Sciąganie podczas hamowania silnikiem
-
nie robiłem ale na przeglądzie diagnosta mówił ze wszystko jest ok
-
A mierzył to jakoś? Bo na oko chyba zbieżności nie da się ocenić
-
nie mierzył tylko jak spytałem o zbieżność to powiedział ze jest ustawiona na zero
-
Nie jestem fachowcem, ale może ktoś bardziej obeznany powie co znaczy zbieżność na zero?
-
Pewnie chodzi o to, że koła są prosto. Nie są zbieżne, ani rozbieżne. A w Tico powinny być chyba zbieżne, nie?
Sprawdź, czy nie masz żadnych luzów, a jeżeli ich nie będzie, to jedź na geometrię.
No i jeszcze to sprawdzenia, czy coś nie przegniło (np. mocowanie wahacza) -
nie mierzył tylko
jak spytałem o zbieżność to powiedział ze jest ustawiona na zeroNa jakiej podstawie to stwierdził? Na przeglądzie nie sprawdzają zbieżności, bo nie mają do tego celu sprzętu.
-
nie mierzył tylko
jak spytałem o zbieżność to powiedział ze jest ustawiona na zeroPowiedział tak na odczepnego, bo zadałeś głupie pytanie... No chyba, że gość ma laser w oku.
Napisałeś w pierwszym poście:Cytat:
Dodam też opona lewego koła od strony wewnętrznej jest więcej zdarta.
To sugeruje złą geometrię...
Po wymianie tylu części koniecznie TRZEBA ustawić zbieżność. Do głowy mi nie przyszło, że nie zostało to zrobione. Ale teraz napisałeś, że wymian dokonywałeś sam i kontroli zbieżności nie było... Na pewno nie jest ona taka, jak powinna być. Tak więc wracamy do punktu wyjścia: luzy (najlepiej na szarpakach, bo przy stojącym bez ruchu pojeździe nie wszystko da się zauważyć), a potem koniecznie zbieżność.
-
Na jakiej podstawie
to stwierdził? Na przeglądzie nie sprawdzają zbieżności, bo nie mają do tego celu
sprzętu.Jak byłem na ostatnim przeglądzie ze swiftem to gość miał sprzęt do sprawdzania geometrii. Jakiś automatyczny chyba laserowy, pokazywał mi wydruk
-
Witam mam pewien
problem otóż gdy jadę około 100km/h i puszczę gaz to ściąga do boku a dokładnie w
prawą stronę. Co należało by sprawdzić ewentualnie wymienić. Dodam też opona lewego
koła od strony wewnętrznej jest więcej zdarta.A ciśnienie w oponach masz dobre?
-
Jak byłem na
ostatnim przeglądzie ze swiftem to gość miał sprzęt do sprawdzania geometrii. Jakiś
automatyczny chyba laserowy, pokazywał mi wydrukNo i to można nazwać sprawdzeniem W większości stacji nie mają takiego sprzętu, albo nie chwalą się nim na przeglądach
-
No i to można
nazwać sprawdzeniem W większości stacji nie mają takiego sprzętu, albo nie chwalą
się nim na przeglądachSam się zdziwiłem, bo normalnie po przejściu szarpaków dał mi wydruk kątów zawieszenia. M.in. wykazało, że na łączeniu tylnej zwrotnicy i wahacza jest duży luz i koło nie stało w osi, tnąc oponę
Pewnie to jest tylko do orientacji, ale jadąc na SKP w małej gminie byłem w szoku
-
Pewnie to jest
tylko do orientacji, ale jadąc na SKP w małej gminie byłem w szokuMoże Łunia dopłaciła, Panie, do prywatnej inicjatywy...
-
No i to można nazwać sprawdzeniem W większości stacji nie mają takiego sprzętu, albo nie chwalą się nim na przeglądach
Właściwie każda OSKP (chyba wszystkie, w których byłem) ma bardzo proste urządzenie do sprawdzania zbieżności - wagę skręceń - taką płytę w podłodze, po której przejeżdża auto wjeżdżające na ścieżkę. Tyle, że jest to pomiar bardzo nieprecyzyjny i de facto sprawdza tylko ściąganie po jednej stronie - lewej właśnie.