Wymiana cylinderka hamulca tylnego - kilka pytań
-
Hm od 8 do 11.
Któryś z tych. -
Właśnie myślałem by
zainwestować w dokładnie taki klucz. Rozmiar klucza to 10?Heh, ja niestety nie jestem w stanie już tego sprawdzić ale z tego co jeszcze pamiętam to 10 albo 11.
Łatwo sprawdzisz wchodząc od tyłu auta (nawet nie musisz go podnosić czy ściągać koło) i przykładając zwykły płaski klucz. Zobaczysz wtedy, który będzie pasował i taki kup.
Ja za swój dałem coś ok. 15zł (albo i więcej) ale nie żałuję.
Można w niego walić młotkiem i nie pęknie oraz ma wieczystą gwarancję (znaczy się dopóki paragonu nie zgubisz ) -
Tak jak chris mówi
jest to specjalny klucz do takich działań i w obecnych czasach nie jest aż tak
drogi. taki klucz stosują specjaliści w sprawach hydrauliki w Citroenach starszej i
nowszej generacji, gdyż działania takie są codziennością. Sam kiedyś posiadałem
Citroena Bx i zwykłym kluczykiem nawet najlepszej jakości nie dałem rady bo niszczył
mi śrubę więc kiedyś kiedy taki klucz był baaaaaardzo drogi zaopatrzyłem się w klucz
markowej firmy i delikatnie zrobiłem takie nacięcie aby przeszedł mi przewód i
poszło bez żadnych problemówTico jest na tyle prostym technologicznie autem, że największym problemem przy jego obsłudze jest brak odpowiednich oraz solidnych narzędzi.
Sam się niejednokrotnie o tym przekonałem.Warto wydać 200-300zł na skrzynkę z porządnymi narzędziami, która zwróci nam się już po pierwszej albo drugiej naprawie (koszt wizyty na warsztacie) + forum Złośnik + książka p. Trzeciaka i prawie żadna naprawa nie sprawi nam problemu
To tyle jeśli chodzi o OT.
-
Dzięki za podpowiedzi.
Teraz już nie zdążę się za to zabrać z powodu wakacyjnego wyjazdu niebawem, ale na początku sierpnia po zaopatrzeniu już w wszystko, przystępuję do pracy i zdam relację;) -
jesli plyn ma dwa lata to odpuscilbym sobie grzebanie w tym , pewnie za rok bedziesz wymienial bebny albo szczeki i wtedy sobie wymienisz cylinderek
po drugie warto wyjac cylinderek z samochodu zakrecic w dobrym imadle i wtedy zadzialac z zabka
ostatecznie mozna odpowietrzyc uklad popuszczajac mocowanie przewodu hamulcowego , bez kosztow
pozdrawiam
-
po drugie warto
wyjac cylinderek z samochodu zakrecic w dobrym imadle i wtedy zadzialac z zabka
Właśnie o tym sposobie już myślałemPrzyszedł mi jeszcze jeden pomysł by podpiłować zaworek i przytrzymać go w jakimś małym imadle i tak go ruszyć bez wymiany. A bębny i tak ściągnę dla sprawdzenia rantu;)
A swoją drogą, ciekawe czy te zaworki są znormalizowane gwintem i czy zaworek z przodu podszedł by do tylnego (mam w domu jeden zacisk przedni z zaworkiem)
Co do szczęk to były zmieniane 2 lata temu, a bębny mają niecałe 60tyś więc chyba jeszcze mają się dobrzePobawię się z hamulcami po powrocie;)
-
tylni zaworek jest taki sam jak ten przedni, więc można je podmienić
-
tylni zaworek jest
taki sam jak ten przedni, więc można je podmienićPotwierdzam.
-
A ja zaprzeczam! W moim Tico fabrycznie przednie zaworki (odpowietrzniki)nie miały nic wspólnego z tylnym: inna długość, inny gwint, inny sześciokąt Szukałem kiedyś samego zaworka tylnego po sklepach i nie znalazłem więc wymieniałem cały kompletny cylinderek.
Nowy cylinderek (Delphi) miał jeszcze inną, trzecią już wersję zaworka
A więc ostrożnie... -
A ja zaprzeczam! W
moim Tico fabrycznie przednie zaworki (odpowietrzniki)nie miały nic wspólnego z
tylnym: inna długość, inny gwint, inny sześciokąt Szukałem kiedyś samego zaworka
tylnego po sklepach i nie znalazłem więc wymieniałem cały kompletny cylinderek.
Nowy cylinderek
(Delphi) miał jeszcze inną, trzecią już wersję zaworka
A więc ostrożnie...A mój był ten sam rocznik co Twój i miał wszystkie trzy takie same.