Problem z migającą kontrolką akumulatora
-
Dodam, bo właśnie zauważyłem, że czasem podświetla mi się cała deska rozdzielcza a czasem tylko połowa zegarów tj stan paliwa , a czasem na odwrót widzę tylko temp wody. I nie wiem od czego stukam pukam i się nie załącza
-
Ściagnij klemy z aku i przeczyść je.
Potem dobrze dokręć i zabezpiecz wazelina techniczną.
Jeżeli to nie pomoże to możliwą przyczyną jest jakiś nie łaczaczy styk kabla lub słaba masa.
-
Klemy już pucowałem na maszynie świecą sie jak psu jajca, ale to nadal nie pomaga. Nie mam pojęcia, sprawdzałem bezpieczniki czy może jakiś zwarć nie ma lub braków i dalej nic, wczoraj nie miałem wogole podswietlenia deski, dzisaij już mam, wcześiej miałem wsteczny teraz już nie mam, a żaróweczka dobra. Nie mam pojęcia o co chodzi ;/
-
Wyczyściłeś klemy to w porządku ale jeszcze sprawdź masę na budzie, bo to wygląda jakby masa ci znikała.
-
miałem podobny przypadek, najbardziej zauważalne przy wycieraczkach.. sprawe olałem bo nie miałem pomysłu na to
może silniczek wycieraczek robi duże obciążenie
spróbuj przeczyścić i nasmarować mechanizm wycieraczek,
w kierunkach można np poprawić wszelkie styki w kostkach, posmarować jakimś smarem przewodzącym - nie zaszkodzi a może rozwiąże problem. -
Myślałem, że
może pasek źle naciągniety, ale naciągłem dobrze i sprawdziłem ładowania AKU, wyszło
14,05 i 13,85 na światłach.W którym miejscu mierzyłeś - na alternatorze, na akumulatorze czy gdzieś pośrodku? Wygląda na to że gdzieś masz słaby, poluzowany styk. Sprawdź także główne bezpieczniki w komorze silnika.
-
Macie pomysł co to
może być ? W poprzednim ticaczu nie spotkałem się jeszcze z takim czymś.Według mnie problem z masą - i pytanie dodatkowe - czy w Tico są jakieś punkty masowe? Matiz ma kilka - m.in. na obu nadkolach w komorze silnika.
-
Sprawdzę tą mase, ale własnie tak jak kolega pacior18 pisze, mam identycznie ! Najbardziej odczuwać to i widać przy włączaniu wycieraczek. Masa jest tylko ta jedna ? Z przodu ?
Prądy mierzyłem na akumulatorze dotykając słupków
-
Sprawdzę tą mase,
ale własnie tak jak kolega pacior18 pisze, mam identycznie ! Najbardziej odczuwać to
i widać przy włączaniu wycieraczek. Masa jest tylko ta jedna ? Z przodu ?
Prądy mierzyłem na
akumulatorze dotykając słupkówNo właśnie co do masy - wszystkie odbiorniki są jakoś do masy podpinane - albo bezpośrednio obudowa jest przykręcana do nadwozia, albo są kablem podłączane do punktu masowego - czyli po prostu śruby zgrzanej z nadwoziem. Tak jest w Matizie - w Tico pewnie podobnie.
Do tego pozostaje kwestia połączenia - minus akumulatora z nadwoziem - czy nie jest złamany czy inaczej uszkodzony kabel itp.
-
Ok, ale dodam także że mam immobilizer który jest w sumie jakoś odłączony , w sęsie takim ze nie musze nic przykładać do czujki, pali odrazu tylko z jakimś 1,5 sekundowym opóźnieniem, przekręcam kluczyk czekam sekunde i pali. Moze coś od tego ? Wie ktoś może btw jak wogóle wywalić immobilizer z tico ?
-
Tak jak pisałem wcześniej to wina słabego styku prawdopodobnie masy.
W komorze silnika jest masa przykręcana do karoserii.
Odręć ją oczyść i sprawdź czy pomogło. Nie winiłbym tu imbomilajzera. -
Masa która jest z przodu od silnika do ramy jest rozwalona, zerwana, ale mam taką mase jeszcze która idzie prosto do klemy i budy i wyczyściłem elegancko wszystko i dalej to samo. Robić jeszcze tą mase do silnika czy już nie ? Od akumulatora - mam dwa kable jeden ten gruby do silnika i ten drugi do blachy odrazu.
-
Dobrze by było ją zrobić jak jest rozwalona.
-
Gdzieś tam doczytałem,że koleś miał podobnie z tym ,że ładowanie miał kiepskie a po przy gazowaniu ledwo 14v. Podobnie miał cyrki z tablicą rozdzielczą. Okazał się bezpiecznik.
Sprawdź. -
a do czego najlepiej przyczepić nową ? Tam ciężko się dostać więc może znacie jakieś lepsze miejsca aby połączyć bude z silnikiem
-
a który bezpiecznik nie wiesz ? bo te wszystkie małe już sprawdzałem, i nic to nie dało
-
Tego ci nie powiem to była tylko sugestia. Koleś miał ten problem w Corsie B.
-
Z tego co pamietam jest to główna masa do karoserii.
Najlepiej odręcić tą śrube przeczyścić blache pod nią np. cienkim papierem ściernym, przeczyścić podkładkę i porządnie to przykręcić.
Jak kolega pisał bezpieczki też warto sprawdzić może być któryś przyśniedziały (utleniony) -
Generalnie to gdzieś do budy trzeba by było podczepić.
A włącz nawiew na full a wycieraczki zostaw, zobacz czy wtedy też to będzie się aż tak mocno działo.
-
Jutro sprawdze z nawiewem, jesli chodzi jeszcze nawet o kierunek to jesli nie mam pasów zapietych i swieci mi sie kontrolka od pasów i włacze kierunek to razem z kierunkiem ona się przymruża. A te wycieraczki to najbardziej, kontrolka akumulatora prawie że świeci na 100%