Stabilizator - jaka śruba ?
-
witam kolegów. głupie pytanie ale nie mogę nigdzie znaleźć, a mianowicie:
Montuję stabilizator z przodu i zastanawiam się jaką śrubą dokręca się staba do budy. podejrzewam ze M8 - ale orientuje się ktoś jaki skok gwintu ?
-
witam kolegów.
głupie pytanie ale nie mogę nigdzie znaleźć, a mianowicie:
Montuję
stabilizator z przodu i zastanawiam się jaką śrubą dokręca się staba do budy.
podejrzewam ze M8 - ale orientuje się ktoś jaki skok gwintu ?M8, czyli metryczne mają jeden skok gwintu dla danej średnicy, są na to wzory, ewentualnie tabele Tabela
-
M8, czyli metryczne
mają jeden skok gwintu dla danej średnicy, są na to wzory, ewentualnie tabele
TabelaM8x1.25 - to jest typowe M8
-
M8x1.25 - to jest
typowe M8
dzięki kolego tego potrzebowalem, nie mam gwwintownika i chcialem wiedziec jaka M8 mam katowac otworyM8, czyli metryczne
mają jeden skok gwintu dla danej średnicy, są na to wzory, ewentualnie tabele
Tabelajako prawie mgr inż. Automatyki i Robotyki specjalizacja Robotyka z wydziału mechanicznego wiem że skoków jest wiele bo są gwinty drobnozwojne.
-
dzięki kolego
tego potrzebowalem, nie mam gwwintownika i chcialem wiedziec jaka M8 mam katowac
otworyto nie katuj, tylko normalnie wkręcaj
jako prawie mgr
inż. Automatyki i Robotyki specjalizacja Robotyka z wydziału mechanicznego wiem że
skoków jest wiele bo są gwinty drobnozwojne.to widzę że jest nas więcej
-
stabilizator na swoim miejscu - nareszcie.
otwory w podwoziu zasyfione, wkręcałem i wykręcałem śruby po pól obrotu, wcześniej nasmarowałem śrubę i jakoś poszło. W jednej śrubie zjechał się trochę gwint to wymieniłem ją.
Drążki stabilizatora były ok. Najgorsze było tylko samo przykręcanie. Na podwórku wpychać się pod auto - masakra. Ręce po chwili już bolą.Gumy drążka stabilizatora przy wahaczu były trochę podniszczone, więc wymienione.
Wrażenia - w sumie tak ciężko powiedzieć. Autko przechyla się nadal na zakrętach, ma te swoje bujnięcia. ale odnoszę wrażenie ze do pewnego momentu się przechyla, trochę mniej niż wcześniej i z tego co zauważyłem to nie ma takiego wahadełka. przechyli się i wróci, a nie tak na jedną, potem na druga aż się wyrówna.
Co dokładnie trzeba by przerobić w układzie wydechowym żeby tylny wsadzić stabilizator ?
Moje autko to oczywiście SS 1.0 GLS rocznik 2001.
-
U mnie w 1,0 Mk3 - tylny stabilizator pasuje Plug&Play bez konieczności żadnych zmian w wydechu - trzeba jedynie przewiercić podłogę bagażnika w dwóch miejscach i zastosować jakieś wzmocnienie (u mnie 2x krótki odcinek płaskownika z dwoma otworami - można spróbować też bez - mi się po prostu podłoga wydała zbyt wiotka w miejscach mocowań...) - generalnie prosta robota. Przekładam jednocześnie sprężyny z GTI i zobaczymy jaki będzie kompleksowy efekt na kółkach 155/70R13...
-
JJJ zapodaj jakieś fotki tylnego staba. W moim wynalazku też ostatnio założyłem przedni i na rondach czuć kolosalną różnicę
-
jako prawie mgr
inż. Automatyki i Robotyki specjalizacja Robotyka z wydziału mechanicznego wiem że
skoków jest wiele bo są gwinty drobnozwojne.
Ale drobnozwojny, to już nie metryczny -
JJJ zapodaj
jakieś fotki tylnego staba. W moim wynalazku też ostatnio założyłem przedni i na
rondach czuć kolosalną różnicęA macie jakieś namiary na stabilizatory bo na allegro są chyba tylko 2 i to jeszcze prawie za 400 zł, tyle to cacko kosztuje ??
-
Stab kosztuje ok 30-50zł/szt +kupujesz sobie końcówki do niego po ok 40/50zł/szt (japońskie bo z jc są po 25zł chyba ) poszukaj na forum fot,bo wrzucałem fotki przedniego i tylnego
-
A macie jakieś
namiary na stabilizatory bo na allegro są chyba tylko 2 i to jeszcze prawie za 400
zł, tyle to cacko kosztuje ??ja zrobilem tak - szukalem po allegro swiftow na czesci. najlepiej sedana. i wtedy pytasz czy ma i czy sprzeda uzytkownik z allegro. ja dostałem z koncowkami stabilizatora. wydaly sie dobre to narazie na nich jezdze. mnie stab kosztowal 80 + przesyłka. pewnie gdybym gdzies na szrocie szukal osobiscie bylo by taniej. ale stabilizator montować. RONDA i ostre zakrety - poprostu kosmos !!
-
Ja sie zastanawiam czemu w serii ich nie bylo juz od 1.0
-
Bo 1.0 było z założenia autem do turlania się po miescie, a nie szybkiego latania po winklach
-
Przy kupnie staba tylnego trzeba zwrócić uwagę na komplet - razem z obejmami gum - to skraca czas i unika się rzeźby... Ja mój kupiłem bodaj za poniżej 50pln - nie pamiętam. Na tył wrzuciłem dobre używki końcówek z przedniego staba i jest OK. Niestety nie mam zdjęć.
Aha, jeśli ktoś ma wątpliwości odnośnie różnic sprężyn GTI a 1,0 - jest i to spora, na grubości niewielka (poniżej jednego mm), natomiast jeżeli chodzi o wysokość to praktycznie jeden zwój - co powinno dać -15mm wg. moich obliczeń. Ale nie o to mi chodziło żeby obniżać - ale raczej mieć serię GTI. Jak skończę - pochwalę się wynikami. -
Hmmm.... a nie chcesz od razu cos twardszego? Bo seria GTi nadal jest za miekka do szybszej jazdy po asfalcie Chociaz w stosunku do GS jest jednak ciut nizej i ciut twardziej, jednak ciezko mi sprecyzowac slowo "ciut".
-
Hmmm.... a nie
chcesz od razu cos twardszego? Bo seria GTi nadal jest za miekka do szybszej jazdy
po asfalcie Chociaz w stosunku do GS jest jednak ciut nizej i ciut twardziej,
jednak ciezko mi sprecyzowac slowo "ciut".w moim przypadku te "ciut" to kolosalna różnica, gdy ze swojego gti z oryginalnymi, obcietymi sprężynami przesiadłem się do zwykłego 1.3
-
No właśnie nie chcę, nadal to tylko stary, podgniły liter i nie chcę podwajać jego wartości zestawem przyzwoitych sprężyn...
A tak serio - to codzienny dupowóz, dojazd do domu mam po gruntówce i dlatego nie mogę sobie pozwolić na obniżanie czy ekstremalne utwardzanie - seria GTI mnie zupełnie satysfakcjonuje, acz tak jak pisałem - nie mam pewności jak będzie ten zawias współpracować ze szpulkami 13" i oponami 155...
A przerzut na 14" póki co mnie nie interesuje...