Polski tabor tramwajowy - odcinek 2
-
A teraz to co interesuje najbardziej - dane techniczne:
- Producent: KONSTAL Chorzów
- Lata produkcji: 1974 - 1994
- Układ osi: Bo'Bo'
- Rodzaj prądu: stały 600V
- Ilość pantografów: 1
- Ilość członów: 1
- Ilość kabin: 1
- Typ silnika: Lta - 220
- Ilość silników: 4
- Moc ciągła: 160 kW
- Moc godzinna: 166 kW
- Rodzaj rozruchu: oporowy / bocznikowy z PSR
- Średnie przyspieszenie: 1,4m/sek2
- Średnie opóźnienie hamowania: 1,3m/sek2
- Opoźnienie hamowania awaryjnego: 3m/sek2
- Hamulce: bębnowe, elektromagnetyczne szynowe
- Hamowanie elektrodynamiczne: tak
- Predkość maksymalna: 72 km/h
- Masa własna: 16,5 Mg
- Całkowita długość: 13500 mm
- Rozstaw wózków: 5000 mm
- Rozstaw osi w wózkach: 1900 mm
- Średnica kół: 654 mm
- Szerokość: 2400 mm
- Wysokość bez pantografu: 3060 mm
- Wysokość z pantografem: 4240 - 5840 mm
- Ilość miejsc stojących / siedzących: 105 / 20
-
Foto1
-
Foto2
-
Foto3
-
Idąc za ciosem: Tramwaj typu 105N2k
Wagony te są pierwszymi wagonami z energooszczędnym, impulsowym układem rozrządu sterowanym tyrystorami GTO i przetwornicami statycznymi. Wagony te w porównaniu do poprzednich wersji 105Na posiadają trzy pary drzwi odskokowo-uchylne austriackiej firmy IFE i siedzenia wandaloodporne. Wagony te są eksploatowane w całości przez zakład R-1 "Wola".
Producent: Alstom Konstal S.A. w Chorzowie
Rok produkcji: 1995-2000 r.
Liczba wagonów: 60 -
I (jak na razie) ostatni z serii 105-tek Tramwaj typu 105N2k/2000
Wagony tego typu przyjęto potocznie nazywać "delfinami" z uwagi na zastosowanie opływowych przednich i tylnich ścian wykonanych z kompozytów polimerowych. Skład tramwajowy typu 105N2k/2000 w porównaniu do konstrukcji typu 105N2k nie posiada w wagonie doczepnym 105N2k/2000B kabiny, co jest uzasadnione względami ekonomicznym i zwiększa jego zdolności przewozowe. Z przyczyn oszczędnościowych także przetwornica statyczna jest tutaj mniejszej mocy niż w wagonie sterującym 105N2k/2000A. W porównaniu do wcześniejszych konstrukcji zastosowano nawrotnik elektryczny a nie jak do tej pory nawrotnik mechaniczny, przenosząc sam nastawnik do skrzyni aparaturowej. W przetwornicy statycznej obok napięcia stałoprądowego 40V pojawiło się napięcia wartości 26V wytworzone przez wewnętrzny przekształtnik 40V/26V zasilanego z baterii akumulatorów, co wyeliminowało konieczność stosowania dodatkowego, zewnętrznego przekształtnika do zasilania kasowników oraz urządzeń peryferyjnych. Na wagonie nr 2088 w sierpniu 2001 r. zastosowano przetwornicę statyczną warszawskiej firmy Medcom, której współczynnik a nie zanotowała żadnych usterek. Ze względu na poprawienie komfortu pracy motorniczych producent zastosował podobnie jak w wagonach Ngd99 i 116Nd, agregat klimatyzacyjno-grzewczy niemieckiej firmy HFG Faiveley. Wagony te eksploatowane są przez zakłady R-1 "Wola" i R-4 "Żoliborz", osiągając bardzo dobre wskaźniki eksploatacyjne. -
Foto1
Gocław ??? przeciez tu nigdy nie było tramwajów
-
Gocław ??? przeciez tu nigdy nie było tramwajów
Toc to nie Warszawa
Nie tylko w stolnicy jeżdżą tramwaje -
Toc to nie Warszawa
Nie tylko w stolnicy jeżdżą tramwajeniech bedzie ze gdzie indziej tez jest gocław
-
Gocław ??? przeciez tu nigdy nie było tramwajów
To Szczecin.
-
Toc to nie Warszawa
Nie tylko w stolnicy jeżdżą tramwajeOtóż to.
-
To Szczecin.
Zgadza się, a dokładniej tramwaj stoi na przeciw dworca głównego PKP
Gocław to dzielnica Szczecina. -
Foto2
Długie lata jeździłem tymi tramwajami jako pasażer.
Najbardziej denerwujące były strasznie głośne silniki nadmuchu, które wyły naprawdę uciążliwie.
Same wozy były w miarę komfortowe i podróżowało się zdecydowanie lepiej niż wagonami serii 102.
Kilka razy widziałem, jak z instalacji elektrycznej tych wagonów wydobywał się dym.