Nagle przestał odpalać
-
No patrzajże Ty...
Czyżby to faktycznie kwestia "głupich" świec?Na to wygląda, choć wolę jeszcze nie zapeszać. Przy odpalaniu na benzynie zimnego silnika dławienie i krztuszenie się nadal pozostało. Trzeba by coś z tym gaźnikiem pomyśleć niedługo.
Miecho, a ile na
gazie przejechałeś (po montażu instalki)? Czy przy montażu świece były na nowe
wymieniane?Na gazie przejechałem od końca maja już ~16000 km. Przy montażu instalacji nic nie było wymieniane (przewody miały wtedy już ze 4 lata, a świece pół roku i ~10000 km przejechane).
-
No to można
powiedzieć że błachostka tyle że tajemnicza bo przecież iskra była.No właśnie, była, ale najwidoczniej słaba. Rozgrzany silnik pracował nierówno na jałowym, więc to mogło wskazywać też na wypalone świece.
-
No to można
powiedzieć że błachostka tyle że tajemnicza bo przecież iskra była.Niby tak, błahostka... ale jednak iskra iskrze nierówna. To, że widać iskrę, nie znaczy, że wszystko OK. Musi mieć swoją "moc". Brzmi mało prawdopodobnie, ale to prawda...
-
Na to wygląda, choć
wolę jeszcze nie zapeszać. Przy odpalaniu na benzynie zimnego silnika dławienie i
krztuszenie się nadal pozostało. Trzeba by coś z tym gaźnikiem pomyśleć niedługo.Kąt wyprzedzenia zapłonu warto byłoby sprawdzić.
Na gazie
przejechałem od końca maja już ~16000 km. Przy montażu instalacji nic nie było
wymieniane (przewody miały wtedy już ze 4 lata, a świece pół roku i ~10000 km
przejechane).A widzisz... Mój gazownik od razu zaznaczał, że przed montażem instalacji LPG koniecznie wymieniamy na nowe: przewody WN, świece, filtr powietrza; następnie regulujemy silnik, by prawidłowo pracował na benzynie. Potem dopiero zabieramy się za montaż instalki.
-
Moduł indukcyjny sprawny... Cały aparat podmieniać? Tylko na jaki
A w jaki sposób sprawdziłeś moduł ? Masz oscyloskop ? Może warto też
najpierw sprawdzić to co w aparacie(np.wielkość szczeliny powietrznej lub sprawność czujnika indukcyjnego)? -
I pół
auta wymienionePodwoiłeś wartość auta...
Spróbuj pokręcić aparatem, tak jak Ci radził Jaco
-
Podwoiłeś wartość
auta...Hehe, może trochę pojeździ
Spróbuj pokręcić
aparatem, tak jak Ci radził JacoTak to sobie można palcem pokręcić Bez przyrządów nie ruszam aparatu (o ile masz na myśli regulację kąta wyprzedzenia zapłonu)
-
Moduł indukcyjny
sprawny... Cały aparat podmieniać? Tylko na jaki
A w jaki sposób
sprawdziłeś moduł ? Masz oscyloskop ? Może warto też
najpierw sprawdzić
to co w aparacie(np.wielkość szczeliny powietrznej lub sprawność czujnika
indukcyjnego)?Sprawdziłem wg Trzeciaka oporność cewki modułu.
-
Niby tak,
błahostka... ale jednak iskra iskrze nierówna. To, że widać iskrę, nie znaczy, że
wszystko OK. Musi mieć swoją "moc". Brzmi mało prawdopodobnie, ale to prawda...Prawda znana już z czasów motorowerów, gdzie dobra cewka i świeca to podstawa odpalenia
-
Kąt wyprzedzenia
zapłonu warto byłoby sprawdzić.To kiedy spot?
