Ustawienie rozrządu bez znaków
-
zacytuję Ossowskiego:
Pokręcając kołem pasowym ustawić wał korbowy w położeniu odpowiadającym końcowi suwu wylotu powietrza w pierwszym cylidndrze ( GMP? ).
Zewnętrzny styk palca rozdzielacza powinien być wówczas odchylony od bocznego styku pierwszego cylindra o 180stopni, czyli o pół obrotu -
No fajno tylko tak naprawdę to w moim przypadku guzik mi to daje.
Dotyczy to silnika Swifta w którym to inaczej ściąga się koło pasowe jak w Tico. Nie wiedząc to ściągnąłem je wraz z kołem zębatym ściągając przy okazji pasek rozrządu. Nie jestem pewny ale pokręciłem kołami nie mając paska rozrządu. W obecnej sytuacji muszę ustawić osobno dół jak i górę. -
W swifcie masz odpowiednie oznaczenia wybite na kołach, one raczej nie znikają, trzeba się dobrze przypatrzeć. Co do znaków na obudowach, to zapraszam do faq w dziale swift, tam wszystko jest dokładnie opisane.
-
Witam.
Czy li po Twojej odpowiedzi wnioskuję, że załóżmy biorąc dolne koło i ustawiając je według znaków zawsze będę miał tłok w gmp?? Mam wrażenie , że przeczytałeś tylko temat. A być może ja nie dokładnie opisałem. -
Siemka
Do ustawienia
rozrządu bez znaków musimy ustawić 1 tłok w GMP tak?
Wtedy zawory są
zamknięte ale które? Wszystkie czy właśnie 1 tłoka??Ale jaki masz problem?
Koło zębate wału korbowego (dolnego) daje się założyć w innym położeniu niż tylko jedno, czy jak?
Nie ma tam żadnych znaków?
Tak samo koło zębate rozrządu? To jak to złożyli w fabryce?Druga rzecz, jak pasek zdjęty, wszystkim pokręcone, nie ma znaków itp tragedia. Opis jest dla Tico ale Swift to nie F16.
Ustawiasz osobno dół: 1cyl w GMP.
Bez znaków, optycznie obserwując tłok przez otwór świecy, czy też pomagajac sobie prętem z tworzywa + czujnik zegarowy.Teraz do tego góra: 1cyl oba zawory zamkniete (suw spręzania), pozycja jak do regulacji czyli max. szczeliny
(w tym położeniu zamknięte są też: zawór ssacy 2cyl i wydechowy 3cyl). Bez znaków znowu pomiar szczelin (na max)
albo krzywki czujnikiem zegarowym. W Tico palec wskazuje wtedy zapłon w 1cyl.Zakładasz pasek, obracasz ręcznie kluczem dolny wał i obserwujesz czy OK. Sprawdzasz w GMP sprężania i wydechu.
Jak OK - regulujesz luzy.
-
Jeśli dobrze rozumie to kółko dolne jest mocowane na 4 śruby i masz 4 różne opcje jego zamontowania.Ustaw tłok w GMP i wtedy przyłóż kółko tak żeby się znaki zgadzały na dole.Później "górę" ustawisz
-
No i tyera zmniej więcej już wiem.
Sorki ale pierwszy raz mając 35 na karku będe sam ustawiał rozlegulowany rozrząd.Jeszcze mam kilka pytań jedno pytanko.
Patrząc na cykl to tłok potrafi być 2 razy w górnym położeniu.
przed ssaniem (to jest chyba gmp)
potem po sprężaniu.Jak rozróżnić które to podniesienie tłoka???
Co do odpowiedzi na temat znaków itp. Chodzi o to że np w Swifcie jest znak na kole dolnym zębatym ale nie za bardzo mogę znależć znaku na silniku. W tico jak pamiętam jest na jakiejś obudowie a tu go za cholerkę nie widzę.
-
No i tyera zmniej
więcej już wiem.
