Kolektor + układ wydechowy
-
Przede wszystkim jaki jest
koszt całego układy np z ocynku?z nierdzewki od 600 zł w górę ...
Czy w ogóle jakiegośtakiego z czego to i kto może to zrobić?
fachur, ale nie co tylko spawa, ale co umie takowe wydechy liczyć ... bo źle trafi z którymś tłumikiem i będzie lipa ...
Mowa o 1.0 z 2002r 5d
daruj sobie ... no chyba że usilnie chcesz go "usportowić"
-
Podejrzewam, ze zrobienie przelotu z nierdzewki wyjdzie w dluzej perspektywie taniej niz zwykla seria, ktora szybko zardzewieje, a bedzie kosztowac niewiele mniej. Nawet 2-3 kuce w litrze beda odczuwalne.
-
Pomyślałem że może wymienił
by całość na coś usportowionego, chodzi mi bardziej o podniesienie osiągów niż buczenie no ale
chciał bym posłuchać waszego zdania na ten temat.Masz dwie opcje
1. Pełen przelot, od kolektora do końcowej puszki, o powiększonej średnicy, bez żadnych tłumików, przelotek, czy strumienic.
2. Wydech o powiększonej średnicy, na wzór oryginału. Czyli puszki w oryginalnych miejscach, z tym, że rura łącząca je razem jest o większej średnicy.Wiadomo, że nie można przesadzić ze średnicą rury w 1.0, wtedy silnik mógłby nawet stracić na mocy z powodu zbyt dużego rozprężenia.
Osobiście mam wersje pierwszą, z końcówką firmy m-tech, co razem daje porządny wygar,
oczywiście końcówka z silencerem, więc jak zachodzi potrzeba ciszy, można go za inplantować Wydech ma średnice zewnętrzną 2.25 cala, czyli około 2 cale wewnątrz.
Do 1.0 raczej będzie za duży, ale niech się inni wypowiedzą.Przede wszystkim jaki jest
koszt całego układy np z ocynku? Czy w ogóle jakiegośtakiego z czego to i kto może to
zrobić?Za taki układ ze stali polerowanej nierdzewnej kwasoodpornej jak ja mam, zapłacisz od 1 500 do 2 000 zł.
-
Ta i po tym wydechu przybedzie 2Nm na gorze a na dole straci 5Nm - co poczuje? Napewno nie przyrost, tylko strate na dole. I bedzie 2tys w plecy oraz auto palace wiecej i jadace gorzej.
Zakladac serie i bedzie najlepiej jezdzic. -
1. Pełen przelot, od
kolektora do końcowej puszki, o powiększonej średnicy, bez żadnych tłumików, przelotek, czy
strumienic.To by mi pasowało.
2. Wydech o powiększonej
średnicy, na wzór oryginału. Czyli puszki w oryginalnych miejscach, z tym, że rura łącząca je
razem jest o większej średnicy.Chyba za dużo zabawy.
Osobiście mam wersje
pierwszą, z końcówką firmy m-tech, co razem daje porządny wygar,
oczywiście końcówka z
silencerem, więc jak zachodzi potrzeba ciszy, można go za inplantować Wydech ma średnice
zewnętrzną 2.25 cala, czyli około 2 cale wewnątrz.
Do 1.0 raczej będzie za duży,
Więc jaki do 1.0?zrobić?
Za taki układ ze stali
polerowanej nierdzewnej kwasoodpornej jak ja mam, zapłacisz od 1 500 do 2 000 zł.
Grubo....dużo za grubo..:]Aha i jeszcze jedno.. co w przelotowym zrobić z lambdą?
-
sonda zostaje, jezeli masz za katem to fachura ci wspawa jakis piersicen do przykrecenia jej, jak juz chcesz z kwasiaka wydech to o minimalnie wiekszej srednicy z dwoma tlumikami w seryjnym miejscu, kwasiak jest o tyle fajny ze caly uklad sprzedaz z nieduza strata. koszt zeby to mialo rece i nogi tak jak pisali chlopaki od 1,5k
-
Witam.
Mam problem z tłumikiem,
poszedł mi pierścień między kolektorem a pierwszym tłumikiem oraz troszkę przed katem ulatuje.Kup pierścień uszczelniający między kolektor a kat-rurę od Tico za 10 pln w każdym motoryzacyjnym i po kłopocie - ja tak mam.
Pomyślałem że może wymienił
by całość na coś usportowionego, chodzi mi bardziej o podniesienie osiągów niż buczenie no ale
chciał bym posłuchać waszego zdania na ten temat.IMHO w 1.0 i słabszej wersji 1.3 nie ma to większego sensu - będziesz zmęczony hałasem na dłuższą metę - chyba, że przeważnie jeździsz po mieście - wtedy jest fajnie, bo często zmieniają się obroty silnika.
Jeśli zamontujesz bardzo głośny wydech w 1.0 to będziesz prowokował okolicznych ścigantów i choć będzie głośno to zostaniesz z tyłu...
