Dopiero dzisiaj mogłem poświęcić nieco czasu na prace przy aucie. Uszczelka wymieniona, pali elegancko na wszystkich "garnkach"
Na kolektorze ssącym, w sekcji drugiego cylindra widać było "przedmuchy", a właściwie "przessania"
Była uszczelka paierzasta, teraz zamontowałem metalową
Artu
@Artu
Najnowszy post utworzony przez Artu
-
RE: Astra F 1,6 8V X16SZR nie pracuje na 2 cylindrze
-
RE: Astra F 1,6 8V X16SZR nie pracuje na 2 cylindrze
Dzięki za poradę, sprawdziłem za pomocą dezodorantu bo nie miałem pod ręką "samostartu".
Chyba jednak uszczelka, bowiem "psiknięcie" w jej okolice powoduje "wyrównanie" obrotów.
Uszczelka zamówiona, jutro działam i napiszę czy pomogło -
Astra F 1,6 8V X16SZR nie pracuje na 2 cylindrze
Witam po dłuuuuugiej przerwie
Nie było problemów, jak również czasu, to jakoś "zapuściłem" się na forum...Ale do rzeczy: W mojej asterii mam następującą przypadłość, z którą nie mogę sobie poradzić...
Nie pracuje na wolnych obrotach na 2 cylindrze. Podczas jazdy (wyższe obroty) raczej pracuje, bo silnik "ma moc", a świeca jest "ruda".
1. Wymieniłem przewody W/N
2. Wymieniłem świece
3. Zmierzyłem ciśnienie sprężania (12,5Atm)
4. Zamieniałem pomiędzy sobą przewody i świece (te z "pracującego cylindra" zakładałem na "2")
5. Zmieniłem cewkę zapłonową (taki duży moduł)Drugi cylinder jak milczał na wolnych obrotach, tak milczy
Macie jakieś pomysły
-
Nowy sposób na odliczanie VAT-u
Skończyło się odliczanie VAT-u "na kratkę", to teraz mamy BANKOWÓZ typu C
-
RE: Brak zapłonu na 3i4 cylindrze
Głowica zrobiona, zamontowana, pracuje równiuteńko na wszystkich czterech sylindrach
-
RE: Brak zapłonu na 3i4 cylindrze
Dzięki za podpowiedź, ale gdyby DIS był "walnięty", to po zamianie kabli na nim, nie pracował by 1i2 cylinder, a tak się nie działo.
Przyczyna okazała się bardziej prozaiczna. Na trzecim cylindrze pękła dźwigienka zaworu ssącego Co do czwartego, już nie dochodziłem przyczyny... -
Brak zapłonu na 3i4 cylindrze
Witam po dłuuuuugiej przerwie
Pojawił mi się następujący problem w moim oplu (silnik X16SZR)
Występuje brak zapłonu na 3 i 4 cylindrze (moduł DIS) przy obrotach poniżej 3000
Co ciekawe, gdy zamienię przewody na module (cewce)pomiędzy 1-4 oraz 2-3 nadal brak jest "pracy" na cylindrach 3i4 (cylindry 1i2 "pracują" normalnie po tej zamianie)
Wymieniłem kable WN oraz świece i brak jakiejkolwiek poprawy... -
RE: Dziwne objawy w Tico
witam,
Witam i jaZaznacze ze zaczelo mi sie to dziac od czasu
gdy mala dziurke w chlodnicy jeden specjalista polecil mi zalepic specjalistycznym
proszkiem ktory wlewa sie do chlodniy.
W ten sposób dzięki (pożal się Boże) "specjaliście" masz obecnie zamulony układ chłodzenia. Chłodnicę naprawia się od zewnątrz, lutując lub zaklejając specjalnymi klejami. Ostatecznie wymienia się na nowe.Po tym zabiegu zalatalem w normalny sposob
chlodnice i przeplukalem uklad chlodzacy( tak mi sie wydaje). bylo ok przez jakis
tydzien ale teraz objawy na nowo sie pojawily...
Podejrzewam, że "płukanie" wystarczyło właśnie na tak krótko. Moim zdaniem wymiana termostatu, jak również porządne przepłukanie układu powinno załatwić sprawę. -
RE: Problem z odpaleniem rano, po nocnym postoju..
Cóż, takie artykuły pisane są zazwyczaj przez ludzi, którzy mają raczej małe doświadczenie w zakresie eksploatacji jak i napraw samochodów. Zaręczam Tobie jak i innym użytkownikom forum, że (tu się powtórzę) jest to wierutna bzdura wyssana nawet nie z palca...
Moje ponad dwudziestoletnia praktyka w zakresie eksploatacji i napraw samochodów (eksploatacji to nawet trzydziestu letnie) pozwala mi na taką wypowiedź.
Nie ma różnicy, czy silnik jest zapalny "z rozrusznika", czy "na pych". Powiem więcej, umiejętne (delikatne) operowanie sprzęgłem podczas opalania "na pych" jest nawet "zdrowsze" dla silnika. Poczytaj sobie zresztą komentarze umieszczone pod artykułem z linku 1.
Myślę, że dalsza dyskusja na temat "kręcenia" i "pchania" ma się tak, jak dyskusja nad wyższością świąt, wiesz jakich, i w niczym nie pomoże w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam