Swift - centralny zamek.
-
centralka jest fabryczna czy poprzedni wlasciciel sam zakladal
jak sam to szukaj pod kierownica
jak fabryka to chyba pod tylnia kanapa jest ale niech sie sedanowcy wypowiedza
-
u mnie centralka fabryczna jest (mam 3d):
boczek tylnych siedzeń od strony pasażera. tam jest przykręcona (o ile stron nie pomyliłem) -
Jeżeli chodzi o sedana to nie wiem jak mk4 ani mk5, ale w mk3 centralka była za tylnymi siedzieniami pomiędzy kanapą, a klapą... Przykręcona do karoserii mniej więcej pod szybą...
-
Centralka w sedanie mk4 pod szybą tylną za kanapą. Montaż dziecinnie prosty, mi zajął godzinę.
-
skąd wszystkim wzięło się że on ma sedana ? czy ja czegoś niedowidzę ?
-
jeśli HB to jest ona nad prawym (od strony pasażera) tylnym nadkolem pod boczkiem plastikowym. Kable natomiast idą od razem i z tymi od lamp czyli po lewym błotniku i na ścianie bagażnika.
-
No właśnie
Nie mam sedana... Dzięki wszystkim - centralka znaleziona, teraz pytanie nr. 2 jak podłączyć się pod kierunkowskazy aby nic nie zepsuć. Zaopatrzyłem się w 2 diody prostownicze 6A 1000V tylko z tego co widzę to centralka steruje kierunkowskazami + natomiast wszystkie światła w Suzi steruje masą - to sobie sprawdzę już miernikiem. Pytanie gdzie się wpiąć? Czy jak poddam napięcie na jedną z żarówek na 1 stronę to zapalą się 3 kierunki? Jeśli tak to wpiął bym się do tylnych lamp, gdyż sterowanie zamontuje przy centralce oryginalnej.
Pozdrawiam,
Łukasz -
Poradziłem sobie
Sterownik zamontowałem w bagażniku, kabelki starczyły do kostki centralki centralnego. Myliłem się twierdząc, że kierunkowskazy też sterowane są masą. Diody połączyłem anodami razem i pomiędzy nie przylutowałem wyjście na kierunki ze sterownika następnie 2 katody do + tylnych kierunkowskazów (obejdzie się bez cięcia wystarczy włożyć kabelek do kostki i zatrzasnąć). Do kierunkowskazów jest środkowy kabel po stronie zatrzasków - obok do pozycyjnych - też fajnie mrugają . Abu dojść do kostek kierunkowskazów wystarczy zdjąć plastikową, środkową osłonę w bagażniku (trzyma się na kilku klipsach).
Napisałem to do czego musiałem dojść sam - może kiedyś ktoś znajdzie ten wątek i się przyda
Czas montażu to ok. 3 godziny (sprawdzając wszystko 2x miernikiem aby nie zepsuć i oczywiście lutując każde połączenie )
Pozdrawiam i życzę spokojnego weekendu.
-
to już wiem do kogo się zgłosić. ja będę robił centralny ale na pomieszanej instalacji.
-
hmm, ja podłączyłem się pod kierunki ... tak poprostu kablem z centralki w kabel idący do żarówki kierunkowskazu. I tyle, działa.
-
superbzyku a masz może jakieś foto co z tej centralki na co idzie. Co podłączałeś pod kierunki a co szło do przodu i co ma kiedy prąd i co wchodzi w drzwi. Ja mam pociętą instalację i od zera będę to składał. Jak chcesz to mogę dziś wrzucić moje kostki i kable na zdjęciu a ty opiszesz co gdzie masz.
-
To jak masz w takim stanie instalacje to nie lepiej kupić jakąś centralkę uniwersalną z pilotem? Podłączasz pod nią siłowniki w drzwiach do niej tyko dajesz + i mase i koniec
-
czekam na osobę życzliwą co gdzie i jak. Moje jest następująco
tylna kostka która jest w centralce
kostka wchodząca w drzwi przednie prawe
kostka wchodząca w drzwi przednie lewe
kostka w drzwiach
kostka w drzwiach
kostka w drzwiach -
te z drzwi, to jedna jest od elektryki szyb + lusterek jeśli dobrze pamiętam, druga od centralnego, ale choćbyś mnie zabił to nie pamiętam która jest która
W sumie w lewych drzwiach są 3 kostki w prawych bodajże 2. -
od szyb i lusterek to jest jeszcze coś innego. to jest chyba tylko od centralnego. Przynajmniej idąc po kablach do takich wniosków dochodzę.
-
od szyb i lusterek
to jest jeszcze coś innego.do lusterek po lewej stronie jest kostka 4 pinowa.
do szyb jest natomiast jedna z tych kostek, jeśli dobrze pamiętam.
Wiem że bez nich nie działała szyba. ( chyba )to jest chyba tylko od centralnego. Przynajmniej idąc po
kablach do takich wniosków dochodzę.jedna jest od siłownika drzwi pewnie, druga od wyjścia na resztę, zresztą chyba są schematy na klubowej ?
Ja już jakiś czas temu rozbierałem drzwi, a że skleroza postępuje to już mam luki w pamięci
Na dniach znów będę to robić -
Wszyscy coś na dniach znów będą w swiftach robić! Taki urok auta. Te kostki sa od centralnego. Trzy kable z czarnym to wkładki zamka drzwi. Czarny masa po przekręceni w prawo lub w lewo zamyka się obwód. Potem leci to na centralke na tył. Z tamta idzie prąd i masa na droga kostkę w tych samych drzwiach (czerwony i zielony jeśli dobrze pamiętam) oraz analogicznie drugie drzwi.
-
Nie ma potrzeby wpinać się pod centralkę. Spokojnie można przy lewym słupku A.
-
o ile jest miejsce. zawsze można zrobić centralkę na błotniku lewym.jak rozgryzę do końca co i jak z tym centralnym to napiszę.
-
Czołem,
Więc z tego co pamiętam to ta:
1 - Zasilanie +
6/5 - Podanie masy zamyka / otwiera drzwi (nie pamiętam który jest który)
na 7 lub 4 pojawia się + gdy drzwi są zamknięte i jest tak cały czas (nie wiem po jaką cholerę, ale można sobie symulację alarmu zrobić )
9 - masaPozostałe pewnie do siłowników - trzeba by posprawdzać.
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem
Pozdrawiam,
Łukasz