Swift GTI - problem z trzecim biegiem
-
Witam.
Poszukałem, nie znalazłem, więc pytam.: Czy można jednoznacznie stwierdzić co powoduje problem, a właściwie niemożność wrzucenia trójki, przy odkręcaniu? Synchro, kółko biegu? Skrzynia w zasadzie dość cicha, wg mnie bez dramatu jeszcze. -
Jeżeli masz dość oleju w skrzyni i odpowiednio wyregulowane sprzęgło to jedynym problemem pozostaje synchronizacja obrotów kółek w skrzyni biegów. Zatem problem leży w synchronizatorze.
-
Dzięki. Poszperałem też w archiwum i widzę, że problem nie tylko u mnie... Ktoś sugerował mi, że od obrotów silnik ulega przemieszczeniu i stąd problem. Gdy odczekam, aż obroty spadną - trójka się znajduje, ale wtedy delikwent może uciec...
Regulacja - masz na myśli luz na lince? -
a gdy jedziesz na tych wyższych obrotach... zanim wrzucisz 3 to tak delikatnie na 4 spróbować i dopiero potem ruchem na 3 to wejdzie ?
-
A to sprawdzę i się pochwalę jak najprędzej.
-
tak, żeby do końca wysprzęglało.
-
Ok, poczytam manuala, bo często także walczę z wstecznym - ciężko mi go wrzucić, gnieść muszę, inne biegi powkładać itd...
-
Ok, poczytam
manuala, bo często także walczę z wstecznym - ciężko mi go wrzucić, gnieść muszę,
inne biegi powkładać itd...Przede wszystkim jedyny słuszny olej to Castrol TAF-X - zdziwiłbyś się jaka jest różnica między nim a innymi o niby tych samych parametrach - mi synchro 1 i 2 biegu nagle kompletnie ucichło.
-
Qrcze, oliwę mieniałem niedawno, ale przyznam się - TAF-X za bogaty był na tamten moment i kupiłem po taniości, ale syntetyk + jakiegoś ceramizera dodałem. Skrzynia się wyciszyła, no ale problem jest. W takim razie następna zmiana będzie na jedyny słuszny...
-
Nie wolno dodawać do skrzyni rzeczy, które obniżają tarcie, bo potem synchronizatory nie działają. Pierścień synchronizatora musi mieć tarcie, żeby złapać i rozpędzić bieg, inaczej potem jest problem z wkładaniem biegów.
Aha! Skrzynia w swifcie potrzebuje dobrego oleju. Świetnie spisuje się też Mobilube 1 75W90 (polecali mi go nawet ludzie z Bacci Romano, od których mam krótką skrzynię ze szperą do rajdówki). -
O qrcze - sugerujesz, że ceramizery redukują tarcie? Niby teflonu mają nie zawierać, no ale poprawię się następnym razem, bo myślałem już o jakimś Bilsteinie R-2000.
-
A co niby ten ceramizer ma dawać? Czemu go wlewałeś? W sensie co chciałeś osiągnąć używając tego preparatu jaki wlałeś? Przeczytaj co piszą na opakowaniu. Wydaje mi się, że piszą tak, że powoduje wygładzenie powierzchni współpracujących i przez to obniża tarcie.
-
Razem ze zmianą oleju dodałem, gdyż wyczytałem opinie, iż wyciszy skrzynię. Generalnie pomogło, ale oczywiście może to też być kwestia nowego oleju.
W teorii ma zawierać małe cząsteczki metalu, które na ostrych zużytych krawędziach pod wpływem podwyższonej tam temperatury, mają się tam "zaspawać, zalutować", czy jak to tam nazwać.
Natomiast jeśli jest to niekorzystne zjawisko, to więcej nie dodam. -
Świetnie spisuje się też Mobilube 1 75W90
(polecali mi go nawet ludzie z Bacci Romano, od których mam krótką skrzynię ze
szperą do rajdówki).Ja wcześniej miałem Mobila 75W90 i na nich mi synchro chrupały - sama wymiana na TAF-X dała nagle idealnie działające synchro i tak do tej pory jest
-
Ja wcześniej miałem
Mobila 75W90 i na nich mi synchro chrupały - sama wymiana na TAF-X dała nagle
idealnie działające synchro i tak do tej pory jestPotwierdzam, po zmianie na TAF-X w Przemkowym GTi różnica ogromna, oczywiście na plus
acha co niektórzy inteligentni wsypują trociny do skrzyni, żeby było ciszej
-
Kolego na temat trocin żartowaliśmy kilka miesięcy temu (kto był w temacie to wiedział, że to żarty) i lepiej już tego nie wywołuj bo ktoś tak jeszcze na serio zrobi
-
Hehe, tak - tamtą rozmowę też odkopałem. Nawet Castrol umywa się przy dobrych trocinach...
-
Ej!