Cieżarówki :]
-
jak zwykle przywalamy sie do detali odchodzac od tematu
, to chyba juz norma na zlosnikiuJak sama nazwa wskazuje "Złośnik"
Sory ale już taki jestem wredny -
No bo tak dzieje się w nowoczesnych państwach Takie a nawet znacznie mniejsze zestawy
dojeżdżają do punktów na obrzeżach miast, rozładowują się a następnie małymi samochodami
rozwozi sie towar do klienta. Unas (czytaj w Polsce) olbrzymie zestawy jadą na każde
podwórko bo właścicielom firm spedycyjnych się nie opłacaCiesz sie ze jest jak jest , bo jak dojdzie juz do tych przeladunkow na obrzeżach miast ( z czego kierowcy na pewno się ucieszą) to "lekko" wzrosną ceny transportu , a co za tym idzie ceny wszystkich produktów
Liczac że na zestawie jedzie 18 palet po 1300 kg to samochod o dopuszczalnej masie calkowitej nie przekraczajacej 3,5 tony musi zrobic 18 kursów z terminala przeladunkowego do miasta
jezeli terminal bedzie oddalony od punktu docelowego o 10 km (w wersji optymistycznej)to zeby dostarczyc ten towar do punktu docelowego trzeba pokonac malym samochodem 360km przy cenie oleju napedowego 3,8 pln , koszt paliwa to okolo 137 pln za paliwo , liczac jeden kurs na godzine , wychodzi dobre dwa dni czyli najmniej 200 pln koszt pracownika , ktory to dowiezie , juz mamy 337 zl
dodajmy jeszcze koszt utrzumania samochodu , amortyzacje , koszt przeladunku (wozek widlowy - paliwo-amortyzacja-pracownik , koszt utrzymania terminala , wyjdzie ze 400 zl
To takie wieksze 16 zl na tonie , niby nie duzo , ale obrazowo cukier zdrozeje o 16 groszy na kilogramiePrzy optymistycznym zalozeniu ze terminal jest 10 kilometrow od punktu docelowego (tylko co z duzymi miastami ) Przy wiekszycz odleglosciach kierowca nie wyrobi sie z 18 paletami w ciagu 2 dni .......
Takze krzyczmy TIRY na obrzeża !!! Bezrobocie na pewno spadnie tylko to my konsumenci za to zapłacimy nikt inny
Teoretycznie hasla sa piekne tylko tam gdzie sie konczy teoria zaczyna sie praktyka razem ze schodami za ktore zaplacimy
Pozdrawiam
-
Na takie fotki trafiłem , może by zrobić watek ze zdjęciami podobnych gigantów
Dorzucę może jeszcze dwa maleństwa, wprawdzie innego rodzaju ale w końcu też ciężarówki
Caterpillar
i Biełaz
-
Dorzucę może jeszcze dwa maleństwa, wprawdzie innego rodzaju ale w końcu też ciężarówki
Caterpillar
i Biełaz -
Dorzucę może jeszcze dwa maleństwa, wprawdzie innego
rodzaju ale w końcu też ciężarówki
Caterpillar
i Biełaz
Nooo! Takim to bym się przejechał -
-
takie to w Australii
-
takie to w Australii
Z uwagi na oszczędności to może i unas właściciele firm transportowych tak by chcieli ale na szczęście przepisy zabraniają jazdy z więcej jak jedną przyczepą (nie dotyczy ciągników rolniczych przewożących płody rolne) lub ciągnikiem siodłowym z naczepą.
-
Z uwagi na oszczędności to może i unas właściciele firm transportowych tak by chcieli ale na
szczęście przepisy zabraniają jazdy z więcej jak jedną przyczepą (nie dotyczy ciągników
rolniczych przewożących płody rolne) lub ciągnikiem siodłowym z naczepą.Oczywiscie ze oszczednosc jest gigantyczna, jeden kierowca piec przyczep
tyle ze na jazde takim pociagiem to mozna pozwolic sobie po sawannie a nie po jednopasmowej autostradzie -
tyle ze na jazde takim pociagiem to mozna pozwolic sobie
po sawannie a nie po jednopasmowej autostradzieNo! Dużo miejsca potrzebuje! Ale tam na jednym ze zdjęć widać, że do zawrócenia potrzebuje nie aż tak wiele miejsca
-
No! Dużo miejsca potrzebuje! Ale tam na jednym ze zdjęć
widać, że do zawrócenia potrzebuje nie aż tak wiele
miejscaciekaw jaka moc maja takie ciagniki. bo to chyba nie sa standardowe modele?
