[GTI] Jaki olej??
-
ja nie mowie ze to ma być powrót do 10w40 bo auto na takim nie jezdziło,
nie szukam oszczędności interesuja mnie tylko ewentualne przejście na coś innego ale tylko od Valvo. Jeżdżę przeważnie na krótkich odcinkach, i nie pałuje auta, silnik nie ma nagarów za duzo, olej utrzymuje sie czysty długo.chodzi mi tylko o to ze w zimie silnik ma utrudniony rozruch to raz, no i na krótkich odcinkach olej nie nagrzewa sie do odpowiedniej temp.
mockba wczesniej jezdziles na vavlo maxlife czy duracośtam 10w40 ?
uwazasz ze po przejściu na vr1 jest lepiej? -
jeździłem na max lifie, troche na castrolu ale najladniej silnik pracuje na vr1, a jezeli boisz sie o nagary to napewno na valvoline vr1 nie bedziesz mieć nawet pyłku bo ten olej ma bardzo wysoką liczbe zasadową myje plucze ile wlezie a i zima vr1 nie straszna spokojnie możesz smigać. A jeżeli chcesz zmienić to mogę polecić ci jescze shella ostatnio leje ten olej w rożne autka i napewde silniczki chodzą bardzo ładnie. Znajomy w sklepie mi polecił ten olej wlewam go całej rodzinie i znajomym i silniczki chodzą bardzo "miekko" przyjemnie. do tego mam dobrą cenę bo 70 pln /4 litry. za poł syntetyk.
-
Witam
Ja od dwóch lat jeżdżę tylko na oleju Tedex WRC Racing 10W60 - szklanki dzwonią tylko po dłuższym postoju auta (3-4 tygodnie). Na Valvoline zdarzało się że jak wpadałem na metę to szklanki grały jak ta lala - na Tedex nigdy nie było tego objawu. Cenowo też wypada lepiej -
Może przedstawię swoją sytuację apropo valvo VR1 10W60:
Jak kupilem auto, jeździło na Motul 6100 synergie 10W40 świerzo zalanym i byla cisza oprócz zimowego odpalania, po zmianie na VR1 10W60 po pół roku, pojawiło się dziwne harczenie podczas dodawania gazu wraz z stukotem szklanek, silnik chodził bez problemów, żadnych wycieków itd, dodam że olej zmieniałem sam, zalałem odpowiednią ilość wiec nie było mowy o nie odpowiednim poziomie bądź podmianie oleju na inny, obecnie silnik chodzi na castrolu 5w40, jedyne co zostało to stukajace szklanki podczas odpalania, potem jest cisza, brak ubytków oleju.
Nie osądzam źle valvo ponieważ mogłem trafić na podróbkę, aczkolwiek najlepszym olejem z moich eksperymentów jest na obecną chwilę Motul i go polecam.
silnik 1.3 GTi
p.s
Dodam że Castrola nie mam z Polskich źródeł
p.s2
Słyszałem, że ktoś zalał orlen selektola(20W) do GTi... -
czołem, a ja jeżdżę obecnie na motulu 300v 15w50 competition. wcześniej jeździłem ciągle na mobilu 10w40. różnica jest taka, że na motulu częściej zdarza się sytuacja, że po parodniowym postoju słyszę popychacze, ale wystarczy świstaka przegonić chwilę i już jest ok. poza tym ani na jednym, ani na drugim nie miałem żadnych ubytków. wydaje się też, że na motulu chodzi jakoś tak bardziej miękko, ale to moja subiektywna opinia. nie było też z motulem problemów w zimie.
-
Chce pozostac przy Valvoline bo mam znajomego oficjalnego dystrybutora pod nosem, wiem ze od niego mam pewne i zawsze mi jakis rabat da, nie chce zmieniac na catrola, motula.
o nagary sie nie boje bo tak jak pisalem silnik czysty przynajmniej tam gdzie widzialem czyli głowica wałki popychacze nie mam tam najmniejszego nagaru. Od remontu przejechał 1czy 2 wymiany na Castrolu sytntetyku 5w40 a potem juz tylko vr1 10w60. Wycieków nie ma nigdzie.
zastanawia mnie to czy silnik sie nie ulozył od ten olej (nie znam sie na tym super) ale on ma chyba grubszy film olejowy i czy po zmianie na coś innego slinik nie zrobi sie "luźniejszy" ?
