Dolot własnej roboty z nierdzewki w SS GTI
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 30 sie 2010, 05:24 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 23:16
Ten dedykowany to kupa, szkoda kasy.
kupic wygieta 2,5" aluminiowa rurke od hądy, do tego laczniki do przepustnicy i MAFa.
Podciac, uksztaltowac i zrobione
-
dawidczaju Użytkownik archiwalnynapisał 30 sie 2010, 07:02 ostatnio edytowany przez dawidczaju 11 paź 2016, 23:16
bo nic nie ma
ciekawego do pokazywania
Poza tym,
wystarczyło wejść na stronę K&N :
proszuNo dobra to widziałem ale nie spodziewałem się, że to je to. Przecież to jakaś porażka ;p Stożek z rurką? Fest "dolot" ^^
-
piotrekjusty Użytkownik archiwalnynapisał 31 sie 2010, 11:35 ostatnio edytowany przez piotrekjusty 11 paź 2016, 23:16
Zastanawiam się nad tym stożkiem do tego rura 70mm 90st, łącznik 70mm i łącznik redukcyjny 70/60mm, dospawać jeszcze rurki na podciśnienie i myślę że wystarczy.
Druga opcja to kupić prostą rurę i dopasować kolanko tak jak ma kolega danbar tylko trochę bardziej prosto i też by było, nie wiadomo jak to będzie wyglądało w montażu a wygląda na to że będę kupował wszystko online.
-
Hellsin Użytkownik archiwalnynapisał 31 sie 2010, 11:44 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 paź 2016, 23:16
Zastanawiam się nad
tym
stożkiemile razy jeszcze będziesz wrzucać te Simoty
Kupuj, zakładaj, testuj - do odważnych świat należy :):P -
Bak Użytkownik archiwalnynapisał 12 wrz 2010, 19:50 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 23:16
Zadam malutkie pytanko na temat przepustnicy.
Mogę mieć za darmo przepustnicę z SR20DET. Pasuje idealnie w miejsce tej Swiftowej.
Tylko, ze ma ona 55mm, a nie 60 jak SR20DE.
Czy te 5 mm zrobi dużą różnicę? Brać tą za darmo, czy kupić jakąś od SR20DE? -
Dajmos Użytkownik archiwalnynapisał 12 wrz 2010, 19:52 ostatnio edytowany przez Dajmos 11 paź 2016, 23:16
Jak za darmo to bierz,najwyżej podmienisz
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 12 wrz 2010, 20:16 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 23:16
Zadam malutkie
pytanko na temat przepustnicy.
Mogę mieć za darmo
przepustnicę z SR20DET. Pasuje idealnie w miejsce tej Swiftowej.
Tylko, ze ma ona
55mm, a nie 60 jak SR20DE.
Czy te 5 mm zrobi
dużą różnicę? Brać tą za darmo, czy kupić jakąś od SR20DE?zobacz na mocowanie kolka od linki i mocowanie tpsa
-
Bak Użytkownik archiwalnynapisał 12 lut 2011, 17:45 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 23:16
Zapomniałem o tym temacie
Przepustnica podeszła bez problemu- wszystko działa tak jak powinno.
Teraz jest zrobiona lekka rzeźba czyli idąc od kolektora:
Przepustnica od Nysy-> Seryjna rura dolotu (tak to się nazywa?) -> Przepływka -> stożekNadszedł czas aby zrobić to "profi"
Chcę zamienić "seryjną rurę dolotu" na coś z nierdzewki, czy czegoś w tym stylu, zrobić dolot zimnego powietrza, tak jak w Swifcie Erdego i do tego piękna obudowa z włókna szklanego/ żywicy.Pomysł jest, chęci są, nie ma tylko... umiejętności
Ale przecież człowiek uczy się przez całe życieProblem 1
Seryjna rura dolotu ma "2 dziurki" (Widoczne na schemacie poniżej)
Ta oznaczona 1 idzie do zaworku woskowego i innych.
Ta oznaczona 2 idzie do silnika. To jest odma?Jeżeli dobrze rozumiem, to mogę zamiast odmy do dolotu podłączyć CT.
Kupić jakiś dolot z allegro z wyjściem na odmę i tam podłączyć zaworek woskowy. Tak?Problem 2
Jak wykonać tą osłonę dolotu?
Chcę ją zrobić z włókna. Tylko za bardzo się na tym nie znam
Szukałem w internecie, ale wszędzie znajdowałem odpowiedzi w stylu "szukaj w google"
Ma ktoś może takie how to, jak krok po kroku zrobić coś z włókna?
Z czego zrobić formę?
Na allegro znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/mata-ekran-cieplny-wlokno-szklane-alu-rajdy-kjs-i1427058782.html
Myślicie, że warto coś takiego zastosować? I jak? Na początku normalne warstwy z normalnego włóka szklanego, a na końcu to?Pozdrawiam,
Bak -
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 12 lut 2011, 20:01 ostatnio edytowany przez Erde 11 paź 2016, 23:16
Problem 1
Seryjna rura dolotu
ma "2 dziurki" (Widoczne na schemacie poniżej)
Ta oznaczona 1
idzie do zaworku woskowego i innych.
Ta oznaczona 2
idzie do silnika. To jest odma?Na 1-kę zakładasz na koniec filterek (allegro) i może sobie dyndać gdzieś tam za kolektorem 2-kę prowadzisz do Catch Tanka
Problem 2
Jak wykonać tą
osłonę dolotu?
