simmering / uszczelnienie wału korbowego / wałka rozrządu
-
Wymieniony pasek rozrządu z rolką i
pierwszy raz pompa wodna (179 kkm).
Pompa wody ciekła, że została wymieniona? Czy tak profilaktycznie?Przy okazji zaczęły wyłazić, więc zostały
zmienione simmeringi na wale korbowym (trzymał się na 2 mm) i wałku rozrządu - oba
od strony paska.Może laickie pytanie, ale jak sprawdzić simmeringi?
-
Pompa wody ciekła,
że została wymieniona? Czy tak profilaktycznie?Profilaktycznie. W zasadzie nie miałem ochoty na wymianę (choć od dwóch lat nowa pompa leżała przygotowana w garażu), ale przy otworku technologicznym zebrało się już trochę jasnego nalotu pochodzącego z płynu chłodniczego, więc w końcu płyn mógłby zacząć się lać. Nie jest pewne, czy wytrzymałaby kolejne 60 kkm, stąd szybka decyzja o wymianie.
Może laickie
pytanie, ale jak sprawdzić simmeringi?Obejrzeć dokładnie pod kątem wycieków oleju i pewności zamocowania w gniazdach (znaczy czy siedzą całkowicie, głęboko). Zastanawiające jest to, że ten dolny (przy wale korbowym) zaczął się wysuwać. No, ale po takim przebiegu...
Górny już kiedyś był wymieniany, bo też wylazł i zaczął po trochu przeciekać, więc to była jego druga wymiana.
Spotkałem się z opinią, że to może być wynik zamarzającej odmy, ale ponoć w Tico to rzadkość. -
Pompa wody ciekła,
że została wymieniona? Czy tak profilaktycznie?Pewnie profilaktycznie, przy tym przebiegu nie była to chyba zła decyzja
Może laickie
pytanie, ale jak sprawdzić simmeringi?Po zdjęciu obudowy rozrządu być może będą widoczne, już nie pamiętam dokładnie
-
Pewnie
profilaktycznie, przy tym przebiegu nie była to chyba zła decyzjaPo zdjęciu obudowy
rozrządu być może będą widoczne, już nie pamiętam dokładniePo zdjęciu obudowy jedynie co zobaczymy to czy nie ma wycieków.Dopiero rozebranie, ściągniecie dolnego i górnego kółka pozwoli ocenić stan simmeringów.
Co do wymiany simmeringów to ja wychodzę z założenia,że warto je wymienić przy okazji każdej wymiany rozrządu.Są to groszowe sprawy,więc nie warto oszczędzać,chyba że wolimy ponownie rozbierać rozrząd.
W swoim przypadku miałem już takie atrakcje.Dwa tygodnie po wymianie rozrządu musiałem go rozbierać ponownie i wymienić simmeringi.Po prostu zaczęło cieknąć z tamtych okolic olejem. -
Po zdjęciu obudowy
jedynie co zobaczymy to czy nie ma wycieków.Dopiero rozebranie, ściągniecie dolnego
i górnego kółka pozwoli ocenić stan simmeringów.Te simmeringi bedą widoczne po ściągnięciu obudowy rozrządu i odkręceniu dolnego i górnego koła zębatego? Ich wymiana jest prosta?
W tym roku pasek ma 5 lat, wiec będę chciał pierwszy raz samodzielnie zmienić rozrząd. Tico ma przelatane dopiero ponad 80.000 ale dobrze wiedzieć by zajrzeć jeszcze w tamte strony. -
Te simmeringi bedą
widoczne po ściągnięciu obudowy rozrządu i odkręceniu dolnego i górnego koła
zębatego? Ich wymiana jest prosta?
W tym roku pasek ma
5 lat, wiec będę chciał pierwszy raz samodzielnie zmienić rozrząd. Tico ma
przelatane dopiero ponad 80.000 ale dobrze wiedzieć by zajrzeć jeszcze w tamte
strony.Simmeringi to koszt ok 4-8 zł/sztuka. Jak już zdemontujesz kółka zębate, to spokojnie sobie te simmeringi wydłubiesz (podważając np. cienkim śrubokrętem, albo robiąc 2 dziurki i korzystając z haczyków drucianych). Najważniejsze tylko, żeby śrubokrętem nie pokaleczyć powierzchni przylegania uszczelniaczy w bloku i w głowicy
-
Te simmeringi bedą
widoczne po ściągnięciu obudowy rozrządu i odkręceniu dolnego i górnego koła
zębatego? Ich wymiana jest prosta?Tak będą widoczne.Najgorsze jest odkręcenie górnego koła rozrządu.
Simmering najlepiej wyciągnąć zwykłym wkretem,poprzez wkręcenie go w simmering.W tym roku pasek ma
5 lat, wiec będę chciał pierwszy raz samodzielnie zmienić rozrząd. Tico ma
przelatane dopiero ponad 80.000 ale dobrze wiedzieć by zajrzeć jeszcze w tamte
strony.Jak najbardziej warto je wymienić.