Najchetniej zmienił bym na coś z palety valvo, maxlife raczej odpada narazie, strona valvo zaleca do gti:
1.SynPower 5W-30
2.VR1 Racing Oil 10W-60
3.DuraBlend FE 5W-30
4.MaxLife 10W-40
5.MaxLife 15W-40motul 15w50 to tez juz jest hardkor a mi tego zwyczajnie nie trzeba, ważne zeby sie sprawdzał w jeździe miejskiej start-stop i żeby nie był za gesty bo stukające popychacze
mnie denerwuja. -
jaki olej wlejesz beda stukać popychacze jak stukaja na Vr1 a film olejowy ma taki jak kazdy półsyntetyk albo jak chcesz mineralny z dodatkami syntetycznymi bo takie naprawde sa to oleje.
-
Chcesz zmienić syntetyczny na półsyntetyczny czy już to zrobiłeś bo vr1 10w60 wystepuje w 2 wersjach? Proponuje kupić vr1 5w-50
-
10w60 to połsyntetyk
5w50 to syntetyktakie sa wersje vr1.
wiec tak sobie wydumałem na 10w40 nie ma co przechodzić bo nic dobrego na tym nie zyskam,
mysle wiec o czyms z 5w z przodu-durablend 5w30,40 to sa polsyntetyki,
-vr1 5w50 tak jak pisalem fullsyntetyk
-synpower'a nie znam, niewiem jak by sie spisywał w gti to sa oleje chyba do nowszych konstrukcji przystosowane do dluzszych przebiegow bez wymiany tutsj mamy fullsyntetyk 5w30,40
-max life odpada raczej silnik ma 60tys od remontu, nie spala oleju i nie ma nagarow przynajmniej pod pokrywa zaworow, szklanki czyscutkie wyplukane na zero.
nie widze potrzeby lania 10w60, ten silnik nie jest obciążony termicznie, temp oleju nie przekracza 90st tym bardziej ze jezdze na krótkich trasach nie upalam. Pompa dostaje w kość przy niezagrzanym silniku przy takiej lepkości szczególnie w zimie. Zgodzę sie z kolega Mockba vr1 10w60 płucze silnik jak szalony, ale nie ma zastosowania w autach używanych na codzien jedynie do rajdów. Jak by gti mialo turbo i 200+ koni to moze i tak.
Do M3 10w60 nadaje sie w sam raz.Jedyna rzecz ktora mnie zastanawia czy przejscie z tak grubego oleju na którym silnik zrobił ok. 40tys na jakis 5w30,40 nie bedzie klapa.
-
Ja ze swojej strony polecam Motula 10w40. Moim zdaniem złoty środek. Silnik chodzi na tym cichutko, żadnych problemów nie ma, a i cena jest dobra .
-
Na stronie Motula wdzie ze praktycznie do wszystkich starszych generacji slinkow Swiftow, Baleno itp zalecają to samo:
Best 8100 X-cess 5W-40 (b)
Better 6100 Synergie+ 10W-40
Good 4100 Turbolight 10W-40do nowszych generacji jak Swift mk6 i podobne
Best 8100 X-clean 5W-30 (b)
Better 8100 Eco-clean 5W-30
Good 8100 Eco-nergy 5W-30 -
Witam
Jaki polecacie olej
do silnika w swifcie gti?Obecnie jezdze na Shell Helix 10W40.
Auto jest z 91
roku.Silnik w stanie dobrym,oleju nie podbiera ale czasami słychac stuk popychaczy.Valvoline VR1 Racing 10W-60
Wczesniej jeździłem na valvoline, mam
wrażenie że na MOTULU chodzi sprawniej.Na jakim jeździłeś ? Bo Valvoline produkuje różne rodzaje olejów
-
jak by kogoś interesowało to tutaj mamy ciekawa dyskusje dlaczego olej o lepkości 10w60 kiepsko sprawdza sie do normalnej jazdy, szczególnie strona 2 warta przeczytania.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic....71&start=20
czyli jednak dobrze wnioskowałem ze przy długotrwałym używaniu 10w60 silnik mógł dotrzeć się do grubości tego oleju i przejście na inny może spowodować zwiększone spalanie oleju spowodowane zwiększonymi "luzami".
-
Zdecyduje się chyba przy następnej wymianie na Vr1 5W50 choć mam jeszcze zapas 10w60
Motul 8100 X-cess 5W-40 tez mnie kusi ale z tego co wiem mozna trafić na podróbkę, no i przejście odrazu na syntetyk 5W40 może być bardziej drastyczne dla silnika niż na 5W50.