Nakrętka tylnej piasty
-
Pytanie więc, dlaczego producenci aut ich nie stosują, tylko dają wersję do zabezpieczenia w sposób mechaniczy
No np ze względu na temperaturę w jakiej przyjdzie takiej nakrętce żyć, pozatym fakt faktem zabezpieczenie to jest nieco pewniejsze. Natomiast w swifcie z tyłu na bębnach temperatura jest względnie niewielka, naprężenia też. Z resztą nie ja wpadłem na ten patent, takowe nakrętki były z tyłu w moim swifcie "od zawsze" (podejrzewam, że założyli je w ASO jak łożyska robili). Tak czy siak, jeżdzę tak już 3 lata, nic się nie odkręca.
-
Aby nie zakładać nowego wątku:
Tylne koło, od strony pasażera. Muszę odkręcić nakrętkę piasty, aby dostać się do środka bębna (wymiana okładzin). Klucz w diabły pogiąłem, więc zastanawiam się, czy kręcę w dobrą stronę. Na logikę odkręcać powinno się w kierunku, w którym auto porusza się do przodu (bynajmniej taka zasada była z przodu - zmieniałem przeguby od strony kierowcy i odkręcałem w kierunku jazdy). Dobrze rozumuję, czy jest tutaj jakiś haczyk ?
-
Aby nie zakładać
nowego wątku:
Tylne koło, od
strony pasażera. Muszę odkręcić nakrętkę piasty, aby dostać się do środka bębna
(wymiana okładzin). Klucz w diabły pogiąłem, więc zastanawiam się, czy kręcę w dobrą
stronę. Na logikę odkręcać powinno się w kierunku, w którym auto porusza się do
przodu (bynajmniej taka zasada była z przodu - zmieniałem przeguby od strony
kierowcy i odkręcałem w kierunku jazdy). Dobrze rozumuję, czy jest tutaj jakiś
haczyk ?
Odkręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegarka. Co to za klucz co się tak gnie ? -
Odkręcamy
przeciwnie do ruchu wskazówek zegarka. Co to za klucz co się tak gnie ?Na pewno przeciwnie ? Biorąc to na logikę, to koło kręci się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Wiem, że gwinty są różne. Podobny patent jest nawet w pedałach rowerowych - konstrukcja taka, aby ruch pedałów podczas jazdy do przodu dbał o ich dokręcanie. Jeśli jest jak mówisz, to tutaj sytuacja byłaby odwrotna - ruch koła do przodu powoduje jakby "odkręcanie" nakrętki. Przednie koło od strony kierowcy odkręcałem w lewo - ok. Ale tutaj był to kierunek zgodny z ruchem pojazdu. Tą samą logiką - z prawej strony z przodu nakrętka odkręcana jest w prawo. Z tyłu jest inaczej ?
PS> Klucz jakiś marketowy, taki want z przesuwnym kwadratem do nasadek. Jutro ruszam po jakiegoś Stanleya czy Yato.
-
Dziwne bo u mnie w sedanie z bębnami 200 mm żeby ściągnąć bęben nie trzeba nakrętki piasty odkręcać...
-
Czytałem, że wiele osób jakoś rozbiera to bez odkręcania tej nakrętki, ale nie wyobrażam sobie co innego miałoby trzymać ten bęben. U mnie wygląda on tak, jak na zdjęciach z tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/suzuki-swift-1-3-beben-zwrotnica-lozysko-90-03-i1504639943.html
Kapselek + 4 szpilki. Nie rozumiem co innego niż nakrętka miałoby trzymać bęben i tym samym koło. Jak się mylę, to proszę o sprostowanie.
-
U mnie bęben trzymają dwie śrubki krzyżakowe i jest on nasadzony na szpilki do mocowania koła. Odkręcam te dwie śrubki i delikatnie stukając w bęben powoli on schodzi. Jeśli nie to wkręcam w otwory po śrubkach długie śruby które wchodzą w bęben i zapierają się o osłonę piasty i bęben elegancko schodzi. Nakrętka centralna trzyma tylko piastę w którą wciśnięte są szpilki od kół.
Sama piasta wygląda tak jak na tej aukcji klik
Tak więc nie musisz odkręcać centralnej nakrętki - jeśli ją odkręcisz to zejdzie Ci cała piasta z bębnem i nie dostaniesz się do szczęk
-
U mnie nie ma żadnych śrub krzyżakowych, zaś szpilki są wbite w bęben. Jestem nowicjuszem w temacie mechaniki, ale tutaj już ogarniam, że są co najmniej 2 rodzaje tych bębnów. Tak, jak Ty to opisujesz, to wyglądają bębny w 1.6 (mówię na bazie tego, co widziałem).
Jedyna opcja jaka jeszcze zostaje to taka, że górnej części bębna nie trzyma u mnie nic poza zakręconym kołem. Wtedy po zdjęciu koła powinienem od razu ściągać zewnętrzną część bębna. Ta opcja wydaje mi się jednak mało logiczna. Możliwe, że jednak tak jest ?
