Mocne szarpnięcie przy ponownym dodaniu gazu
-
Jest taki problem, że gdy po kilku sekundach hamowania silnikiem wciśnie się pedał gazu to przez pierwszą sekundę nie ma żadnej reakcji, a potem następuje jednokrotne mocne szarpnięcie i dopiero wtedy auto zaczyna przyspieszać. Najbardziej uciążliwe jest to przy dynamicznej zmianie biegów, po zmianie biegu i ponownym zdecydowanym wciśnięciu gazu następuje owe mocne szarpnięcie, im niższy bieg tym gorzej. Żeby to nie występowało należy obchodzić się z pedałem gazu jak z jajkiem, jeżdżąc w ten sposób jak emeryt, albo nie puszczać pedału gazu w trakcie zmiany biegu (jednak wtedy obroty mocno podskakują i to w ogóle nie jest jazda). Moje podejrzenia krążą wokół gaźnika, wygląda to tak jakby podczas puszczenia pedału gazu gdy silnik schodzi z obrotów (więc podczas zmiany biegu, albo podczas hamowania silnikiem) był całkowicie odcinany dopływ paliwa jak w autach z wtryskiem, a potem po ponownym wciśnięciu gazu zanim paliwo ponownie dotrze do cylindrów następuje owy moment zawahania, ta "dziura", a potem mocne szarpnięcie. Co o tym myślicie?
-
Może linka gazu jest luźna i masz taką "dziurę"
-
Zdemontuj obudowę filtra powietrza. Odpal silnik. Teraz patrząc w gaźnik od góry jednocześnie przegazuj silnik na biegu jałowym - dźwignią, do której podłączona jest linka gazu. Sprawdzisz w ten sposób pompkę przyspieszającą gaźnika. Po gwałtownym dodaniu gazu, paliwo powinno być natychmiast wtryskiwane z jednej z dysz - będziesz to widział podczas dodawania gazu. Jeśli wtryskuje bez opóźnienia, to pompka jest OK.
Może być też niedrożny układ zasilania paliwem (filtr?), wtedy gaźnik może nie otrzymywać właściwej dawni paliwa (nawet pomimo sprawnej pompki przyspieszającej).
-
Linka gazu na pewno nie jest luźna, to już sprawdziłem wcześniej. Dzięki bardzo za radę, sprawdzę tą pompkę przyspieszającą niedługo. Co do filtra paliwa to nie wiem kiedy był wymieniany i czy w ogóle kiedykolwiek. Niestety, owe tico należy do mojego ojca, który nic przy aucie nie zrobi do puki nie stanie na drodze. Przy tym jeździ jak emeryt, więc ten problem nie jest dla niego tak dokuczliwy jak dla mnie. Dodatkowo pompa paliwa od zawsze minimalnie rzygała olejem, a niedawno po rozszczelnieniu się poprzedniego filtra oleju ojciec zdobył się na wymianę owego filtra i oleju w silniku, ale oczywiście zalewając tam jakiś półsyntetyk od Lotosa, bo tak mu doradzili "fachowcy" w sklepie. Teraz pompka paliwa rzyga olejem całkiem konkretnie, z resztą nie tylko pompka
-
Linka gazu na pewno
nie jest luźna, to już sprawdziłem wcześniej. Dzięki bardzo za radę, sprawdzę tą
pompkę przyspieszającą niedługo. Co do filtra paliwa to nie wiem kiedy był
wymieniany i czy w ogóle kiedykolwiek. Niestety, owe tico należy do mojego ojca,
który nic przy aucie nie zrobi do puki nie stanie na drodze. Przy tym jeździ jak
emeryt, więc ten problem nie jest dla niego tak dokuczliwy jak dla mnie. Dodatkowo
pompa paliwa od zawsze minimalnie rzygała olejem, a niedawno po rozszczelnieniu się
poprzedniego filtra oleju ojciec zdobył się na wymianę owego filtra i oleju w
silniku, ale oczywiście zalewając tam jakiś półsyntetyk od Lotosa, bo tak mu
doradzili "fachowcy" w sklepie. Teraz pompka paliwa rzyga olejem całkiem konkretnie,
z resztą nie tylko pompkazanim przeczytałem ten wpis o oleju z pompy paliwa, to już miałem się pytać właśnie w jakim stanie jest owa pompa. Tak czy siak trzeba wymienić. A może to to.
-
Czy jest zamontowana instalacja LPG?
-
Nie ma instalacji LPG. A przy okazji nie ma też znaczenia na jakiej stacji jest zatankowane paliwo i czy to 95 czy 98, efekty identyczne.
-
Witaj sprawdź zawór PCV oraz wszystkie przewody podciśnienia elektrozawór hamowania silnikiem nie odbija zaraz po hamowaniu lub czujnik podciśnienia się zacina i takie efekty u mnie było podobnie i wymiana PCV oraz przegląd przewodów podciśnienia pomógł.
-
Nie ma instalacji LPG.
Aha. Bo już myślałem, że to nierozwiązana do dziś zagadka "dziury w gazie", trapiąca wielu użytkowników LPG (mnie też), ale skoro instalacji nie masz... Kłopot zaś ten sam.
Sądzę, że na pompę paliwa nie ma co się oglądać; ja mam trzecią z kolei (już elektryczną), wymiany pomp nie wpłynęły na likwidację problemu. -
czy napięta czy luźna żadna różnica,bieg jałowy robi tutaj robotę.
Wyprzedzenie zapłonu można sprawdzić.
Od razu pompa do wymiany tylko broń boże nie kupować z wyglądu innej niż ta w pierwszym montażu. -
Witam mam ten sam problem tylko jeszcze jedno zaobserwowałem gdy wcisnę odrazu pedał gazu do końca to dojdzie do pewnych obrotów silnik a potem się dusi i niechcę wejść na pełne obroty jeśli powoli wciskam pedał gazu to jest dobrze. już nie mam sił tak jeździć
-
Witam mam ten sam
problem tylko jeszcze jedno zaobserwowałem gdy wcisnę odrazu pedał gazu do końca to
dojdzie do pewnych obrotów silnik a potem się dusi i niechcę wejść na pełne obroty
jeśli powoli wciskam pedał gazu to jest dobrze. już nie mam sił tak jeździćJeśli masz instalację LPG, to jest to zupełnie normalne.
-
a jak nie masz to dokładnie taki objaw daje katalizator z którego zrobiła się tylko mala kulka która blokuje rurę wydechowa.