[moje auto] Suzuki Swift GTi mk3 gr. N
-
Ciąg dalszy nastąpił: składanie zainicjowałem tydzień temu wkręceniem pierwszej śrubki. Od tego czasu wiele się nie zmieniło - przede wszystkim z uwagi na szwankujący kręgosłup i upały. Oraz brak czasu. I pieniędzy. I milion innych bzdur
Pod maską na razie spokojnie, największe postępy widać w środku. Ogólnie składanie to całkiem żmudna robota - inspekcja części, czyszczenie, przykręcanie - i tak w kółko. Staram się wszystko robić dokładnie, żeby uniknąć później poprawek i schodzi... dużo części trzeba też powymieniać - chociażby takie pierdoły jak sparciałe gumki.
Przy okazji znalazłem jeszcze kilka zbędnych blaszek we wnętrzu i tak oto kolejne 0,2 kg opuściło pokład
Niestety pojawił się poważny problem - nie mogę sobie poradzić z poukręcanymi śrubami od zawieszenia. To blokuje dalsze ruchy.
Odpoczywając od rozwiercania ww. problemu odświeżyłem koła. Kolor, zgodnie z przeznaczeniem, wyścigowy.
Ponadto zdecydowałem się na zmianę koncepcji finalnej - będzie jednak A grupa. Tak biedna raczej, ale w grupie N nie można zmieniać przełożenia skrzyni biegów, a udało mi się takie kupić. Z historii A grupowych będzie też zmieniony dolot - poza tym to nadal seryjne auto
-
Proszkowo, czy sprejem?
-
kompresor + pistolet
-
Ukrecone sruby to jest zmora niestety, jak sciagalismy zderzak u Marcina to ukrecila sie polowa srub, najgorsze byly te trzymajace lampy, wiec wyobrazam sobie meczarnie jesli chodzi o zawieszenie gdzie non stop dziala woda, bloto, sol i wszystkie lakocie z PL drog
Jak nie wypiaskowales felg to wyjdzie ruda
-
Ukrecone sruby to
jest zmora niestety, jak sciagalismy zderzak u Marcina to ukrecila sie polowa srub,
najgorsze byly te trzymajace lampyu mnie 2 śruby poszły To chyba miałem szczęście
-
Albo ktos kiedys juz sciagal lampy U Przemka juz ktos majstrowal i poszly bez problemu, a auto `89
Te od podswietlenia tablicy w mk3 tez sa okropne... Swoja droga ciekawe ile czasu nie bedzie rdzy na wypiaskowanym i pomalowanym Swifcie ;D
-
Nie piaskowałem felg, moim zdaniem to bez sensu, bo wystarczy zjechać z asfaltu na nieutwardzone nawierzchnie i felgi będą miały odpryski. Przed malowaniem psiknąłem je jakimś magicznym podkładem rzekomo wiążącym rdzę i zmieniającym ją w tlenek żelaza, ale raczej w cuda nie wierzę. Ruda wychodzi zawsze, kwestia czasu
Auto buduję żeby w jeździć, a nie żeby stało bo np. pada, więc podejrzewam że tu i ówdzie się niestety zarumieni, szczególnie podwozie i szczególnie po zimie, ale bądźmy realistami - na to nie ma rady i albo się z tym pogodzę, albo będę sfrustrowany
Zakładam plastikowe nadkola, żeby trochę opóźnić ten smutny proces. Mam nadzieję, że chociaż przez 3 lata będzie spokój. -
Skąd będziesz miał plastikowe nadkola? chętnie zaadaptował bym coś takiego też u siebie. Myślałeś aby je poszerzać?
-
Skąd będziesz miał
plastikowe nadkola?Ze sklepu
Producent jest w Zgierzu bodajże -
yy to jakie są ceny? bo pierwsze słyszę.