-
A gdybyś zrobił zdjęcie tego bębna?
Imo, bęben powinien trzymac się wyłącznie na dwóch wkrętach (na końcówki philips - krzyżakowe). Szpilki są prasowane w piastę a przez bęben jedynie przechodzą. Fakt, przy zgubionych wkrętach mocujących bęben do piasty, samo koło może go "trzymać".
Zrób zdjęcie i wrzuć do tematu a będziemy mądrzejsi -
A gdybyś zrobił
zdjęcie tego bębna?
Imo, bęben powinien
trzymac się wyłącznie na dwóch wkrętach (na końcówki philips - krzyżakowe). Szpilki
są prasowane w piastę a przez bęben jedynie przechodzą. Fakt, przy zgubionych
wkrętach mocujących bęben do piasty, samo koło może go "trzymać".
Zrób zdjęcie i
wrzuć do tematu a będziemy mądrzejsiNie chce mi się teraz latać i ściągać koła (pada, garaż czasowo zajęty i za chwilę muszę jechać po klucze). Mój bęben wygląda tak: http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/74/60/85/1474608530
Jak widać nie ma tutaj żadnych śrub krzyżakowych. Tutaj z kolei widać, że w niektórych bębnach szpilki są władowane właśnie w bęben, a nie mocowanie piasty:
http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/04/63/99/1504639943_3Tak w ogóle, to dyskusja tyczyła się nakrętki piasty, co do której nadal nie mam 100% pewności (odnośnie kierunku odkręcania).
-
Ok!Wygląda na to, że masz bębny jak w Tico ale cóż. Co Swift to inna konstrukcja
Jeżeli chodzi o odkręcenie nakrętki piasty, to nie jest ona dokręcona na siłę. Ma delikatny luz. Próbuj odkręcać w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek) a jak poczujesz, że się zakręca, kręć w przeciwną.
Nakrętka jest w miarę luźno, ponieważ właśnie nią ustala się luz na łożysku piasty. Po ustaleniu luzu lekko się odkręca i kontruje zagnieceniem koronki. -
Teoretycznie powinno tak być, ale moje auto jest strasznie oporne. Próbowałem zarówno w lewo jak i w prawo kręcić, ale tylko pogiąłem klucz. Dzisiaj jadę po jakiś CrV (Yato, Stanley czy chociaż Dedra) oraz solidniejszą, 1-1,5m rurę.
Swoją drogą - to jest jeden z powodów, dla których myślę o zmianie auta. Co z tego, że konstrukcja tutaj jest prosta, jak odkręcenie jakiejkolwiek śruby (nawet od nadkola) kończy się 1-2h walką przy użyciu wiertarki, szlifierki, młotków, łoma. Gwinty zrywają się jak głupie, przy każdym remoncie zmuszony jestem robić nowe mocowania, wstawiać nowe śruby. Cyrk taki, że jestem bliski kupna jakiejś amatorskiej spawarki.
-
Piastę rozbieralną z bębnem miały sedany, hatche miały te dwa elementy połączone.
-
No widzisz. Ja miałem sedana
-
A ja niby co mam ? HB po rozciąganiu ? Sedan 96, model 89-96, teoretycznie węgier, a w praktyce co rozebrałem, to japan.
-
nie denerwuj sie,a koronke nakretki podwazyles(ta sklepana czesc nakretki),roznie bywa ,czasem zapomina sie o takich rzeczach,chociaz metrowa rura to powinno pojsc i bez tego
-
Na pewno nie masz oddzielnej piasty? Przypatrz się dobrze. Bębny masz 280 czy 300mm? Jeśli masz 300 i piastę niedzieloną, to jest to jakiś ewenement- wszystkie sedany jakie widziałem miały piastę osobno, a bęben osobno. Chyba, że węgrzy wykminili coś ciekawego w 96 albo masz podmiankę z hatcha.
-
Jeśli już, to są 180mm i 200mm (odpowiednio hb i sedan). Jeszcze w archiwum tego forum czytałem o rozbieraniu bębna pod kątem wymiany okładzin. Na allegro widywałem identyczne bębny co moje, więc tutaj również cudów nie zauważam.
Nakładki koronkowej tutaj nie ma. Klasycznie zabita nakrętka piasty i tyle. Odbiłem. Po prostu wczoraj miałem za słaby klucz.
-
No tak, 180 i 200, myślałem jedno, a pisałem drugie. Na allegro mogłeś widywać masę bębnów niedzielonych, ale 180mm. Z resztą co to zmienia, jak nie wiesz w którą stronę nakrętkę kręcić
-
Kurde, dziwne rzeczy piszesz, ja jak mam coś robić przy Suzzie to sama przyjemność, cieszę się że tak fajnie wszystko będzie się rozkręcało. Zdejmowałem bęben tego typu króry Ty masz, trzeba odkręcić nakrętkę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Wszystko się rozkręcało aż miło, wymieniałem łożysko.
To że niby węgier a wszystko japan, to dlatego że w pierwszych latach produkcji na Węgrzech była montownia tylko z japońskich cząstek .