Swift 1.3 świece - jedno czy trójelektrodowe?
-
qra69 Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 10:20 ostatnio edytowany przez qra69 11 paź 2016, 22:27
mam zamiar kupić świece, stare już nadają się do wymiany.
Mam na oku - jednoelektrodowe Bosch WR7DC lub trójelektrodowe LR15TC BRISK Extra. Co polecacie? mam Swifta 1.3 GLX '97 (sedan AH35). -
mockba Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 11:19 ostatnio edytowany przez mockba 11 paź 2016, 22:27
a ja polecam Ci dac sobie spokuj z bosch'em i kupic swiece z katalogu NKG lub DENSO...
-
Mataj Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 13:07 ostatnio edytowany przez Mataj 11 paź 2016, 22:27
a ja polecam Ci dac sobie spokuj z bosch'em i kupic swiece z katalogu NKG lub DENSO...
Polecam NGK, drugi rok jezdze na swoich bez zadnych problemow.
-
Mjecio Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 13:22 ostatnio edytowany przez Mjecio 11 paź 2016, 22:27
rowniez polecam ngk, ale to kwestia przyzwyczajen kupuj jednoelektrodowe, w koncu w czasie zaplonu przeskakuje tylko jedna iskra
-
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 14:11 ostatnio edytowany przez Erde 11 paź 2016, 22:27
Co polecacie? mam Swifta 1.3 GLX '97 (sedan AH35).
Nie cuduj z Boshem W Swifcie najlepiej się sprawdzają NGK BPR6ES
-
Qcharz Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 20:23 ostatnio edytowany przez Qcharz 11 paź 2016, 22:27
I oba rodzaje świec są zalecane do tego modelu?
-
Dajmos Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 20:29 ostatnio edytowany przez Dajmos 11 paź 2016, 22:27
FAQ prawdę Ci powie
"16. Jakie świece założyć do Swifta?
Oryginalnie montowane były następujące typy świec:
Silnik 1.0, 1.3 8V, 1.3 16V -> NGK BPR6ES (odstęp elektrod: 0,8 mm)
Silnik 1.6 -> NGK BKR6E (odstęp elektrod: 0,9 mm)W nowych Swiftach we wszystkich silnikach montowane są świece NGK IFR6J11 (odstęp elektrod: 1,1 mm) "
-
Karol_Sieradz Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 21:52 ostatnio edytowany przez Karol_Sieradz 11 paź 2016, 22:27
Nasunęło mi się takie pytanie.. Jaki jest odstęp elektrod w NGK BPR6ES.. ? Bo zawsze po zakupie od razu zakładam i nigdy nie sprawdzam..
-
Dajmos Użytkownik archiwalnynapisał 16 lis 2009, 21:54 ostatnio edytowany przez Dajmos 11 paź 2016, 22:27
Nasunęło mi się takie pytanie.. Jaki jest odstęp elektrod w NGK BPR6ES.. ? Bo zawsze po zakupie od razu zakładam i nigdy nie sprawdzam..
hyhyhy.....zawsze trzeba sprawdzać ja swoje musiałem trochę poprawić bo był za mały
-
GrzECHO Użytkownik archiwalnynapisał 17 lis 2009, 10:04 ostatnio edytowany przez GrzECHO 11 paź 2016, 22:27
hyhyhy.....zawsze trzeba sprawdzać ja swoje musiałem trochę poprawić bo był za mały
Na moich był napis Made in Japan, nic nie sprawdzałem, założyłem i śmiga > oczywiście NGK BPR6ES
Ostatnio sprawdzałem na ebay i znalazłem jeszcze coś takiego:
-
ogrodnik Użytkownik archiwalnynapisał 17 lis 2009, 13:48 ostatnio edytowany przez ogrodnik 11 paź 2016, 22:27
Kup NGK z serii V-line . Środkowa elektroda nacięta w kształcie litery V. Tak więc nie jest to świeca 3 elektrodowa tylko taka pseudodwuelektrodowa.
-
Angelleyes Użytkownik archiwalnynapisał 17 lis 2009, 14:01 ostatnio edytowany przez Angelleyes 11 paź 2016, 22:27
SWift 1.3 8V w zupełności wystarczy dedykowana NGK BPR6ES. GTI zdecydowanie DENSO Irydium lub platinumum.
-
adamo81napisał 17 lis 2009, 15:47 ostatnio edytowany przez adamo81 11 paź 2016, 22:27
FAQ prawdę Ci powie
"16. Jakie świece założyć do Swifta?
Oryginalnie montowane były następujące typy świec:
Silnik 1.0, 1.3 8V, 1.3 16V -Silnik 1.6 -
W nowych Swiftach we wszystkich silnikach montowane są świece NGK IFR6J11 (odstęp elektrod: 1,1 mm) "Ja kupiłem NGK niby też BPR6Es tylko, że z fabrycznym odstępem 1,1 mm - zmienić na 0,8?
-
tadziomaru1 Użytkownik archiwalnynapisał 17 lis 2009, 18:23 ostatnio edytowany przez tadziomaru1 11 paź 2016, 22:27
NGK wcale nie są takie dobre,Bosh totalna porażka, czy nikt naprawde nie słyszał o CHAMPIONACH? Brisk też niezłe. Trójelektrodowe świece są dedykowane przeważnie do silników volkswagena, żadne suzuki na tym nie chodzi. Moim zdaniem najlepsze są świece champion, dwumiedziowe, które mają miedź w elektrodzie wewnętrznej (jak wszystkie) i zewnętrznej. Przez to lepiej odprowadzają ciepło, silnik osiąga normalne spalanie przy niższej temperaturze. Komputer szybciej wyłącza bogatszą mieszankę, więc ,moi mili, autko mniej pali. Przez swoje zalety są też najlepsze do jazdy na gazie, ograniczają też liczbę "strzałów" . Na dodatek mają dwa razy wyższą żywotność niż zwykłe świece, przy cenie chyba cztery złote większej. Ostatnio płaciłem chyba piętnaście złotych za sztukę. Mam je sprawdzone na wielu samochodach, z gazem i bez. Na NGK próbowałem jeździć ostatnio motocyklem, ciągłe problemy, musiałem zamawiać w serwisie championy. Motocyklowe nie są tak popularne, więc nie mogłem kupić w moim mieście. Nie twierdzę że NGK nie będą chodzić w samochodzie, przecież każde będą. Iskry też ludzie kupują. Wybór należy do szanownych kolegów. Powodzenia
8/14