-
yy to jakie są
ceny? bo pierwsze słyszę.Dajmos ma lina do jakiegoś sklepu z Łodzi, a oni biorą od niego, więc jest jeszcze taniej troszkę
-
Jeśli mogę coś zasugerować, to nadkola z przodu załóż koniecznie, ale zrób je sam. Z takiego materiału z jakiego robi się chlapacze w rajdówkach. Można to kupić na metry. Jest dość drogie, ale bardzo elastyczne a przede wszystkim trwałe. Takie kupne dorabiane nadkola połamiesz i zgubisz przy 1-2 starcie. A takie o których mówię mam już 4 rok i działają .
Jeśli chodzi o budę, to koniecznie puść inaczej przednie wiązki elektryczne, te co idą nad kołami. Przepuść je przez komorę silnika. W prawej wystarczy przewodów, w lewej trzeba przedłużyć przewody do świateł.
I jeszcze jedno. Skoro jednak A-grupa, to wywal seryjny korektor hamulcowy, puść przewód hamulcowy środkiem i załóż korektor Tiltona z dźwignią. -
Dzięki za cenne rady, proszę o więcej
Co do korektora, to póki co przekroczyłem budżet (jakieś pół roku temu ) i składam żeby zacząć jeździć, reszta przeróbek będzie na bieżąco.
Przewierciłem się w końcu przez śruby tylnego zawieszenia, przegwintowałem i działa. Tył poskładany, brakuje zacisków, ale zostawiam je na koniec.
Z przodu ze zmian widocznych doszedł silnik, w przyszłym tygodniu odbieram skrzynię i mam nadzieję odpalić, a póki co przewiercam się przez śruby zawieszenia z przodu, zostały jeszcze 2.
-
mam małe pytanie techniczne, jakie dałeś sruby na tylnim zawieszeniu? bo widze wszystko nowe...wiesz ze to musza być utwardzane? przynajmniej 10.9 a druga sprawa jak bedziesz regulować tył ?
-
wiem, że powinny być 10,9, ale na razie są 8,8 z drobnym gwintem. W Płocku nie znalazłem punktu w którym mieli by 10,9 z gwintem 1,25.
Regulować tył w sensie jakie nastawy? Fabryczna zbieżność, później ewentualnie eksperymenty.
-
Mockba pewnie pyta o regulację zbieżności tyłu. Na wahaczach pomocniczych od wewnątrz oryginalnie są śruby mimośrodowe. Jak wstawisz tam zwykłe to nie ustawisz zbieżności z tyłu/sama się będzie ustawiać w sposób losowy
Poza tym mam pytanie co się stało z oryginalnymi śrubami do wahaczy? Wszystkie przestały istnieć? 8.8 to ja bym nie ryzykował.
-
hehe, no to po raz kolejny dowiedziałem się czegoś nowego, dzięki za zwrócenie uwagi na sprawę zbieżności! Człowiek uczy się wszakże przez całe życie
Stare, oryginalne śruby przelotowe (mocowania tylne wahaczy i wahaczy pomocniczych do podłogi) zapiekły się w tulejach, odkręcałem je szlifierką. Śruby mocujące wahacze do podłogi zostały 2, a 2 się urwały przy próbie odkręcenia. 8,8 to nie jest 5,8, tymbardziej że jest dobry gwint, ale jak tylko znajdę gdzieś 10,9 to powymieniam. Objeździłem hurtownie i śruby 10,9 są, ale z gwintem 1,5, a w sklepach motoryzacyjnych patrzyli na mnie jak na kosmitę
-
To poszukaj śrub ze swiftów rozłożonych na części - np. niejaki Lansikbansik powinien mieć trochę takich śrub.
-
Pod maską trochę ciaśniej, aczkolwiek brakuje jeszcze skrzyni (czekam na przegląd i wymianę przełożenia). Podpiąłem instalację elektryczną i wygląda na to że wszystko gra.
-
Pod maską trochę
ciaśniej, aczkolwiek brakuje jeszcze skrzyni (czekam na przegląd i wymianę
przełożenia). Podpiąłem instalację elektryczną i wygląda na to że wszystko gra.Nice