Sorki ale pierwszy
raz mając 35 na karku będe sam ustawiał rozlegulowany rozrząd.
Jeszcze mam kilka
pytań jedno pytanko.
Patrząc na cykl to
tłok potrafi być 2 razy w górnym położeniu.
przed ssaniem (to
jest chyba gmp)
potem po sprężaniu.
Jak rozróżnić które
to podniesienie tłoka???palec rozdzielacza będzie na tym baniaku tzn. że jest ten cykl
-
Może inaczej. Zajmijmy się na początek samym dołem a górę zostawmy, bo ja próbuję wyjaśnić sprawę z dołem a kolega mi mówi o górze.
-
No i tyera zmniej
więcej już wiem.
Sorki ale pierwszy
raz mając 35 na karku będe sam ustawiał rozlegulowany rozrząd.
Jeszcze mam kilka
pytań jedno pytanko.
Patrząc na cykl to
tłok potrafi być 2 razy w górnym położeniu.
przed ssaniem (to
jest chyba gmp)
potem po sprężaniu.
Jak rozróżnić które
to podniesienie tłoka???A jak myślisz?
GMP to tylko jedna pozycja układu korbowego (dla danego cylindra).
Na cykl pracy silnika masz 2x GMP na dole + odpowiednio sprężanie lub wydech na górze
ale tylko wtedy, gdy rozrząd jest napędzany. Jak masz zdjęty pasek, to oba układy można ustawić w dowolnym położeniu.
Dlatego zaczynasz od GMP na dole, poźniej ustawisz górę na sprężanie lub wydech (po obserwacji zaworów) i zakładasz pasek. -
pamiętaj że na 2 obroty wału przypada jeden obrót wałka rozrządu
ustawiasz 1 baniak w GMP i masz już dół ustawiony potem kręcisz rozrządem żeby zapłon wypadł na 1 baniaku zawory zamknięte, luz na konikach/popychaczach, co w tym trudnego ? -
Siemeczka.
Pany mam problem. Moze to nie ten pokoik ale zapytam. Jak sciagnac pokrywe zaworow w swift 1.0?? Odkrecilem 4 srubki na pokrywie i ani chuchu. Przepraszam za pisownieale mam problem z polskimi znakami. -
Musisz 'wydłubać' również podkładki Siedzą bardzo ciasno, dopoki ich nie wyjmiesz, nie zdejmiesz pokrywy.
-
aaaa widzisz, no to jutro porobimy.
Dzięki wielkie. -
Ale jaki masz
problem?
Koło zębate wału
korbowego (dolnego) daje się założyć w innym położeniu niż tylko jedno, czy jak?
Nie ma tam żadnych
znaków?
Tak samo koło
zębate rozrządu? To jak to złożyli w fabryce?
Druga rzecz, jak
pasek zdjęty, wszystkim pokręcone, nie ma znaków itp tragedia. Opis jest dla Tico
ale Swift to nie F16.
Ustawiasz osobno
dół: 1cyl w GMP.
Bez znaków,
optycznie obserwując tłok przez otwór świecy, czy też pomagajac sobie prętem z
tworzywa + czujnik zegarowy.
Teraz do tego góra:
1cyl oba zawory zamkniete (suw spręzania), pozycja jak do regulacji czyli max.
szczeliny
(w tym położeniu
zamknięte są też: zawór ssacy 2cyl i wydechowy 3cyl). Bez znaków znowu pomiar
szczelin (na max)
albo krzywki
czujnikiem zegarowym. W Tico palec wskazuje wtedy zapłon w 1cyl.
Zakładasz pasek,
obracasz ręcznie kluczem dolny wał i obserwujesz czy OK. Sprawdzasz w GMP sprężania
i wydechu.
Jak OK - regulujesz
luzy.Tak dziś udało mi się ściągnąć pokrywkę zaworów i tam niestety nie będzie potrzebne regulowanie zaworów gdyż on ma zawory regulowane hydraulicznie.