Jeżeli nie ma typowych objawów uszczelki głowicy i płynu nie ubywa - nie powinno się nic specjalnie dziać. W samochodzie mojej lepszej połówki, również robiącym trasy na LPG - od wymiany uszczelki głowicy (jakiś rok temu - głowica, uszczelka, sprawdzenie bloku etc.) też się nieco zbiera majonezu - ale że wszystko zostało zrobione już wcześniej i to dobrze - uznałem że tak być musi i się tym nie przejmuje...
Najnowszy post utworzony przez JJJ
-
RE: masło w odmie 1.3 94r
-
RE: zabezpieczenie antykorozyjne wspawanych mocowań
Polecam Cekor R ale raczej tylko Sigmy Coatings i nie przeterminowany - jako grunt/podkład jak dla mnie optymalna propozycja - puszka litrowa 30-35pln. Gęsta, dobrze kryjąca farba - po dwóch warstwach może funkcjonować jako samodzielne zabezpieczenie. Dobra na średnio przygotowane powierzchnie - póki co nic lepszego nie znalazłem, a szukałem długo... Ewentualnie dwuskładnikowy epoksyd - ale to już drożej i więcej zabawy. A na wierzch - po 2 tygodniach ładuj co chcesz...
-
RE: sprezyny przod/ tyl Gti
Nie chciało mi się dokładnie mierzyć, ale jak zmieniałem w 1.0 na sprężyny od gti - to po pierwsze, delikatnie grubszy drut (różnica 1-2mm średnicy) i są niższe - rozpięte sprężyny od gti były z dobre 3-5 cm krótsze od 1.0 - różnica zatem jest, może mało powalająca - ale zdecydowanie wpływająca na zachowanie samochodu. Tak to było w moim przypadku - sugeruję jednak zajrzeć do katalogu producenta w serwisie - myślę że będą miały różne oznaczenia. Katalogami zamienników raczej bym się nie sugerował...
-
RE: Stabilizator - jaka śruba ?
No właśnie nie chcę, nadal to tylko stary, podgniły liter i nie chcę podwajać jego wartości zestawem przyzwoitych sprężyn...
A tak serio - to codzienny dupowóz, dojazd do domu mam po gruntówce i dlatego nie mogę sobie pozwolić na obniżanie czy ekstremalne utwardzanie - seria GTI mnie zupełnie satysfakcjonuje, acz tak jak pisałem - nie mam pewności jak będzie ten zawias współpracować ze szpulkami 13" i oponami 155...
A przerzut na 14" póki co mnie nie interesuje... -
RE: Stabilizator - jaka śruba ?
Przy kupnie staba tylnego trzeba zwrócić uwagę na komplet - razem z obejmami gum - to skraca czas i unika się rzeźby... Ja mój kupiłem bodaj za poniżej 50pln - nie pamiętam. Na tył wrzuciłem dobre używki końcówek z przedniego staba i jest OK. Niestety nie mam zdjęć.
Aha, jeśli ktoś ma wątpliwości odnośnie różnic sprężyn GTI a 1,0 - jest i to spora, na grubości niewielka (poniżej jednego mm), natomiast jeżeli chodzi o wysokość to praktycznie jeden zwój - co powinno dać -15mm wg. moich obliczeń. Ale nie o to mi chodziło żeby obniżać - ale raczej mieć serię GTI. Jak skończę - pochwalę się wynikami. -
RE: Stabilizator - jaka śruba ?
U mnie w 1,0 Mk3 - tylny stabilizator pasuje Plug&Play bez konieczności żadnych zmian w wydechu - trzeba jedynie przewiercić podłogę bagażnika w dwóch miejscach i zastosować jakieś wzmocnienie (u mnie 2x krótki odcinek płaskownika z dwoma otworami - można spróbować też bez - mi się po prostu podłoga wydała zbyt wiotka w miejscach mocowań...) - generalnie prosta robota. Przekładam jednocześnie sprężyny z GTI i zobaczymy jaki będzie kompleksowy efekt na kółkach 155/70R13...
-
RE: Widziany, widziana
Biało-wiśniowy szczepcio GTI widziany w Rogalinie w niedzielę po południu...
-
RE: Rozpierak samoregulator hamulec tylny swift 1.0 53KM 1998
Hmm, 139pln za sztukę? Raczej poszukałbym używek - wymienisz 2 sztuki i masz 5% wartości samochodu... Za tą kasę myślę że lepiej poszukać jakiś sympatycznych amortyzatorów, a poszukać dobrych używek samoregulatorów za kilkadziesiąt złotych...
-
RE: Rozpierak samoregulator hamulec tylny swift 1.0 53KM 1998
To że przód lepiej hamuje - tak ma być... A to ze czujesz kłanianie się samochodu przy mocniejszym hamowaniu - to też naturalne, natomiast wymaga już sprawdzenia amortyzatorów przednich - może już są nie do końca sprawne...
-
RE: Rozpierak samoregulator hamulec tylny swift 1.0 53KM 1998
Potwierdzam - kupiłem sporo gratów od Tupt'a - oprócz tego że ostatnio mocno podrożał - graty ma ładne... Ale ogólnie Swiftowego towaru na Alledrogo jest zatrzęsienie - znaleźć łatwo.
OK - ale do rzeczy - bardziej precyzyjnie - słabo hamowało - czy nierówno hamowało? Dobrze przeczytałem że była sekcja tylko z jednej strony - może warto byłoby zajrzeć co jest po drugiej? U mnie przyczyną dynamicznie zmiennej siły hamowania na tyle w czasie przeglądu były pozrywane okładziny - nadużywam widocznie hamulca ręcznego. Ręczny nadal był silny - natomiast jaja były z siłą nożnego - był albo nierówny, albo nawet całkiem poprawny - diagnosta zwątpił...