Tłumik początkowy z atrapą katalizatora
-
Witam!
Dopadło mnie. Dymi mi z katalizatora, do tego gadzina dzwoni w najlepsze. Decyzja jest tylko jedna - trzeba założyć atrapę. Na allegro jest parę ofert i zastanawiam się czy ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie. Kupować najdroższy czy pośredni w cenie? Oczywiście rurę wezmę aluminizowaną, bo trochę jeżdżę.Czy zwrócić na coś uwagę?Oczywiście wyczytałem na forum wszelkie opinie o wzroście (spadku) osiągów, o przechodzeniu (bądź nie) przeglądu.
-
a pytanie z podobnej beczki, z jakiego materialu sa wykonane rury w ukladzie wydechowym i czy ta stal aliminizowana bez problemow sie spawa?
-
I mam jeszcze jedną zagwozdkę. Poszedłem do garażu zerknąć jak to wygląda i... za katalizatorem rura idzie w górę, przechodzi nad stabilizatorem i za nim zaczyna opadać... Jakoś nie widzę tego w osprzęcie na allegro...
Dla odmiany tutaj wygląda na prosto, a do tego inaczej osadzony sam kat (wejście i wyjście z lewej strony, a ja mam w osi podłużnej). -
I mam jeszcze jedną
zagwozdkę. Poszedłem do garażu zerknąć jak to wygląda i... za katalizatorem rura idzie w górę,
przechodzi nad stabilizatorem i za nim zaczyna opadać... Jakoś nie widzę tego w osprzęcie na
allegro...
Dla odmiany
tutaj wygląda na prosto, a do tego inaczej
osadzony sam kat (wejście i wyjście z lewej strony, a ja mam w osi podłużnej).na tym linku widac ze jest delikatny podskok na rurze za katem. A Ty moze masz juz jakas strumienice albo przelotowy tlumik zainstalowany. Odnosnie tego ugiecia to nalezy zadac pytanie czy kazdy ss mial z przodu stabilizator?
-
Tak wygląda u mnie. I zastanawiam się czy nie jest to strumienica...
A stabilizator z przodu faktycznie nie był we wszystkich modelach. -
Tak wygląda u mnie.
I zastanawiam się czy nie jest to strumienica...
A stabilizator z przodu
faktycznie nie był we wszystkich modelach.No ja niestety nie mam pojecia, Moze ktos powie co i jak. Ja bym obstawiał tlumik przelotowy w obudowie kata, Ja u siebie ponoc mam strumienice i wejscie/wyjscie mam po lewej stronie, a co to naprawde jest dowiem sie zapewne latem bo planuje cały wydech wywalic.
proponował bym załozyc w jego miejsce tlumik przelotowy w obudowie kata. A sam bedziesz robil wydech z tej rury aluminiowanej? czym to sie wogole spawa? sam sie zastanawiam nad nierdzewka a tą rura. A nie mam pojecia z jakiego materialu sa zrobione seryjne rury w wydechu. -
Myślałem żeby wziąć gotowca z allegro.
-
a nie lepiej wybic katalizator ze srodka to wtedy obudowa zostaje i jest ok a kata nie ma
-
a nie lepiej wybic
katalizator ze srodka to wtedy obudowa zostaje i jest ok a kata nie ma"Dopadło mnie. Dymi mi z katalizatora" -chyba mowi o tym ze puszka puszcza
-
Dziś wracałem do domu 2 godziny. Normalnie zajmuje mi to 25 minut. Większość czasu (1,5 godz.) stałem. Nie dało się włączyć ogrzewania, bo zaciągało dym do środka...
-
Dziś wracałem do domu 2
godziny. Normalnie zajmuje mi to 25 minut. Większość czasu (1,5 godz.) stałem. Nie dało się
włączyć ogrzewania, bo zaciągało dym do środka...wystarczylo uchylic okno i przelaczyc na pobieranie powietrza z wnetrza;] ale musialo niezle kopcic jak dym lecial tak.
-
No to znalazłem na allegro. Co prawda wersja z imitacją jest prosta, ale mają też wersję z katalizatorem, a w niej wygięcie na stabilizator. Chwalą się, że doginają rury więc powinno być dobrze. Wysłałem maila. Zobaczymy co odpiszą.
-
Dotarł. Chwila prawdy, czyli montaż, dopiero za tydzień. Pewnie gdybym miał porządne klucze spróbowałbym zawalczyć.
Rura z profilu wygląda jak widać. Mam nadzieję, że wejdzie. -
Dotarł. Chwila prawdy, czyli
montaż, dopiero za tydzień. Pewnie gdybym miał porządne klucze spróbowałbym zawalczyć.
Rura z profilu wygląda jak
widać. Mam nadzieję, że wejdzie.przy kolektorze moze byc tak ze bez podgrzania palnikiem nie ma co podchodzic, w litrze musialem palnikiem podgrzewac laczenie, a w gti jakos poszlo...
-
przy kolektorze moze byc tak
ze bez podgrzania palnikiem nie ma co podchodzic, w litrze musialem palnikiem podgrzewac
laczenie, a w gti jakos poszlo...Wiem. Czytałem forum i nawet nie próbuję lać WD40, chociaż może popróbuję by mechanikom szybciej poszło.
-
sorki że się podłączę. Chciałem się dowiedzieć czy osiągi się pogorszą, czy polepsza, a może spalanie wzrośnie itd. jak sam katalizator się wybebeszy. Jak ktoś by coś wiedział był bym wdzięczny
-
sorki że się podłączę.
Chciałem się dowiedzieć czy osiągi się pogorszą, czy polepsza, a może spalanie wzrośnie itd.
jak sam katalizator się wybebeszy. Jak ktoś by coś wiedział był bym wdzięcznyZ tego co czytałem na forum są trzy szkoły:
1. Osiągi wzrosną bo nie będzie oporów tworzonych przez katalizator
2. pozostaną bez zmian
3. spadną, bo zaburzone zostanie optymalne ciśnienie spalin w układzie.Jakoś nie patrzę na to. Muszę wymienić i tyle.
-
Z tego co czytałem na forum
są trzy szkoły:
1. Osiągi wzrosną bo nie
będzie oporów tworzonych przez katalizator
2. pozostaną bez zmian
3. spadną, bo zaburzone
zostanie optymalne ciśnienie spalin w układzie.
Jakoś nie patrzę na to. Muszę
wymienić i tyle.wypisales praktycznie wszystkie mozliwe opcje;]
jak wybebeszysz kata to jest podobnie jak bys go wywalil albo wstawil tlumik przelotowy w jego miejsce, duzo ss juz bez katow jezdzi i nie spotkalem sie z narzekaniem. Proponuje przeszukac forum - wiem wiem szukajka jest do du... ale cos czasem znajdzie. Sam mam ponoc jakas strumienice a dalej wydech dziurawy jak nasze piękne drogi... -
No ale zapomniałem napisać, że po wybebeszeniu kata zrobi się głośniej.
-
I jak już po wymianie? Mnie chyba też będzie czekać taka wymiana bo lepienie już chyba nie pomoże