[ss 1.0 mk4] wentylator chłodnicy nie działa
-
Słoneczko ostatnio przygrzewa i gdy stałem w korku zaczęła mi się woda gotować, a wentylator ani drgnie.
Co dziwne wskazówka temp. przy zegarach stoi w miejscu, po środku skali i nie chce podejść wyżej.
Sprawdziłem wentylator na krótko do akumulatora i kręci się, ale chyba trochę za wolno i mocno iskrzy na aku.
Wentylator poleciał, czy szukać przyczyny gdzie indziej ?
I czy ktoś się orientuje gdzie jest włącznik wentylatora i czy w chłodnicy też jest jakiś czujnik ? Bo mam założoną chłodnicę od innego modelu i na dole wiszą jakieś kabelki... -
Włącznik termiczny wentylatora powinieneś mieć na samym dole chłodnicy - patrząc od przodu samochodu po prawej stronie (o ile mnie pamięć nie myli) - jak wymieniałem kosztował poniżej 20pln. Natomiast jak będzie przy rzeźbie - to tylko autor - artysta będzie wiedział...
Dziwne natomiast że nie pokazuje nic wskaźnik - spróbuj najpierw dobrze odpowietrzyć układ (temat jak to zrobić był wałkowany wielokrotnie na forum) i dopiero jak to nie zadziała baw się w wymianę włącznika.
Ps. może warto byłoby sprawdzić co tam wiszą za kabelki??? Może się coś rozłączyło w tej rzeźbie? -
włącznik wentylatora jest połączony z czujnikiem temperatury znajdującym się przy termostacie, sprawdź kable nr 18 na rysunku
dymiło ci parą spod maski??
-
A kable od tego włącznika termicznego na dole chłodnicy gdzie mają iść ? Może wystarczy je gdzieś podłączyć...
Ja mam je ucięte po 5cm i sobie tak wiszą - musiał mechanik zapomnieć o nich, przy zmianie.
Na chłodnicy pisało, ze jest od Swifta 3 cilindrowego, ale z tego co się dowiedziałem tutaj na forum, to prędzej od Daihatsu Charade. Jest bardzo podobna do oryginalnej, jedynie troszkę szersza i górna rurka odprowadzająca jest po lewej przez co wąż jest nieco zagięty, ale przepływ jest.@ JJJ
O jaki wskaźnik Ci chodzi ?
Układ jest raczej dobrze odpowietrzony.
Korek chłodnicy również wymieniony na nowy.
Poziom płynu chłodniczego spada, gdy się silnik zagrzeje.@ Yendrek
Spod maski nic nie dymiło, było jedynie słychać bulgotanie wody, jak się gotowała.
Od razu wyłączyłem silnik i odczekałem, aż ostygnie.
Tylko czemu wskazówka temp. przy zegarach ani drgnie do góry ?
Czujnik (ten 18) przy termostacie niby sprawny, bo jak go odłączę, to wskazówka opada. -
jak masz nie oryginalną chłodnicę to się nie dziw, że wiszą kable które do niczego nie służą.. charady tez były 3 cylindrowe więc pewnie masz od niej bo w swiftach nie było żadnych czujników w chłodnicy
nadal masz tak bardzo zagięty przewód od chłodnicy?? bo chyba to było twoje zdjęcie wrzucone na forum
-
No właśnie też mi się wydaje, że w oryginalnej nie było żadnych kabelków na dole chłodnicy.
Tak, to było moje zdjęcie i ten przewód nadal mam zgięty, ale nie wydaje mi się, żeby to był ten problem, bo przewody dobrze się nagrzewają - równomiernie.
Pytanie gdzie jest ten cały włącznik wentylatora ?
Bo elektryk mi już karze szukać schematów komputera w swifcie... (bo sam nie wie, gdzie ten cały czujnik może być).
Zresztą chyba nie nowa chłodnica jest tu problemem, bo wiatrak mógł się nie włączać już na oryginalnej, przez co doszło do przegrzania silnika.
Czy to nie sam wentylator jest walnięty, skoro mocno iskrzy, jak go podłączyć na krótko do akumulatora ?
Pomóżcie, bo coraz goręcej za oknem.
-
spróbuj dopasować jakiś inny przewód, żeby nie było tego przegięcia, bo takie coś bardzo ogranicza przepływ wody, tak jak pisałem włącznik wentylatora masz zintegrowany z czujnikiem temperatury, 4 kable wchodzą do tego czujnika??
-
Do czujnika przy termostacie dochodzi wtyczka 3-pinowa i tyle samo kabelków. Nie ma tam miejsca na 4.
Ciężko dopasować ten przewód, ale cały czas szukam.
Skąd masz ten schemat układu chłodniczego ?
Jest tam również schemat elektryczny ? -
Jeśli masz 3 piny, to jest zintegrowany. Czujnik temperatury lub czujnik włączający wentylator (poprzez przekaźnik) ma 1, ewentualnie 2 piny, więc jeśli są 3, to wnioski nasuwają się same. Czujnik działa na masie, więc sprawdzić czujnik jest łatwo- wystarczy zewrzeć odpowiedni kabelek z masą. Ja jednak zacząłbym jednak od schematu
-
schematy mam z internetu kliken
-
Jednak to sam wentylator jest walnięty.
Pytanie - czy będzie pasował od innych starszych modeli ?