Kiedyś kumpel zamontował sportowy tłumik do CC Sportinga i po kilku cięgach otrzymanych na światłach zdjął ustrojstwo -
Byłem u fachury... okazało się że śruby łączące kolektor z kat-rurą są pozapiekane i trzeba by ciąć i nawiercać od nowa. A przy Kacie nie pospawał bo jest dziura z góry rury i nie podejdzie więc kupiłem takie ustrojstwo do tłumików w tubce do 1200*C i puki co muszę tak jeździć.
Jak się poprawi za oknem i będzie lepsza pogoda to zrobię ten pierścień, ale co z katem? Wycinać i wstawiać rurkę o takiej samej średnicy co reszta układu czy wydłubać kata czy zostawić tak jak jest i tylko tą rurę połatać przy okazji robienia???
Z tego co czytałem to są tłumiki z regulacją buczenia więc nie musi być aż tak źle..:)
Ewentualnie gdybym miał kupować tego m-tech'a to który jest tak jak by najlepiej dopasowany do SS 1.0 ? -
Witam nie chcialem rozpoczynać nowego wątku więc podpinam się
tutaj.Chodzi o to że wypadła mi dziura w wydechu na 'kolanku'
zaraz pod czujnikiem .I co radzicie czy spwać czy montować
zamiennik jest na allegro ok 150zł. Ale on niema chyba wejscia
na sonde zaraz za katalizatorem,a umnie własie coś takego jest.http://moto.allegro.pl/item1072585905_suzuki_swift_1_0_1_3_tlumik_zam_katalizator_dod.html
-
Ale on niema chyba wejscia
na sonde zaraz za
katalizatorem,a umnie własie coś takego jest.
http://moto.allegro.pl/item1072585905_suzuki_swift_1_0_1_3_tlumik_zam_katalizator_dod.htmlTo niestety musisz wydać na układ z katalizatorem, a nie z zamiennikiem. Inaczej druga sonda lambda będzie miała zły pomiar i silnik dostanie złą mieszankę.
-
Witam nie chcialem
rozpoczynać nowego wątku więc podpinam się
tutaj.Chodzi o to
że wypadła mi dziura w wydechu na 'kolanku'
zaraz pod
czujnikiem .I co radzicie czy spwać czy montować
jest na
allegro ok 150zł. Ale on niema chyba wejscia
na sonde zaraz za
,a umnie własie coś takego jest.
http://.allegro.pl/item1072585905_suzuki_swift_1_0_1_3_tlumik_zam_katalizator_dod.htmlNiestety w Twoim aucie jest juz system sterowania silnikiem OBD II z drugą sondą lambda za katalizatorem, więc montaż części z linku odpada, chyba że z tej części wykorzystasz jedynie przedni kawałek idący od kolektora do katalizatora. Chyba lepiej będzie spawać starą rurę jak się tylko da, albo będziesz musiał kupić całą kat-rurę z nowym katalizatorem.
Jak mimo wszystko zamontujesz tą część z linku to silnik będzie pracował w trybie awaryjnym
-
W takim razie nie obedzie sie bez spawania ,wielkie dzięki
za porade. -
Jest na allegro (i nie tylko) firma kadex . Kupowałem u nich zamiennik przedniego tłumika i z tego co pamiętam sami je produkują. Gdybyś pogadał to pewnie są w stanie przesłać Ci tylko tę część rury. Bo całość, z katem pewnie wyjdzie ze 300 zł
-
Kupowałem u nich zamiennik przedniego tłumika i z tego co pamiętam sami je
produkują. Gdybyś pogadał to pewnie są w stanie przesłać Ci tylko tę część rury. Bo
całość, z katem pewnie wyjdzie ze 300 złKadex jest ode mnie ze wsi jak coś
-
Niestety w Twoim
aucie jest juz system sterowania silnikiem OBD II z drugą sondą lambda za
katalizatorem, więc montaż części z linku odpada, chyba że z tej części wykorzystasz
jedynie przedni kawałek idący od kolektora do katalizatora. Chyba lepiej będzie
spawać starą rurę jak się tylko da, albo będziesz musiał kupić całą kat-rurę z nowym
katalizatorem.
Jak mimo wszystko
zamontujesz tą część z linku to silnik będzie pracował w trybie awaryjnymA czy ktoś z was wie gdzie można kupić taki układ z drugą sondą i z ile ,bo na allegro
niestety niema. -
A czy ktoś z was
wie gdzie można kupić taki układ z drugą sondą i z ile ,bo na allegro
niestety niema.
Patrz wyżej.
kadex.
Zadzwoń, napisz, zapytaj. -
Prosze o pomoc ,rano wziołem się za spawanie rury gdy jechalem
autem podrodze zapaliła mi się kontrolka "check engine".Po
ponownym załozeniu uładu wydechwego niechce mi zgasnąc.
Nie wiem co robić, co się stało? jak temu zardzić ktoś z was
miał taki przypadek. -
Na moje musisz zresetować komputer. Nie wiem czy w MK V jest tak jak we wcześniejszych wersjach, w których wystarcza odłączenie akumulatora na 10-15 minut.
-
Dokładnie. Wystarczy kilka minut.
-
Na moje musisz
zresetować komputer. Nie wiem czy w MK V jest tak jak we wcześniejszych wersjach, w
których wystarcza odłączenie akumulatora na 10-15 minut.Zgasła
Wielkie dzieki