę i pozostawiłem samochód przez około godzinę na parkiungu (nie zwróciłem specjalnie uwagi na wskazówkę temp). Po godzinie wracałem, więc ponownie 10km zrobiłem. Oto zdjęcie wskazówki temp:
Dodam, że powietrze z nawiewu było średnio ciepłe, a temp otoczenia około 0 stopni. Czyżby termostat?
-
a masz wystarczająco płynu w chłodnicy ? pod korek ?
jeżeli poziom płynu jest ok to na termostat raczej stawiam. uruchom silnik i sprawdź czy wąż do chłodnicy na górze od początku sie rozgrzewa czy po pewnym czasie jak termostat puści.
-
cholerka, za szybko czytam
Waż jest ciepły.Jeśli chodzi o chłodnicę - jak odpalę i odczekam z 5 minut, to bardzo delikatnie jest ciepła.
Dzisiaj po przejechaniu była poprostu ciepła.edit. Chodzi o płyn w chłodnicy - sprawdzę dzisiaj
edit2. Płyn w chłodnicy pod korek -
termostat wymień przyjemna robota a i sama czesc nie droga, wiecej Ci wyjdzie na paliwo przy uszkodzonym termostacie. Nawet jesli trzeba bedzie szukać dalej to warto jesli wogole nie był wymieniany, u mnie przy takiej temp wskazówka jest w połowie po 2-2,5km.
-
termostat wymień
przyjemna robota a i sama czesc nie droga, wiecej Ci wyjdzie na paliwo przy
uszkodzonym termostacie. Nawet jesli trzeba bedzie szukać dalej to warto jesli
wogole nie był wymieniany, u mnie przy takiej temp wskazówka jest w połowie po
2-2,5km.Raz kupiłem Swifta i się okazało, że w ogóle nie było termostatu Ktoś go wyjął
Warto sprawdzić / wymienić tak jak koledzy piszą -
Raz kupiłem Swifta
i się okazało, że w ogóle nie było termostatu Ktoś go wyjąłW celu redukcji masy
-
Zakupiłem dzisaj termostat (wykosztował mnie 25zł), wymienię i dam znać co z temperaturą
edit. termostaty wymieniony - stary był otwarty non stop.
Mam nadzieję, że przełoży się to na mniejsze spalanie, co? -
Przejechałem 230km po zalaniu pełnego baku - tryb taki mieszany, do pracy 3km w jedną stronę więc może spalić więcej, plus jakieś dłuższe trasy do 40km. Ale czy aż tyle może spalić taki silnik?
-
Dużo za dużo pali
-
Nawet jeśli jadę do pracy 3km, autko stoi 8 godzin, wracam te 3km i tak do dnia następnęgo?
-
mam rozumieć ze na jednym baku zrobiłeś 230 km ?
to ja z 1.6 silnikiem robie na pełnym baku w trybie mieszanym 500 km ( nie wliczam rezerwy) a czasem lubię sobie wdepnąć na pedał gazu.
-
mam rozumieć ze na
jednym baku zrobiłeś 230 km ?No tak, na pełnym.
-
a nie cieknie Ci nigdzie paliwo ? coś ciężko mi uwierzyć żeby litrówka spaliła 40 litrów w 230 km, to przecież ponad 17 litrów/100 km. uwazam ze nawet przy trasach 3 km to takie spalanie jest za duże stanowczo.