Nagle przestał odpalać
-
A właśnie mi się
wydaje, że gdzieś w elektryce leży problemKażdy ma prawo do własnego zdania.
No ale co z
aparatem? Moduł indukcyjny sprawny... Cały aparat podmieniać? Tylko na jakiJa bym brał ze szrotu za 50zł, mimo wszystko... Zawsze potem może leżeć w razie czego.
Może to mieć
związek z wilgocią, bo ostatnio jak jeździłem, to była deszczowa pogoda..Biorąc pod uwagę to, że wymieniłeś już wszystko to gdzie może zagnieździć się wilgoć, to tak na prawdę pozostało do wymiany świece oraz aparat.
Obstawiam, że będzie tak jak z moją białą szczałą swego czasu - prawie cały osprzęt silnika wymieniłem a winowajcą okazał się przewód podciśnieniowy przy gaźniku. (taki przykład, że pewnie u Ciebie też to będzie błahostka )
-
Każdy ma prawo do
własnego zdania.
Ja bym brał ze
szrotu za 50zł, mimo wszystko... Zawsze potem może leżeć w razie czego.W ostateczności tak pewnie zrobię
Biorąc pod uwagę
to, że wymieniłeś już wszystko to gdzie może zagnieździć się wilgoć, to tak na
prawdę pozostało do wymiany świece oraz aparat.Świece już mam, jutro rano atakuję.
Obstawiam, że
będzie tak jak z moją białą szczałą swego czasu - prawie cały osprzęt silnika
wymieniłem a winowajcą okazał się przewód podciśnieniowy przy gaźniku. (taki
przykład, że pewnie u Ciebie też to będzie błahostka )Może tak być. I pół auta wymienione
-
Świece NGK made in France?
A co masz do francowatych świec NGK?
-
Świece NGK, ale nie
wiem skąd są. Jutro jadę po noweFrancuskie NGK zeszły z jakości
-
Francuskie NGK
zeszły z jakościAha. Nie wiedziałem.
Ostatnio w moim gazownik przy przeglądzie i regulacji wymieniał, ale nie wiem, co wsadził. No, ale tico bryko bez opamiętania. -
Francuskie NGK
zeszły z jakościKupione wczoraj świece były wyprodukowane w Japonii. Wkręcone dzisiaj. Tikacz odpalił od pierwszego strzału Nawet rozrusznik dobrze nie zakręcił Mam nadzieję, że problem zażegnałem.
Flaszkę można już [chyba] otwierać
-
Kupione wczoraj
świece były wyprodukowane w Japonii. Wkręcone dzisiaj. Tikacz odpalił od pierwszego
strzału Nawet rozrusznik dobrze nie zakręcił Mam nadzieję, że
problem zażegnałem.
Flaszkę można już
[chyba] otwieraćJapońskie som nadal dobre.
Czyli wychodzi że problem był w świecach(france NGK)?
To dobrze że Tico już bryko -
No patrzajże Ty... Czyżby to faktycznie kwestia "głupich" świec?
Miecho, a ile na gazie przejechałeś (po montażu instalki)? Czy przy montażu świece były na nowe wymieniane? -
No to można powiedzieć że błachostka tyle że tajemnicza bo przecież iskra była.
-
Japońskie som nadal
dobre.
Czyli wychodzi że
problem był w świecach(france NGK)?
To dobrze że Tico
już brykoTak, bryko Reszta wymieniona bardziej profilaktycznie, ze starości czy jak kto woli - na zapas
-
No patrzajże Ty...
Czyżby to faktycznie kwestia "głupich" świec?Na to wygląda, choć wolę jeszcze nie zapeszać. Przy odpalaniu na benzynie zimnego silnika dławienie i krztuszenie się nadal pozostało. Trzeba by coś z tym gaźnikiem pomyśleć niedługo.
Miecho, a ile na
gazie przejechałeś (po montażu instalki)? Czy przy montażu świece były na nowe
wymieniane?Na gazie przejechałem od końca maja już ~16000 km. Przy montażu instalacji nic nie było wymieniane (przewody miały wtedy już ze 4 lata, a świece pół roku i ~10000 km przejechane).
-
No to można
powiedzieć że błachostka tyle że tajemnicza bo przecież iskra była.No właśnie, była, ale najwidoczniej słaba. Rozgrzany silnik pracował nierówno na jałowym, więc to mogło wskazywać też na wypalone świece.
-
No to można
powiedzieć że błachostka tyle że tajemnicza bo przecież iskra była.Niby tak, błahostka... ale jednak iskra iskrze nierówna. To, że widać iskrę, nie znaczy, że wszystko OK. Musi mieć swoją "moc". Brzmi mało prawdopodobnie, ale to prawda...
-
Na to wygląda, choć
wolę jeszcze nie zapeszać. Przy odpalaniu na benzynie zimnego silnika dławienie i
krztuszenie się nadal pozostało. Trzeba by coś z tym gaźnikiem pomyśleć niedługo.Kąt wyprzedzenia zapłonu warto byłoby sprawdzić.
Na gazie
przejechałem od końca maja już ~16000 km. Przy montażu instalacji nic nie było
wymieniane (przewody miały wtedy już ze 4 lata, a świece pół roku i ~10000 km
przejechane).A widzisz... Mój gazownik od razu zaznaczał, że przed montażem instalacji LPG koniecznie wymieniamy na nowe: przewody WN, świece, filtr powietrza; następnie regulujemy silnik, by prawidłowo pracował na benzynie. Potem dopiero zabieramy się za montaż instalki.
-
Moduł indukcyjny sprawny... Cały aparat podmieniać? Tylko na jaki
A w jaki sposób sprawdziłeś moduł ? Masz oscyloskop ? Może warto też
najpierw sprawdzić to co w aparacie(np.wielkość szczeliny powietrznej lub sprawność czujnika indukcyjnego)? -
I pół
auta wymienionePodwoiłeś wartość auta...
Spróbuj pokręcić aparatem, tak jak Ci radził Jaco
-
Podwoiłeś wartość
auta...Hehe, może trochę pojeździ
Spróbuj pokręcić
aparatem, tak jak Ci radził JacoTak to sobie można palcem pokręcić Bez przyrządów nie ruszam aparatu (o ile masz na myśli regulację kąta wyprzedzenia zapłonu)
-
Moduł indukcyjny
sprawny... Cały aparat podmieniać? Tylko na jaki
A w jaki sposób
sprawdziłeś moduł ? Masz oscyloskop ? Może warto też
najpierw sprawdzić
to co w aparacie(np.wielkość szczeliny powietrznej lub sprawność czujnika
indukcyjnego)?Sprawdziłem wg Trzeciaka oporność cewki modułu.
-
Niby tak,
błahostka... ale jednak iskra iskrze nierówna. To, że widać iskrę, nie znaczy, że
wszystko OK. Musi mieć swoją "moc". Brzmi mało prawdopodobnie, ale to prawda...Prawda znana już z czasów motorowerów, gdzie dobra cewka i świeca to podstawa odpalenia
-
Kąt wyprzedzenia
zapłonu warto byłoby sprawdzić.To kiedy spot?
A widzisz... Mój
gazownik od razu zaznaczał, że przed montażem instalacji LPG koniecznie wymieniamy
na nowe: przewody WN, świece, filtr powietrza; następnie regulujemy silnik, by
prawidłowo pracował na benzynie. Potem dopiero zabieramy się za montaż instalki.A mój się tylko zapytał jak jeździ na benzynie. Regulację składu mieszanki robił na własnym analizatorze. Świece miały pół roku jak montowałem instalację, byłem też świeżo po wymianie oleju i filtrów.