[gti mkII] kilka problemow
-
Użytkownik archiwalnynapisał 5 cze 2011, 18:32 ostatnio edytowany przez Mickey 11 paź 2016, 23:59
-radio podlaczone
bezposrednio do aku rozladowuje jak auto stoi bez uzywaniaStandard u mnie aku 40Ah radyjko rozładowywało w 14 dni (zużycie 30mA).
Samochód nie jest stworzony do tego aby stał. Jak ma stać to klema z aku i spokój.
Dodam że alarm u mnie brał 10mA i bez radia rozładowywał aku w 24 dni.
Ja zrobiłem tak że rozłączałem kostkę od radia jak wiedziałem że auto ma dłużej stać, choć równie dobrze mogłem podłączyć żółty od podtrzymania pamięci po zapłonie i za każdym razem programować stacje. -
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 18:35 ostatnio edytowany przez Matos71 11 paź 2016, 23:59
no i nowy problem, mialem slabe ladowanie z altka to go zmienilem a inny teraz wogole nie mam ladowania. nie wiem co to moze byc altek niby sprawny pasek naciagniety a ladowania nie ma:(
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 18:53 ostatnio edytowany przez none7 11 paź 2016, 23:59
puść nowe przewody do akumulatora
nie te standardowe które już masz -
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 18:54 ostatnio edytowany przez mockba 11 paź 2016, 23:59
najpewniej nie dostaje wzbudzenia.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 19:00 ostatnio edytowany przez JacekK 11 paź 2016, 23:59
Albo po prostu przepalił się bezpiecznik 30A pod maską obok akumulatora.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 07:11 ostatnio edytowany przez Matos71 11 paź 2016, 23:59
Dzieki za pomysly postaram sie to sprawdzic i napisze co i jak
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 18:59 ostatnio edytowany przez dawcy 11 paź 2016, 23:59
Kurcze z tym odpalaniem mam identyczny problem. Jak stoi nawet parę dni to wsiadam, zakręci może obrót silnikiem i odpala. Ale przejadę tak może do sklepu (jakieś 200m), zgaszę go to przy ponownej próbie odpalenia trzeba nim chwilę zakręcić. I na to nie ma reguły czy auto nie jeździło powiedzmy dwa dni czy też w przeciągu godziny (bo jeszcze można byłoby podejrzewać że aku niedoładowane przez ten moment). Ale jak trochę postoi to pali bez problemu. Jakby się coś resetowało. Może mieć na to wpływ TPS?
Spalanie też widzę mamy podobne dziękuję Bogu, że mam gaz
Jakby ktoś rozkminił gdzie może leżeć przyczyna to niech się pochwali. Ja jutro jeszcze profilaktycznie sprawdzę ustawienie TPSa ale wątpię by on był przyczyną.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 19:06 ostatnio edytowany przez Johny82 11 paź 2016, 23:59
Zwykły manual Suzuki Swifta podpowiada, że uruchamiając silnik na ciepło należy wcisnąć pedał gazu 1/3 zakresu, i mówię to o autach z wtryskiem.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 19:12 ostatnio edytowany przez none7 11 paź 2016, 23:59
a odpalasz z gazu czy z benzyny ? może tu być ta różnica i dłuższe odpalanie
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 19:29 ostatnio edytowany przez dawcy 11 paź 2016, 23:59
Nie odpalam z gazu. Tylko na benie a potem się przełącza.
A otwieranie przepustnicy podczas odpalania? Nigdy nie odpalam z dodawaniem gazu, przecież na zimnym i tak ciągnie powietrze mijając przepustnice. Zresztą zawsze przy odpalaniu powinna być bogatsza mieszanka. Zresztą tak działa najzwyklejsze w świecie ssanie.
Nie wiem, ktoś może potwierdzić że odpala się z uchyloną przepustnicą? -
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 19:32 ostatnio edytowany przez Johny82 11 paź 2016, 23:59
Ssanie w aucie z wtryskiem? Czy masz gaźnik?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 19:55 ostatnio edytowany przez dawcy 11 paź 2016, 23:59
Kto tu mówi o gaźniku? Mówię że układ ssania działa na podobnej zasadzie i głupotą jest otwieranie przepustnicy zubożając AFR.
W manualu przeczytałem że jeśli są problemy przy odpalaniu wina może leżeć po stronie zaworku ISC (Idle Speed Control), który przy rozruchu robi dodatkowy bypass powietrza do kolektora. I może u moim przypadku byłoby coś na rzeczy bo mam tam luźną wtyczkę jedną na dwa przewody, mimo że podpiętą mam inną pod ten zaworek. Trzeba będzie jutro sprawdzić.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 20:24 ostatnio edytowany przez Johny82 11 paź 2016, 23:59
Zacytowałem Ci tylko manuala, to nie mój wymysł. ISC możesz sprawdzić miernikiem. Ale jak kojarzę w GTI(tę wersję posiadam) przy ISC nie ma dwóch wtyczek. Przy czymś od strony grodzi silnika jest taka podwójna wtyczka, jedna niepodpięta i jest to normalne.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 21:15 ostatnio edytowany przez MKV 11 paź 2016, 23:59
Ssanie w aucie z
wtryskiem? Czy masz gaźnik?Każdy silnik benzynowy ma ssanie - jak nie reczne jak w Maluchu to automatyczne jak np w Swifcie... ale ma je każdy silnik
I tak - lekkie wciśnięcie pedału gazu przy odpalaniu zawsze pomoże np na mrozie
-
Użytkownik archiwalnynapisał 10 cze 2011, 09:53 ostatnio edytowany przez dawcy 11 paź 2016, 23:59
Sprawdziłem zaworek ISC i niestety wszystko mam dobrze podłączone, zamyka i otwiera się wszystko. A silnik nawet po podpięciu wężyka bezpośrednio nie przez elektrozawór nadal odpala z oporami. No cóż, widać tak już ma być że trzeba dodawać gazu bo to pomaga (a nie powinno).
-
napisał 11 cze 2011, 05:58 ostatnio edytowany przez adamo81 11 paź 2016, 23:59
Sprawdziłem zaworek
ISC i niestety wszystko mam dobrze podłączone, zamyka i otwiera się wszystko. A
silnik nawet po podpięciu wężyka bezpośrednio nie przez elektrozawór nadal odpala z
oporami. No cóż, widać tak już ma być że trzeba dodawać gazu bo to pomaga (a nie
powinno).U mnie co prawda w zwykłym 1.3 nie dotykam gazu przy odpalaniu, bo to przecież zbędne w autach na wtrysku. Jak jest auto ze dwa dni nie odpalane to trzeba go pokręcić ze 2 sekundy, jak już było tego dnia jeżdżone to załapuje w ułamku sekundy
-
Użytkownik archiwalnynapisał 11 cze 2011, 21:42 ostatnio edytowany przez Matos71 11 paź 2016, 23:59
u mnie odwrotnie po przerwie odpala od razu a kolejne trzeba krecic. Moze zalewa swiece jakos albo slabe napiecie i iskra slaba nie wiem...
problem z ladowaniem poszedl do elektryka, cos na kablach padlo w wiazce naprawili podobno i pasek od altka zmieniony, ma byc dobrze jutro odbieram swistaka 200zl w plecy