Po myjni świecą się kontrolki zapłonu bez kluczyka
-
Witam
Problem polega na tym że byłem na myjni bezdotykowej jak zawsze umyłem tico przejechałem 5km i zgasiłem ale po wyjęciu kluczyka świeci się kontrolka akumulatora i leciutko świeci kontrolka pasów i oleju. Po włączeniu podgrzewania tylnej szybszy świeci tylko mocniej akumulator reszta gaśnie.
Jeszcze po tej myjni coś szumi podczas rozpędzania się albo mi sie wydaje:)
Co może być przyczyną i jak rozwiązać ten problem? Chciałbym jutro dojechać do pracy
-
.leciutko świeci kontrolka pasów i oleju.
Myślę, że jak wszystko doschnie, to będzie OK!, i dojedziesz do pracy.
-
tylko że nie pierwszy raz tak myłem auto a tu taki psikus
-
tylko że nie
pierwszy raz tak myłem auto a tu taki psikusNajważniejsze że odpala.
-
niestety do rana świeciły sie kontrolki i nie odpaliłem auta właśnie ładuje akumulator zobaczymy czy jak go podłącze wszytko wróci do normy. Czy moge sprawdzić jakies kable coś przez co zrobiło sie to zwarcie?
-
Włożyłem akumulator i dalej to samo świecą sie kontrolki po wyjęciu kluczyka nawet wyciągałem każdy bezpiecznik po kolei ale kontrolki w dalszym ciągu sie świeca !! Co moge sprawdzić ?
-
Włożyłem akumulator
i dalej to samo świecą sie kontrolki po wyjęciu kluczyka nawet wyciągałem każdy
bezpiecznik po kolei ale kontrolki w dalszym ciągu sie świeca !! Co moge sprawdzić ?Może kostka stacyjki ma zwarcie?
-
ruszałem wszystkimi kablami i nawet na chwile nie przygasło muszę je rozłączając i przeczyścić. Sprawdzałem alternator ale jest ok po odpaleniu auta odłączyłem aku i auto nie zgasło tylko obroty wzrosły.
-
Odkręć czerwony przewód od alternatora, taki grubszy (tylko uważaj, żeby go gdzieś z budą nie zewrzeć!) i zobacz czy kontrolki dalej świecą. Jeśli nie, to diody w alternatorze kaputt.
po odpaleniu auta odłączyłem aku i auto nie zgasło tylko obroty wzrosły.
Nie rób tak, bo sfajczysz w najlepszym przypadku alternator, w najgorszym moduł. Jeśli już musisz to włączaj światła przed ściągnięciem klemów, żeby alternator miał obciążenie, bo inaczej może gwałtownie skoczyć napięcie i popalić conieco
-
Co moge sprawdzić ?
Może odłącz akumulator i naładuj go odłączony.
Tico niech postoi dzień na słońcu i niech schnie bez aku.
Może jak podeschnie wszystko, to będzie jak ma być??? -
Czyżby mycie Karcherem na myjni bezdotykowej?
-
tak mycie karcherem:) Autko oddałem do elektryka osobiście po przeczytaniu całego wuja Google obstawiam na ten alternator ewentualnie zwarcie w stacyjce lub ścieżka w liczniku.
-
Po Karcherze pojawia się mgiełka, która włazi wszędzie i bardzo często zwłaszcza w nowych autach włazi gdzie nie trzeba. Potem elektryk dzwoni co chwila do wróżki, bo dojść samemu co się zepsuło to już wyczyn. W sumie dobrze że napisałeś, bo już od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie użycie Karchera, bo w Tico nie ma tyle elektryki, a jednak
Ja zacząłbym szukać awarii po bezpiecznikach i zagłębiałbym się dalej, ale to chyba alternator nawalił. -
elektryk sprawdził auto i zdiagnozował regulator napięcia i naprawę wycenił na 150zł dziś znów dzwoni mówi że alternator do wymiany i jakiś mostek diodowy? Naprawę wycenił na 300zł. Proszę o pomoc co z tym zrobić chciałbym kupić najlepiej używane części i sam to powymieniać ponieważ nie stać mnie na dołożenie do tico 300zł czyli polowe wartości auta.
-
elektryk sprawdził
auto i zdiagnozował regulator napięcia i naprawę wycenił na 150zł dziś znów dzwoni
mówi że alternator do wymiany i jakiś mostek diodowy? Naprawę wycenił na 300zł.
Proszę o pomoc co z tym zrobić chciałbym kupić najlepiej używane części i sam to
powymieniać ponieważ nie stać mnie na dołożenie do tico 300zł czyli polowe wartości
auta.Nie wiem, czy ten jest oryginalny (ale oryginał da się jeszcze kupić - pytaj w Fox Rzeszów - ja tam kiedyś kupowałem), ale za te pieniądze to masz nowy alternator:
http://allegro.pl/alternator-daewoo-tico-nowy-koreanski-i1649291569.html
Nie daj się naciągnąć na takie naprawy
-
Nie wiem, czy ten
jest oryginalny (ale oryginał da się jeszcze kupić - pytaj w Fox Rzeszów - ja tam
kiedyś kupowałem), ale za te pieniądze to masz nowy alternator:
http://allegro.pl/alternator-daewoo-tico-nowy-koreanski-i1649291569.htmlPodróbka.
Radzę go nie brać.Tu jest oryginał --> KLIK
-
elektryk sprawdził
auto i zdiagnozował regulator napięcia i naprawę wycenił na 150zł dziś znów dzwoni
mówi że alternator do wymiany i jakiś mostek diodowy? Naprawę wycenił na 300zł.
Proszę o pomoc co z tym zrobić chciałbym kupić najlepiej używane części i sam to
powymieniać ponieważ nie stać mnie na dołożenie do tico 300zł czyli polowe wartości
auta.Śmigaj kolego na szrot i bierz oryginalny, używany alternator z jakiegoś rozbitka.
Koszt ~100zł i masz spokój, a wymienisz samemu w godzinkę. -
tak właśnie myślałem elektrykowi 60zł za zdiagnozowanie usterki śmigam na szrot po jakiś używany oryginalny alternator. Czyli z jego diagnozy wynika że wymienić kompletny alternator i spokój?
-
Podróbka.
Radzę go nie brać.Ja też bym tej podróbki nie brał.
Tu jest oryginał --
Ale chcą majątek. Ja parę lat temu oryginał kupiłem w okolicy chyba 300zł.
-
alternator do wymiany i jakiś mostek diodowy? Naprawę wycenił na 300zł.
Mostek diodowy jest w alternatorze. Jeżeli masz jakiegoś łebskiego elektryka - takiego zwykłego - i szlifierkę... a altek w Tico jest podobny do tego w Matizie - to możesz wymienić same diody w mostku - pasują np. od malucha po małej obróbce metaloplastycznej (po to szlifierka - trzeba liznąć takie ranty, które przeszkadzają we wciśnięciu diód we właściwe miejsce)
Koszt - jakieś 30 zeta + gratyfikacja dla elektryka. Ale jeżeli coś więcej jest walnięte, niż ten mostek (a raczej diody w nim), to kupuj używany altek na szrocie - więcej, niż 100 PLN nie zapłacisz