Chcę ją zrobić z
włókna. Tylko za bardzo się na tym nie znamTeż tak chce zrobić, czekam aż pogoda będzie lepsza bo nie mam garażu
Z formą za dużo zabawy - ja planuje zrobić sztywny szablon z tektury, owinąć go folią "strech" i bezpośrednio na nim laminować. Laminat od takiej foli odchodzi bez problemu. Kup włókno szklane o drobnym splocie, żywicę, utwardzacz i jedziesz Po dodaniu czarnego barwnika do żywicy da się nawet uzyskać efekt podobny do carbonu -
dawidczaju Użytkownik archiwalnynapisał 12 lut 2011, 20:14 ostatnio edytowany przez dawidczaju 11 paź 2016, 23:16
-
danbar Użytkownik archiwalnynapisał 12 lut 2011, 21:17 ostatnio edytowany przez danbar 11 paź 2016, 23:16
Na 1-kę zakładasz
na koniec filterek (allegro) i może sobie dyndać gdzieś tam za kolektorem 2-kę
prowadzisz do Catch TankaRadziu według tego schematu nr 1 to podciśnienie do zaworka pvc, aka silniczek krokowy ( czy jak sie go tam zwie hehe ) czemu na nią chcesz filterek zakładać ?
-
Bak Użytkownik archiwalnynapisał 12 lut 2011, 21:33 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 23:16
I nie będę musiał wtedy "dziurawić" dolotu tak?
Na jedynkę taki filterek?
http://moto.allegro.pl/simota-filtr-odme-odma-wszystkie-wymiar-blue-city-i1442567654.html2 pod CT.
A jakbym kupił taki CT to jak to podłączyć? Tam są 3 wejścia.
http://moto.allegro.pl/zbiorniczek-odmy-oil-gas-catch-tank-07cnr-promocja-i1437707928.htmlI chyba CT też muszę podłączyć pod to takie połączenie między kolektorem a silnikiem (to takie na środku kolektora) i wtedy wejście w kolektorze i silniku zaślepić tak?
Jak coś to jeszcze jutro znajdę jakieś dobre fotki, wkleję i postaram się lepiej opisać
Bak
-
adamo81napisał 13 lut 2011, 06:49 ostatnio edytowany przez adamo81 11 paź 2016, 23:16
A co sądzicie o
takim czymś?To chyba najgorsze miejsce dla stożka - przynajmniej w naszym klimacie
-
danbar Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2011, 07:59 ostatnio edytowany przez danbar 11 paź 2016, 23:16
I nie będę musiał
wtedy "dziurawić" dolotu tak?
Na jedynkę taki
filterek?Rzecz w tym, że musisz mieć doprowadzone powietrze do tego ustrojstwa od niskich obrotów...
coś się Wam pomyliły wężyki, albo ja źle patrze na ten schemat
Popatrz jak ja mam to zrobione:
klik
Dopiero z pokrywy zaworów wychodzą dwie rurki ( albo jedna rurka i zaworek, w zależności od roku auta ) i Erdemu raczej chodziło o to żeby na jednej z nich zamontować taki filterek, a z drugiej poprowadzić wężyk do CT.2 pod CT.
A jakbym kupił taki
CT to jak to podłączyć? Tam są 3 wejścia.
http://moto.allegro.pl/zbiorniczek-odmy-oil-gas-catch-tank-07cnr-promocja-i1437707928.htmlWydaje mi się, że w wypadku tego dziwnego CT do jednego doprowadzasz wężyk z odmy silnka, na drugim montujesz filterek ( żeby opary mogły jakoś uchodzić, w żadnym wypadku nie powinno się tego zaślepiać !! ), a ten dolny trzeci króciec pewnie jest do odpływu, więc trzeba by tam jakąś śrubkę zamontować, żeby można było tego CT co jakiś czas opróżniać.
I chyba CT też
muszę podłączyć pod to takie połączenie między kolektorem a silnikiem (to takie na
środku kolektora) i wtedy wejście w kolektorze i silniku zaślepić tak?jak wyżej ^^
to połączenie bezpośrednie między silnikiem a kolektorem to też odma, w kolektorze można zaślepić, a z silnika tak jak pisałem poprowadzić wężyk do CT. -
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2011, 09:51 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 23:16
Na 1-kę zakładasz
na koniec filterek (allegro) i może sobie dyndać gdzieś tam za kolektorem 2-kę
prowadzisz do Catch TankaTo tylko u ciebie moze tak byc. Reszta GTi jedzie na MAFie
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2011, 09:52 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 23:16
To chyba najgorsze
miejsce dla stożka - przynajmniej w naszym klimaciejesli dobrze zabezpieczone prze hydrolockiem to jest to najlepsze rozwiazanie dajace naprawde duzego kopa
-
Bak Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2011, 12:49 ostatnio edytowany przez Bak 11 paź 2016, 23:16
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2011, 13:46 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 23:16
Dobrze myślę?
dobrze
-
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2011, 18:36 ostatnio edytowany przez Erde 11 paź 2016, 23:16
Rzecz w tym, że
musisz mieć doprowadzone powietrze do tego ustrojstwa od niskich obrotów...No i ja mam na końcu tego filterek założony Trochę widać go na foto (1) - ta metalowa fajka została
Dopiero z pokrywy
zaworów wychodzą dwie rurki ( albo jedna rurka i zaworek, w zależności od roku auta
) i Erdemu raczej chodziło o to żeby na jednej z nich zamontować taki filterek, a z
drugiej poprowadzić wężyk do CT.U mnie oba wężyki z pokrywy (2,3) idą do CT (4) a na tym od woskowego mam filterek na końcu (1) I jest ok
-
danbar Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2011, 20:06 ostatnio edytowany przez danbar 11 paź 2016, 23:16
aha czyli do tego woskowego nie masz podłączenia z dolotu tylko jest wężyk zaczynający się tym małym "odmowym" filterkiem. No i w takim wypadku obrotu Tobie nie świrują ?