-
ciekaw jaka moc maja takie ciagniki. bo to chyba nie sa
standardowe modele?Chyba coś tak jak lokomotywa bo nie wyobrażam sobie ciągnięcia tylu przyczep przez np. Volvo
-
Chyba coś tak jak lokomotywa bo nie wyobrażam sobie ciągnięcia tylu przyczep przez np. Volvo
volvo da rade tylko ze silnik to musi miec ze 1000 koni , no i pewnie ma ze 40 biegow
-
komentarz do ostatniego zdjęcia...... Chciałbym mieć tyle paliwa ....
-
Chetnie zaplace 16 gr za kg cukru wiecej w zamian za swiety spokoj i nieponiszczone drogi...
-
Chetnie zaplace 16 gr za kg cukru wiecej w zamian za swiety spokoj i nieponiszczone drogi...
a to co tiry zaczna latac jak zaplacisz 16 gr
pozatym 16 groszy bedzie dotyczylo wszystkich produktow i polproduktow wiec w skali miesiaca roku wyjdzie ladna sumka .....
-
a to co tiry zaczna latac jak zaplacisz 16 gr
pozatym 16 groszy bedzie dotyczylo wszystkich produktow
i polproduktow wiec w skali miesiaca roku wyjdzie
ladna sumka .....
To jest właśnie ciekawe w "naszym" kraju
Nic się nie opłaca. W europie zarabiają więcej, ceny są porównywalne i wszystko sie opłaca. Może to poprostu właściciele firm zarabiają mniej (mniejsze prowizje, marże)niż u nas. Odnoszę wrażenie, że nasi rodzimi biznesmeni wychodzą z założenia "ponas choćby potop" i muszą nachapać się dziś zamiast rozłożyć dochód firmy na lata i pokolenia
Ale może ja się nie znam -
Coś w tym może być, bo obecnie większość dóbr jest DROŻSZYCH w PL niż w reszcie Europy (w tym prawie cała elektronika i część aut). Jedynie ceny wędlin i alkoholi są niższe, ale to też się zmienia...
To smutne, ale coraz częściej zaczynam mysleć o wyjeździe. Na stałe...
-
To jest właśnie ciekawe w "naszym" kraju
Nic się nie opłaca. W europie zarabiają więcej, ceny są porównywalne i wszystko sie opłaca.
Może to poprostu właściciele firm zarabiają mniej (mniejsze prowizje, marże)niż u nas.
Odnoszę wrażenie, że nasi rodzimi biznesmeni wychodzą z założenia "ponas choćby potop" i
muszą nachapać się dziś zamiast rozłożyć dochód firmy na lata i pokolenia
Ale może ja się nie znamPiszac ladna sumka milaem na mysli nas konsumentow .....bo przeciez wlasciciele firm nie wezma tego kosztu na siebie .......
-
Piszac ladna sumka milaem na mysli nas konsumentow
.....bo przeciez wlasciciele firm nie wezma tego
kosztu na siebie .......No właśnie. Dla czego nie zrezygnują z części dochodu i nie dadzą zarobić swoim pracownikom Dla czego "ich" filozofia opiera się na "tu i teraz" a nie perspektywiczne myślenie o firmie, która będzie istniała przez pokolenia Tylko przy niskich (w miarę)prowizjach i własnych dochodach można myśleć o firmie w dalekiej przyszłości a nie nachapać się teraz bo może jutro firma padnie. Pewnie i tak padnie bo ludzie nie wyrobią. A kochane Państwo dobije właściciela. Jezu jakie tu wszystko jest chore a ja za stary aby emigrować