A widzisz... Mój
gazownik od razu zaznaczał, że przed montażem instalacji LPG koniecznie wymieniamy
na nowe: przewody WN, świece, filtr powietrza; następnie regulujemy silnik, by
prawidłowo pracował na benzynie. Potem dopiero zabieramy się za montaż instalki.A mój się tylko zapytał jak jeździ na benzynie. Regulację składu mieszanki robił na własnym analizatorze. Świece miały pół roku jak montowałem instalację, byłem też świeżo po wymianie oleju i filtrów.
-
Sprawdziłem wg
Trzeciaka oporność cewki modułu.A gdzie to Trzeciak opisuje ?
Do tej pory nie spotkałem się z takim opisem u Trzeciaka !Możesz podać gdzie to znaleźć ? -
A gdzie to Trzeciak
opisuje ?
Do tej pory nie
spotkałem się z takim opisem u Trzeciaka !Możesz podać gdzie to znaleźć ?Strona 99, drugi punkt od góry.
-
Kupione wczoraj
świece były wyprodukowane w Japonii. Wkręcone dzisiaj. Tikacz odpalił od pierwszego
strzału Nawet rozrusznik dobrze nie zakręcił Mam nadzieję, że
problem zażegnałem.Flaszkę można już
[chyba] otwieraćNajpierw postaw.
-
Najpierw postaw.
Nie ma sprawy
-
Strona 99, drugi
punkt od góry.Ten opis w pkt.2 dotyczy sprawdzenia cewki czujnika indukcyjnego(jej rezystancji,rys.2.108)i nie ma nic wspólnego ze sprawdzeniem modułu.Przebieg prawidłowości sygnału podawanego przez moduł(czyli generator impulsów)jest możliwy do sprawdzenia jedynie za pomocą użycia oscyloskopu, dlatego pytałem Cię czy jesteś posiadaczem tego urządzenia.
-
Ten opis w pkt.2
dotyczy sprawdzenia cewki czujnika indukcyjnego(jej rezystancji,rys.2.108)i nie ma
nic wspólnego ze sprawdzeniem modułu.Przebieg prawidłowości sygnału podawanego
przez moduł(czyli generator impulsów)jest możliwy do sprawdzenia jedynie za pomocą
użycia oscyloskopu, dlatego pytałem Cię czy jesteś posiadaczem tego urządzenia.Niestety nie mam, tego raczej w markecie nie dostanę Jeśli padnie na moduł, będzie musiał zostać wymieniony po prostu w ciemno.
-
Hehe, może trochę
pojeździ
Tak to sobie można
palcem pokręcić Bez przyrządów nie ruszam aparatu (o ile masz na myśli
regulację kąta wyprzedzenia zapłonu)Boisz się
-
To kiedy spot?
Ech... Gdy tylko będę miał możliwość ruszyć tyłek do L., dam Ci znać telefonicznie. I oczywiście zabiorę lampę.
Ale wiesz co... może tak doraźnie z tym ruszeniem aparatu nie jest zły pomysł? Można byłoby zrobić cienkim markerem ładną kreskę na kołnierzu i aparacie, a potem delikatnie pokręcić w jedną i drugą stronę. W razie czego miałbyś znak, do czego wrócić.
PS. Miecho, sprawa monitora nadal aktualna. Ja ciągle czekam na wieści od Ciebie, jakby co...
-
Boisz się
To tak jak regulacja składu mieszanki na słuch
-
Ech... Gdy tylko
będę miał możliwość ruszyć tyłek do L., dam Ci znać telefonicznie. I oczywiście
zabiorę lampę.
Ale wiesz co...
może tak doraźnie z tym ruszeniem aparatu nie jest zły pomysł? Można byłoby zrobić
cienkim markerem ładną kreskę na kołnierzu i aparacie, a potem delikatnie pokręcić w
jedną i drugą stronę. W razie czego miałbyś znak, do czego wrócić.Wybieram się w przyszłym roku do gazownika, trzeba już chyba wymienić filtr gazu. Może regulacja składu mieszanki jest też niewłaściwa
PS. Miecho, sprawa
monitora nadal aktualna. Ja ciągle czekam na wieści od Ciebie, jakby co...Pamiętam, pamiętam Monitoruję sytuację.