[gti] Nietypowy problem - pomocy
-
Witam serdecznie.
Czytalem wasze forum i widze, ze macie odpowiedz na kazdy problem:)
Jestem czlowiekiem ktory woli sam naprawic cos w samochodzie niz dac z siebie zedrzec w warsztacie.Wrocilem z zakupow (swift gti)podczas jazdy bylo wszystko ok, przyjechalem, zaparkowalem, wysiadlem. Po 15min wrocilem odpalilem samochod, wlaczylem swiatla,radio i nagle z okolic kierownicy i deski rozdzielczej przy lewym slupku wydobyly sie smugi dymu.
-liczniki przestaly dzialac
-cale oswietlenie samochodu procz swiatel mijania tez nie dziala
-bezpieczniki calewyjolem akumulator i naladowalem i dopiero zaczelo byc fajnie...
-liczniki dzialaja jak stoje w miejscu a jak rusze robia co chca
-zaczelo dzialac cale oswietlenie samochodu
i teraz najciekawsze : właczam swiatla radio dziala, wylaczam przestaje dzialac, nie wylapuje stacji radiowych itp. zrobilem przeglad kabli zaden nie wyglada na popalonyBLAGAM pomozcie i z gory baardzo dziekuje.
-
Jak poszedł dym to coś się spaliło, radziłbym rozbebeszyć wszystko co się da i sprawdzić każdy możliwy kabelek w okolicach wydobywania siędymu, jak coś w aucie się pali to nie ma żartów.
-
Sciagnij sobie schemat elektryczny do GTi i popatrz co maja wspolnego swiatla, radio i licznik. Przy zwarciu powinno wywalic bezpiecznik, ale wyglada mi na to, ze gdzies sie uwedzil kabel od masy. Nigdy nie rozbieralem tamtych okolic, pewnie Erde Ci podpowie co tam jest
-
jak coś się jarało, to najlepiej iść za zapachem- serio mówię
-
Zdejmij kierownicę i obudowę kolumny, odepnij kostkę od przełącznika zespolonego i sobie posprawdzaj wszystkie kable. Jeśli będzie wyglądał ok, trzeba będzie zajrzeć jeszcze głębiej
I na razie nie włączaj nic, bo się jeszcze sprawa może pogorszyć.
Kostkę od przełącznika zespolonego znajdziesz jak wsadzisz głowę pod deskę od strony drzwi kierowcy - wchodzi ona do tablicy bezpieczników od strony przegrody czołowej
-
Dziekuje slicznie za szybka odpowiedz.
Rozebralem dzisiaj liczniki. Co sie okazalo w/w dymek wydobywal sie z licznikow... konkretnie chodzi o tyl tam gdzie podpina sie lewa kostke, przepalila sie jedna sciezka.
I tu sie nasuwa pytanie dlaczego i co maja swiatla do radia. podejrzewam, ze zle jest podlaczenie na radiu...Jeszcze raz dziekuje, jak problem rozwiaze dam znac na przyszlosc
-
przepalona ścieżka to może nie być przyczyna awarii, tylko jej skutek, prawdopodobnie problem lezy gdzie indziej, jak scieżkę upaliło, to gdzieś jest przepięcie.
-
Hah no nie wpadlbym na to ale ok ok dziekuje ci slicznie wlasnie jestem na etapie szukania przyczyny i przy okazji szukania zegarow do swifta gti bo ni w zab nigdzie nie moge tego znalesc
Pozdrawiam
-
Hah no nie wpadlbym
na to ale ok ok dziekuje ci slicznie wlasnie jestem na etapie szukania
przyczyny i przy okazji szukania zegarow do swifta gti bo ni w zab nigdzie nie moge
tego znalesc
PozdrawiamA tu zaglądałeś? klik
Tylko taka rada - jeśli nie znajdziesz przyczyny a zamontujesz drugi licznik z gti (drogi jest), to może na razie lepiej na czas szukania awarii zamontować licznik ze zwykłego 1.3 (do 8 tys. rpm). Zwykły kupisz już od 20 zł na Allegro. Ten z aukcji do GTI jest za stówkę i ciężko ędzie znowu znaleźć.
P.S. ten z linku co zapodałem to i tak tanio, niedawno był rodzynek za 150 zł. Tak więc kupuj