Suzuki Swift 1.0, 99' - duże spalanie, dziwne zachowanie
-
W dobrym stanie, nawet ostatnio to mechanik oglądał.
-
sprawdź wszystkie masy wiązki silnika. może ktoraś jest słaba.
-
to auto dostaje
dopiero przyspieszenia powyżej 2,5 tyś/obr.2500 RPM??? Mój to się budzi dopiero przy 3500 RPM...
-
sprawdź wszystkie
masy wiązki silnika. może ktoraś jest słaba.
Czym dokładnie i jak to zrobić? Choć sam nie wiem, czy będę się za to zabierał. Chyba oddam auto do elektryka, bo to spalanie i zamulanie jest przerażające. -
Wydaje mi się, że spalanie trochę sie uspokoiło albo ja zacząłem jeździć ekonomiczniej
w granicach 9 litrów na 100, chyba nie jest tak źle.Jednak dalej nie wiem co z tym szarpaniem - dzisiaj tankowałem pod korek, mając wskazówkę w okolicy środka litery E. Nalałem 34 litry, więc coś koło 7 litrów było jeszcze w baku.
Ale autko już szarpie przy tym poziomie - co mogłoby być nie tak, pompka paliwa? -
Wydaje mi się, że
spalanie trochę sie uspokoiło albo ja zacząłem jeździć ekonomiczniej
w granicach 9
litrów na 100, chyba nie jest tak źle.Hmm, szukaj dalej. IMO znacznie za dużo jak na 1,0 (oczywiście przy tej masie). Ja w swoim Subaru 2,0 N/A mam 10,00/100.
Jednak dalej nie
wiem co z tym szarpaniem - dzisiaj tankowałem pod korek, mając wskazówkę w okolicy
środka litery E. Nalałem 34 litry, więc coś koło 7 litrów było jeszcze w baku.
Ale autko już
szarpie przy tym poziomie - co mogłoby być nie tak, pompka paliwa?IMO szarpanie kojarzy mi się ze zbyt małą dawką paliwa ale...
Pisząc, że wychodzi Ci 9,00/100 to -
Wydaje mi się, że
spalanie trochę sie uspokoiło albo ja zacząłem jeździć ekonomiczniej
w granicach 9
litrów na 100, chyba nie jest tak źle.To jeszcze o jakieś 2-3 litry za dużo...
Jednak dalej nie
wiem co z tym szarpaniem - dzisiaj tankowałem pod korek, mając wskazówkę w okolicy
środka litery E. Nalałem 34 litry, więc coś koło 7 litrów było jeszcze w baku.
Ale autko już
szarpie przy tym poziomie - co mogłoby być nie tak, pompka paliwa?Filtr paliwa wymieniałeś? Może też TPS się rozregulował lub całkiem padł?
-
No wiem, że 9 litrów to trochę za dużo. Mam nadzieję, że o wiele pewniejszy wynik wyjdzie mi teraz, po przejechaniu całego baku
Filtr paliwa ponoć był wymieniany, ja tego nie sprawdzałem.
A co do TPS'a - myślę, że mógłby być rozregulowany, bo kupując auto, dostałem z nim parę cześci ( w tym TPS ) więc prawdopodobnie był on wymieniany.
Regulacja jest taka sama jak tutaj http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=917058#Post917058 ? -
nie. ja kiedyś tłumaczyłem jak ustawiać TPS'a 3 przewodowego. trzeba poszukać niestety. po raz kolejny średnio chce mi się pisać (mógł to kiedyś ktoś gdzieś przenieść lub podwiesić)
-
nie. ja kiedyś
tłumaczyłem jak ustawiać TPS'a 3 przewodowego. trzeba poszukać niestety. po raz
kolejny średnio chce mi się pisać (mógł to kiedyś ktoś gdzieś przenieść lub
podwiesić)ja mam 4 przewodowego
-
trochę dziwne... nie chodzi mi o to ile pinów ma a ile przewodów jest w wtyczce sądziłem że w 1.0 mk4 i mk5 były wyłącznie 3 przewodowe
gdzieś miałem rozpiskę dla 4 przewodowego NIE GTI TPSa. jak znajdę to zarzucę opisem
-
A co do TPS'a -
myślę, że mógłby być rozregulowany, bo kupując auto, dostałem z nim parę cześci ( w
tym TPS ) więc prawdopodobnie był on wymieniany.
Regulacja jest taka
sama jak tutaj
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=917058#Post917058 ?Pewnie coś jest na rzeczy - ktoś próbował, nie ogarnął i pogonił auto...
Sam miałem kiedyś w pracy znajomego, co sprzedał Hondę Civic żony, bo auto z silnikiem 1,4 o mocy 90 KM zaczęło chlać 12 litrów na setkę
-
Przejechałem 100km po pełnym zatankowaniu, dzisiaj postanowiłem podjechać na stację dotankować ponownie po pełna. Te 100km to tak po kawałku robiłem, to tu podjadę, to do pracy.
Dzisiaj tankuję - dystrybutor pokazuje 13.76L.
Tragedia, sam już nie wiem co może być winne. -
Przejechałem 100km
po pełnym zatankowaniu, dzisiaj postanowiłem podjechać na stację dotankować ponownie
po pełna. Te 100km to tak po kawałku robiłem, to tu podjadę, to do pracy.
Dzisiaj tankuję -
dystrybutor pokazuje 13.76L.
Tragedia, sam już
nie wiem co może być winne. -
Forumowicze, a jak silnik pochodzi tak z 5 minut na jałowym biegu, chłodnica powinna być ciepła czy zimna? Tzn generalnie chodzi mi o to - nawet po dłuższej jeździe - jaka ma być, ciepła, czy zimna?
-
moja chłodnica w gti po dłuższej jezdzie jest zdecydowanie ciepła mimo minusowej temp otoczenia
-
Dzisiaj przejechałem około 10km w jedną stronę i pozostawiłem samochód przez około godzinę na parkiungu (nie zwróciłem specjalnie uwagi na wskazówkę temp). Po godzinie wracałem, więc ponownie 10km zrobiłem. Oto zdjęcie wskazówki temp:
Dodam, że powietrze z nawiewu było średnio ciepłe, a temp otoczenia około 0 stopni. Czyżby termostat?
-
a masz wystarczająco płynu w chłodnicy ? pod korek ?
jeżeli poziom płynu jest ok to na termostat raczej stawiam. uruchom silnik i sprawdź czy wąż do chłodnicy na górze od początku sie rozgrzewa czy po pewnym czasie jak termostat puści.
-
cholerka, za szybko czytam
Waż jest ciepły.Jeśli chodzi o chłodnicę - jak odpalę i odczekam z 5 minut, to bardzo delikatnie jest ciepła.
Dzisiaj po przejechaniu była poprostu ciepła.edit. Chodzi o płyn w chłodnicy - sprawdzę dzisiaj
edit2. Płyn w chłodnicy pod korek -
termostat wymień przyjemna robota a i sama czesc nie droga, wiecej Ci wyjdzie na paliwo przy uszkodzonym termostacie. Nawet jesli trzeba bedzie szukać dalej to warto jesli wogole nie był wymieniany, u mnie przy takiej temp wskazówka jest w połowie po 2-2,5km.